کد خبر: ۵۲۶۱۲۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
بارش باران سیل آسا شامگاه سه شنبه در مازندران منجر به انسداد بیش از ۲۰ راه روستایی، طغیان تعدادی از رودخانه‌ها به دلیل بالا آمدن حجم آب و خسارت به سردهنه اراضی کشاورزی شد که بنا به اظهارات مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران تاکنون برخی محورها بازگشایی شد و هنوز راه ۱۰ روستا در سوادکوه و نور مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، بارش‌ شدید باران در نواحی کوهستانی و جلگه‌ای از عصر دیروز سه شنبه در مازندران به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد و به غیر از انسداد راه های روستایی و فرعی در مناطق بالادست، باعث طغیان رودخانه ها و خسارت به اراضی کشاورزی شده است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران دیروز سه شنبه با انتشار اخطاریه سطح نارنجی در خصوص گذر سامانه بارشی از امشب در این استان هشدار داد.

بررسی نقشه پیش یابی شرایط جوی استان نشان می دهد که سامانه بارشی که طی روزهای اخیر مناطق بالادست استان را تحت تاثیر خود قرار داده است از امشب فعالیت آن زیاد خواهد شد.

‌ نقشه های هواشناسی نشان می دهد تمرکز اصلی این سامانه ارتفاعات مناطق شرقی و مرکزی مازندران است و گذر این سامانه فردا شب نیز این مناطق را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت :‌ براثر بارش شدید باران شب گذشته راه های منطقه نمارستاق آمل شد که این محور راه دسترسی اهالی پنج روستای منطقه است.
حسینعلی شیرکلاهی ادامه داد : همچنین مسیر دسترسی در محدوده روستای یوش محور بلده پل زنگوله، ‌رزن، کرسی محور، دوآب و بلده نیز براثر سیلاب دیشب مسدود شد.

وی راه بومک به هلوپشته را دیگر راه روستایی مسدود شده مازندران براثر سیلاب، نام برد و گفت : با انسداد محور ولوپی دسترسی ۱۸ روستای منطقه بالادست سوادکوه مسدود شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود : با تلاش های چند ساعته راهداری و نیروهای امدادی استان بغیر از راه یک روستا در نور و هشت روستا درولوپی سوادکوه باز است.

وی بیشترین میزان خسارت سیلاب دیشب را مربوط به شهرستان های آمل، ‌سوادکوه و نور اعلام کرد و ادامه داد:‌ همچنین سیلاب به سردهنه های زراعی خسارت زد که اعلام میزان دقیق خسارت پس از بررسی کارشناسان کشاورزی و بحران اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها