کد خبر: ۵۲۶۳۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
گم شدن زن جوانی در رشت کافی بود تا پرده از قتل‌های اسیدی مرد جنایتکار برداشته شود و پرونده وحشتناکی پیش روی تیم پلیسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، دختر جوان با رؤیای مهاجرت هر روز در خانه با خانواده‌اش درگیر می‌شد و همه فکر و ذهنش زندگی در خارج از کشور بود و این در حالی بود که خانواده‌اش نیز مخالف مهاجرت دخترشان بودند.

بحث مهاجرت هر روز در خانه دختر جوان زمزمه می‌شد اما خانواده می‏خواست دخترشان در کنار خودشان باشد هرچند مرجان تصمیم خود را گرفته بود که با هر روشی شده از ایران برود.

اوایل خرداد ماه بود که مرجان مثل هر روز صبح برای کارهای خودش از خانه خارج شد و همه چیز عادی به نظر می‌رسید اما زمان لحظه به لحظه می‌گذشت و مرجان به خانه بازنگشت و بی‌خبری از مرجان خانواده‌اش را نگران می‌کرد.

خانواده مرجان هرچه منتظر ماندند تا دخترشان به خانه بازگردد خبری نشد و به هرجا که احتمال می‌دادند دخترشان رفته باشد سرکشی کردند اما بی‌فایده بود.

 

قتل اسیدی

همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان به سراغ سعید که صاحب یک رستوران در گیلان است بروند و این مرد وقتی در برابر پلیس قرار گرفت ابتدا سعی داشت خود را بی‌گناه معرفی کند اما وقتی در برابرمدارک پلیسی قرار گرفت بناچار لب به سخن باز کرد و به قتل مرجان اعتراف کرد.

مرد جوان به مأموران گفت: مرجان قصد مهاجرت داشت به همین خاطر ابتدا به بهانه‌های مختلف از او پول نقد گرفتم و سپس برای اجرای نقشه‌ام او را به ویلای خودم در اطراف رشت کشاندم و پس از قتل و ریختن اسید روی او، جسدش را در حیاط ویلا دفن کردم و سپس به کمک سمانه حساب بانکی‌اش را خالی کردم.

 

دومین قتل مشابه

با توجه به ماجرای ناپدید شدن مرجان و پیش‏تر، یک زن جوان دیگر در سال ۱۳۹۹ فرضیه قتل این زن توسط سعید در دستور کار مأموران قرار گرفت و مرد جوان در همان تحقیقات ابتدایی به قتل آن زن در سال ۹۹ اعتراف کرد و گفت: بعد از قتل طلاهای زن جوان را سرقت کردم.

 

پیامک مرموز

همه نگران سرنوشت مرجان بودند تا اینکه پیامکی از سوی یک شماره ناشناس به دست خانواده دختر جوان رسید که ادعا می‌کرد دختر خانواده است و ادعا کرده بود که تصمیم مهاجرت را عملی کرده و به خارج از کشور رفته است و بعد از اینکه کارهایش انجام شود با خانواده‌اش تماس می‌گیرد.

 

پناه به پلیس

این پیامک برای پایان دادن به دل نگرانی خانواده مرجان کافی نبود و آنها برای افشای راز این پیامک مرموز و ناپدید شدن ناگهانی دخترشان به پلیس پناه بردند. مأموران پلیس آگاهی استان گیلان با در جریان قرار گرفتن این پرونده تحقیقات پلیسی را آغاز کردند و در نخستین پلان، کارآگاهان شماره ناشناس را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد شماره پیامک برای تهران است. در گام بعدی مأموران شماره حساب بانکی مرجان را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد در مدت ۱۰ روز از ناپدید شدن دختر جوان مبلغ ۷۰ میلیون تومان از حساب مرجان کسر و به حساب زن جوانی واریز شده است.

 

ردپای یک زن

بدین ترتیب کارآگاهان رد زن جوان را زدند و در عملیاتی غافلگیرانه او را که سمانه نام دارد دستگیر کردند.

سمانه که راهی جز اعتراف نداشت در تحقیقات پلیسی ادعا کرد که مردی به نام سعید از او خواسته تا ۵۰ میلیون تومان را به حسابش واریز کند و ۲۰ میلیون تومان را نیز سمانه به حساب خودش واریز کند.

 

جزئیات دستگیری قاتل ۲ زن گیلانی

سرهنگ علیرضا حدادی رئیس پلیس آگاهی استان گیلان نیز با تأیید این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده ناپدید شدن دختر جوانی به پلیس آگاهی بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان دایره جنایی با انجام تحقیقات شبانه‌روزی، اقدامات فنی و اشرافیت اطلاعاتی، رد یک مرد سابقه‌دار و یک خانم را در این پرونده پیدا کردند، افزود: با هماهنگی قضایی این ۲ زن و مرد دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه مأموران پلیس آگاهی با بررسی بانک اطلاعات مجرمین و مطابقت نقاط مشترک پرونده‌های سابق با این قتل و ارزیابی و مقایسه شیوه‌ قتل‌های مشابه در چند سال گذشته، متهم را با ادله و مستندات مواجه کردند، اذعان داشت: قاتل پس از مواجهه با مستندات غیرقابل انکار پلیس سرانجام به قتل فقدانی زن ۳۲ ساله و یک خانم ۴۱ ساله در سال ۱۳۹۹ به انگیزه سرقت طلاجات اعتراف کرد.

سرهنگ حدادی افزود: پس از بررسی‌ها و ردزنی‌های فنی پلیس، سرانجام اجساد مقتولان و خودروی یکی از آنها به همراه مقادیری سلاح و مهمات در ویلای متهم در یکی از محلات شهرستان رشت کشف شد.

وی از همدستی زن جوان با قاتل در استفاده از کارت‌های بانکی یکی از مقتولان خبر داد و بیان داشت: متهمان ۳۹ و ۴۰ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در پایان به لزوم رعایت هنجارهای اخلاقی و اجتماعی توسط بانوان به منظور پیشگیری از سوء‌استفاده افراد سودجو تأکید کرد و ضمن اشاره به نقش تأثیرگذار شهروندان در تعامل و همکاری با پلیس برای برخورد با مجرمان، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: روزنامه ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها