امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۲۶۲۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
تهران – ایرنا – شبکه الجزیره قطر از آغاز دوباره درگیری‌ها میان دو گروه رقیب در خاطوم پایتخت سودان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، شبکه خبری الجزیره روز پنجشنبه به نقل از خبرنگار خود در سودان اعلام کرد که در پی درگیری میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در مناطق نزدیک به مخازن اصلی نفت و گاز در جنوب خارطوم، برای دومین بار شعله های آتش در نقاط مختلفی در این منطقه زبانه کشیده است.

الجزیره در این خصوص همچنین به اخبار ضد و نقیض درباره سیطره یکی از دو طرف ارتش یا نیروی پشتیبانی سریع بر کارخانه اسلحه سازی یرموک در جنوب پایتخت اشاره کرده است.

این درگیری ها به دلیل نزدیکی به مخازن بزرگ نفتی، نگرانی از گسترده تر شدن آتش سوزی ها و نیز اختلال در رساندن کمک های انسان دوستانه به مردم را ایجاد کرده و سازمان های بین المللی ذیربط در همین خصوص درباره تشدید وخامت اوضاع انسانی در سودان هشدار داده اند.

شاهدان عینی پیشتر به رویترز گفته بودند که آتش سوزی بزرگی را نزدیک انبارهای سوخت در منطقه جبره در جنوب خارطوم مشاهده کرده اند. چند کلیپ‌ ویدئویی منتشر شده نیز نشانگر بلندشدن شعله‌های آتش و دود از این منطقه است.

ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع از شامگاه سه شنبه در حال نبرد برای بدست گرفتن کنترل کارخانه اسلحه سازی یرموک و انبارهای سوخت مجاور آن هستند. یک منبع مطلع در ارتش سودان به الجزیره گفت که نیروهایش حمله نیروهای پشتیبانی سریع به کارخانه یرموک در صبح چهارشنبه را دفع کردند.

از سوی دیگر، نیروهای پشتیبانی سریع تصاویر ویدئویی را منتشر کرده اند که به گفته آنها نشانگر تسلط این نیروها بر انبارهای اسلحه متعلق به ارتش است و همچنین حضور تعدادی از نیروهای پشتیبانی سریع را در مجاورت مجتمع یرموک در منطقه جبره در جنوب خارطوم نشان می دهد.

در همین حال نیروهای پشتیبانی سریع، ارتش را به ادامه بمباران بی رویه هوایی و توپخانه ای مناطق پرجمعیت و تاسیسات عمومی متهم کرده اند.

ادامه درگیری های مسلحانه در خارطوم درحالی است که به گزارش الجزیره درگیری های مشابه در اقلیم دارفور نیز ادامه دارد و شدت آن به حدی است که دریافت کمک های انسانی را مختل کرده است.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

درگیری های اخیر سودان تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها