أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۲۶۰۵۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
چند تن از دانشجویان دانشگاه منچستر واقع در انگلیس به دلیل اعتراض به اجاره‌بهای خوابگاه‌ با تهدید اخراج مواجه شدند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از گاردین، گروهی از دانشجویان دانشگاه منچستر به دلیل اعتصاب به اجاره‌بهای خوابگاه که بیش از ۳۵۰ نفر از دانشجویان با مبلغ بیش از ۲ میلیون پوند را شامل می‌شود، با اقدامات انضباطی مواجه شدند. 

این دانشگاه علیه ۱۱ دانشجوی خود که به دلیل افزایش اجاره بها و آنچه برخی از دانشجویان ادعا می‌کنند مبنی بر عدم ارائه حمایت مالی کافی از کسانی که با بحران تامین هزینه زندگی خود دست و پنجه نرم می‌کنند، تصمیمات انضباطی گرفت. 

این دانشجویان متهم هستند که به سازماندهی اعتصاب علیه اجاره بها در ماه ژانویه کمک کردند و این امر منجر به امتناع بیش از ۳۵۰ دانشجو از پرداخت اجاره مجدد در ماه آوریل شد.

دانشجویان نیز به دلیل آنچه که آن را «عدم پاسخگویی دانشگاه به درخواست‌های مذاکره» توصیف کردند، به مدت ۳۸ روز در ساختمانی دیگر در محوطه دانشگاه اعتراض کردند. 

دانشگاه منچستر نیز در واکنش به اعتراض دانشجویان، از کمیته انضباطی درخواست کرد تا دانشجویان را اخراج کرده و از فعالیت در مشاغل موجود در محوطه دانشگاه منع کند. 

دانشگاه منچستر در حالی اعلام کرده که جلسات انضباطی در مورد خسارت مالی و جراحت و ارعاب کارکنان در جریان اعتراضات متعاقبا برگزار می‌شود که دانشجویان این موارد را رد می‌کنند.

رایان بلهاج، دانشجوی سال سوم فیزیک، گفت که تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه باعث ایجاد اختلال قابل توجهی در روند تحصیل آنها شده و آنها را نگران آینده خود کرده است. دو دانشجوی سال آخر نیز با این تهدید مواجه هستند که اخراج می‌شوند و یا فارغ‌التحصیلی‌شان به تعویق می‌افتد.

وی افزود: مسئولان دانشگاه حتی زمانی که تحقیقات به پایان رسید نیز به ما نگفتند که ما به چه جرمی متهم هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها