کد خبر: ۵۲۶۴۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید احترام به رقبا و لذت بردن هواداران از عملکرد تیم، دو اولویت اصلی و همیشگی تیم ملی است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فدراسیون فوتبال، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار برابر افغانستان در تورنمنت کافا با تشکر از مهمان‌نوازی مردم قرقیزستان و مسئولان کشور میزبان اظهار کرد: برای نخستین بار است که مسابقات کافا در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود. این مسابقات به نوعی می‌تواند در راه آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا باشد. خوشحالم که تیم عمان و دوست خوبم برانکو ایوانکوویچ در این مسابقات حضور دارد و امیدوارم هر چه زودتر او را ببینم.

قلعه‌نویی درباره میزان شناخت کادر فنی تیم ملی از تیم افغانستان گفت: فوتبال زبان مشترک همه ملت‌هاست و ملت‌ها از طریق فوتبال می‌توانند به هم نزدیک شوند و از فوتبال لذت ببرند بنابراین ما وظیفه داریم به همه تیم‌ها احترام بگذاریم؛ چه تیم‌های قدرتمند و چه تیم‌هایی که کیفیت پایینی دارند. گروه آنالیز ما بازی افغانستان و قرقیزستان را بررسی کردند و قرار است امروز با بازیکنان عملکرد این تیم را آنالیز کنیم و از این تیم شناخت پیدا خواهیم کردم. در بازی فردا به دنبال این هستیم بهترین عملکردمان را ارائه کنیم.

خبرنگاری با اشاره به بخشی از صحبت مهدی طارمی درباره کیفیت فنی مسابقات کافا از سرمربی تیم ملی پرسید «ایران به عنوان یکی از بهترین تیم‌های آسیا در این مسابقات شرکت می‌کند، آیا حضور در این مسابقات به تیم ملی ایران کمک می‌کند؟»، قلعه‌نویی در پاسخ گفت: شروع هر کاری به هر حال کمبودهای خودش را دارد. مثلا شما نمی‌توانید جام جهانی ۱۹۷۰ را به لحاظ کیفیت با جام جهانی قطر مقایسه کنید. کافا هم اولین دوره‌ای است که در سطح بزرگسالان برگزار می‌شود و اگر برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد هر سال می‌تواند با تیم‌های باکیفیت‌تری برگزار شود.

وی افزود: طارمی نگاه فنی داشته و این نگاه فنی طبیعی است. درخواست کادر فنی هم این است که تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام ملت‌ها با تیم‌های سطح بالا دیدار داشته باشد. البته تکرار می‌کنم که به مسابقات کافا و رقبا احترام می‌گذاریم و امیدوارم در سال‌های آینده این تورنمنت با تیم‌های باکیفیت‌تری برگزار شود. همه‌جای دنیا چنین مسابقاتی برگزار می‌شود و کافا هم می‌تواند این کار را انجام دهد. اولویت همیشگی ما دو موضوع است؛ یک احترام به رقبا و دوم لذت بردن هواداران از بازی‌های تیم ملی.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که برای سازگاری شرایط آب‌وهوایی و ارتفاع قرقیزستان چه برنامه‌ای دارد، گفت: بیشکک از لحاظ ارتفاعی پایین‌تر از تهران است ولی از نظر آب‌وهوایی دو شهر شرایط نزدیکی به هم دارند اما در مجموع این موضوع نمی‌تواند چندان تاثیرگذار باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها