يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۶۱۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای به رونمایی از موشک هایپرسونیک "فتاح" نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، وزارت امور خارجه انگلیس در واکنش به رونمایی از موشک هایپرسونیک "فتاح" بامداد چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: ایران با وجود درخواست‌های مکرر شورای امنیت سازمان ملل درخصوص توقف برنامه موشکی‌ خود، ساخت یک موشک بالستیک جدید را اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت انگلیس، در ادامه ادعاهای این کشور آمده است که رونمایی از موشک جدید ایران، «نشان دهنده بی توجهی مداوم ایران به محدودیت‌های بین المللی و تهدید جدی این کشور برای امنیت جهانی است». در این بیانیه اشاره‌ای به جزئیات محدودیت‌های بین‌المللی ادعایی نشده است.

دولت لندن در ادامه بیانیه یادشده ادعا کرده است که در کنار شرکای خود، به انجام هر گام دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و مسئول دانستن این کشور برای فعالیت‌های بدخواهانه‌ خود در سراسر جهان متهد است.

موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فتاح» صبح دیروز (سه‌شنبه) با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ستاد این نیرو رونمایی شد.

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور و این سامانه‌ها را منهدم کند. این موشک از دقت اصابت و سرعت بسیار بالا، قابلیت مانورپذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است. پیش از این سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در ارتباط با تجهیزات جدید نیروی هوافضای سپاه اعلام کرده بود موشک هایپرسونیک آزمایش‌های خود را پشت سر گذاشته است و به‌زودی رونمایی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها