يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۲۶۱۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
رسایی:
حجت‌الاسلام حمید رسایی در تجمع 5 هزارنفری حجاب، گفت: ای کاش در این مراسم مسئولان هم حضور پیدا می‌کردند و می‌گفتند که درد شما درد ما هم هست و به مردم دلداری می‌دادند. مهم‌ترین پیام این جلسه این است که مسئولان ما در دفاع از مبانی انقلاب پشت سر شما هستیم و اگر در این راه تلاش کنید خدا هم به شما کمک می‌کند و ما نیز از شما حمایت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از سراج24؛ حجت الاسلام حمید رسایی اظهار داشت: گفته می‌شود شما در وضعیت اقتصادی فعلی چرا بر حجاب اصرار دارید. برخی می‌گویند اقتصاد بر حجاب اولویت دارد. این تهمت است که می‌گویند تندروها قانون را قبول ندارند و می‌خواهند روش خلخالی اول انقلاب را اکنون اجرا کنند. به ما تندرو نگویید. دوگانه اقتصاد و فرهنگ غلط است، هرکدام در جای خود اهمیت دارد بسیاری از ناکامی‌های ما در اقتصاد به دلیل مسائل فرهنگی است. ۱۰ سال نام گذاری سال بر پایه اقتصاد بوده است اما وقتی کرونا شیوع پیدا کرد، کسی نگفت اولویت با اقتصاد است و بازار و تجمع و ... تعطیل شد، چون همه قبول داشتند کرونا اولویت بود.

حجت‌الاسلام رسایی ادامه داد: کسانی که می‌گویند اولویت اقتصاد است، نمی‌فهمند که ترویج بی حجابی یعنی تزلزل بنیان خانواده. وقتی هدف کلان ما فرهنگ است راهبردها مسیر رسیدن است، قرار نیست به راهبردها بر هدف اولویت داده شود. فرهنگ بر اقتصاد برتری ارزشی دارد. قرآن می‌گوید منافقان هر وقت قدرت پیدا کنند اقتصاد و فرهنگ را هدف قرار می‌دهند و وقتی مؤمنان تمکن پیدا کنند، نماز به پا می‌دارند، زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

این نماینده سابق مجلس با تأکید گفت: این مخالفت با لایحه قوه قضائیه مخالفت با قانون نیست‌. این یک لایحه است و هنوز در مجلس اعلام وصول نشده است. وقتی موج مخالفت مطرح شد و دولت و قوه قضائیه اشکالات را دیدند، جلوی آن را گرفتند. همین جلسه بر این موضوع مؤثر بود. ما با تدبیر این مسئله مخالف نیستیم. در این جنگ هشت ماهه ما مجروح دادیم وقتی این بی حجاب‌ها را می‌بینیم، نگاه بغض‌آلود به آن‌ها نداریم برخی از آن‌ها مجروح شده‌اند. ما می‌فهمیم با فریب‌خورده باید مدارا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مخالفت ما با لایحه حجاب از آن روست که با این لایحه به هدف اصلاح جامعه نمی‌رسیم زیرا لایحه بازدارنده‌ای نیست. مسئله این است که اگر شل بجنبید، اتفاقی که در غرب افتاد در ایران هم می‌افتد. توقع این است که لایحه باید قوی باشد. این لایحه عقب‌نشینی و تنفس مصنوعی به کشف حجاب است. پیام لایحه این است که ما از شما حساب می‌بریم، اقتداری در کار نیست. خطاب من به دادستان است. شما دادستان هستید. در مشهد می‌گویید هر کس در فضای مجازی تشویش اذهان عمومی کند فردا او را بخواهید و بگویید شما این حرف را زده‌اید، دلیل و مدرک بیاورید و اگر دلیل قانع‌کننده نداشت با او برخورد کنید. ولی وقتی امام جماعت یک مسجد تهمت می‌زند که سه نفر که اعدام شدند، بی‌گناه بودند و قوه قضائیه شکنجه می‌کند، شما باید شنبه از آن‌ها دلیل و مدرک بخواهید اما قوه قضاییه هیچ کاری نکرد. مشکل ما اقتدار است، گمشده ما اقتدار است.

مریم معین‌الاسلام، کارشناس زن و خانواده آخرین سخنران این مراسم بود. وی اولین مطالبه این نشست را اینگونه بیان کرد که چرا ۳۲ نهاد مسئول و متولی حجاب که دچار بی‌عملی کامل در عرصه مسئولیت خود شده‌اند، حاکمیت آن‌ها را مقتدرانه به محاکمه نمی‌کشاند.

وی ادامه داد: گفته می‌شود ما این لایحه را مطالعه نکرده‌ایم اما آیا ایراداتی که ما بیان کردیم، نشان دهنده مطالعه نکردن این لایحه است؟ چرا مسئله حجاب در این لایحه مسئولیت یک یا دو نهاد تلقی شده است؟ لایحه موجود تناسبی با وظایف حکومت اسلامی در اجرای حدود ندارد‌.

معین‌الاسلام افزود: لایحه در ایجاد اعتماد در جریان انقلابی موفق نبوده و نگرانی ایجاد کرده است و نتوانسته برای صاحبان اصلی انقلاب اطمینان ایجاد کند، همچنین بازدارندگی نیز ایجاد نمی‌کند. این لایحه قدرت متوقف کردن جرم را ندارد و برای مقابله با عاملان هم هیچ برنامه‌ای ندارد. نقش‌آفرینی پلیس در حد ربات تقلیل پیدا کرده است. مفاد این لایحه عمل به امر دینی امر به معروف و نهی از منکر را متوقف می‌کند و بیش از آنکه برای بی حجابان بازدارنده باشد برای عامران به معروف بازدارندگی دارد و در برابر کسانی که اقدام به ضرب و شتم ناهیان منکر می‌کنند، سکوت کرده است.

وی دیگر اشکالات مربوط به لایحه حجاب را اینگونه عنوان کرد که این لایحه بین کشف حجاب و برهنگی و کسی که روسری ندارد و کسی که کاملاً برهنه است، تفاوتی قائل نشده است. بسیج هم هیچ کاری نمی تواند بکند و اگر دوربین نباشد، هیچ بازدارنده‌ای برای این امر وجود ندارد. آیا دادن جریمه، حجاب را خریدنی نمی‌کند و قشر ثروتمند نمی‌توانندپول بدهد و بی حجاب باشد؟ آیا این امر جامعه را دو قطبی نمی‌کند؟ زیرا از آنجا که فقیر پول ندارد، مجبور است حجاب داشته باشد.

این کارشناس حوزه زنان و خانواده از حاکمیت خواست با قدرت به مسئله حجاب و عفاف ورود کرده و تمام نهادها را درگیر حل این مسئله کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها