کد خبر: ۵۲۶۵۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
در راستای عملیات پاکسازی ارتفاعات شهرستان سروآباد کردستان از لوث اشرار گروهک پژاک، مقابله و تیراندازی این گروه به سمت نیروهای خودی با پاسخ سنگین رزمندگان اسلام مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، شب گذشته طی یک عملیات ضربتی و مقتدرانه مقر تروریست‌های ضد ایرانی ازجمله گروهک تروریستی پژاک هدف حملات توپخانه‌ای و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) قرارگرفته و تمامی موقعیت‌های تجمع ضدانقلاب پاک‌سازی گردید. در پی ورود تیم‌های مسلح و قاچاق حجم بالای سلاح توسط گروهک‌های تروریستی به شهرهای مرزی کشور برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور، نیروی زمینی سپاه در عملیاتی درخشان مقرهای این گروهک‌های در منطقه کوسالان سروآباد را موردحمله قرارداد، سروآباد در ۹۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع‌شده است.

در این عملیات محل‌های تجمع این گروهک‌های تروریستی زیر ضربات سنگین یگان‌های توپخانه‌ای نیروی زمینی سپاه قرارگرفته است، در عملیات پاک‌سازی ارتفاعات شهرستان سروآباد کردستان از لوث اشرار گروهک پژاک، مقابله و تیراندازی این گروه به سمت نیروهای خودی با پاسخ سنگین رزمندگان اسلام مواجه شد.

در این عملیات دومرحله‌ای ابتدا سربازان گم نام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه با شناسایی عوامل تروریستی در آن‌ها را مورد شناسایی نفربه‌نفر قرار داده و در مرحله دوم، توپخانه سپاه و یگان‌های پهپادی بخش دوم عملیات را اجرایی کرده و لانه تروریست‌ها را مورد ضربات سنگین قرار داده و نفرات و تجهیزات دشمن را از بین برده است.

پس از اجرای این عملیات ضربتی امنیت در تمامی این مناطق برقرارشده است، سردار سرتیپ پاسدار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در حاشیه رزمایش بزرگ سپاه در منطقه کوسالان سروآباد در توصیف پاک‌سازی تروریست‌ها می‌گوید: با تلاش نیروهای قرارگاه شهید شهرام‌فر و سپاه بیت‌المقدس این منطقه پاک‌سازی‌شده و باقیمانده این افراد که خود را مخفی کرده‌اند در حال پاک‌سازی هستند و این رزمایش تا نابودی آخرین نفر از این افراد ادامه خواهد داشت.

پاک‌سازی لانه تروریست‌ها و گروهک‌ها در ارتفاعات کردستان/ پیام‌های رزمایش سپاه در منطقه کوسالان چه بود؟ + تصاویر و نقشه

پاک‌سازی لانه تروریست‌ها و گروهک‌ها در ارتفاعات کردستان/ پیام‌های رزمایش سپاه در منطقه کوسالان چه بود؟ + تصاویر و نقشه

نگرانی سازمان سیا از مانور اقتدار سپاه

از مدت‌ها پیش افراد وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب در این منطقه موجب آزار و اذیت مردم شده بودند، عناصر وابسته به گروهک‌های کردی این مناطق را که دارای طبیعتی بکر و مستعد برای دامداری است و برای مردم ارزشی حیاتی دارد را جولانگاه خودکرده و باعث شده بودند مردم احساس امنیت نداشته باشند، ازاین‌رو پاک‌سازی این مناطق صعب‌العبور در دستور کار سپاه قرار کرده و خطوط ارتباطی تروریست‌ها به داخل کشور قطع گردید.

از نکات قابل‌توجه این عملیات حمایت و همکاری مردم بومی بایگان‌های تأمین امنیت بوده است، پس از اغتشاشات اخیر عناصر ضدانقلاب از فرصت استفاده کرده و با شبیخون مکرر به اموال و احشام روستاییان ناامنی ایجاد کرده بودند، ازاین‌رو نقش مردم در اطلاع‌رسانی تحرکات گروهک‌های کردی ضدانقلاب قابل‌توجه و تقدیر است.

در هفته‌های اخیر تروریست‌های ضدانقلاب در اطراف کوهستان شاهو در شهرهای روانسر، پاوه و سروآباد در استان‌های کرمانشاه و کردستان مستقرشده بودند در حال حاضر تمامی این ارتفاعات از حیث عناصر گروهکی پاک‌سازی ‌شده است.

پس از عملیات مهار و پاک‌سازی تروریست‌ها رادیو فردا ارگان سازمان سیا در گزارشی نوشت که عملیات سپاه پاسداران ضربات سختی به گروهک‌های کردی وارد کرده است. به نظر می‌رسد که عملیات سپاه در کردستان معادلات آمریکایی‌ها را برای ایجاد دور جدیدی از ناامنی در منطقه بر هم زده است، پیش‌ازاین خبر رسیده بود که روند الحاق عناصر گروهک PYD (حزب اتحاد دموکراتیک سوریه) به PKK در منطقه قندیل روند افزایشی داشته است. عملیات مقتدرانه سپاه نشان می‌دهد که راهبردهای برخورد با تروریست‌ها تنها یک اقدام محلی نبوده و دارای ملاحظات قابل‌توجهی در سطح بین‌المللی و نیز منطقه است.

پاک‌سازی لانه تروریست‌ها و گروهک‌ها در ارتفاعات کردستان/ پیام‌های رزمایش سپاه در منطقه کوسالان چه بود؟ + تصاویر و نقشه

عملیات مقتدرانه اخیر سپاه در مناطق مرزی دارای سه نکته ویژه است:

۱- عملیات نقطه زنی سپاه پاسداران اگرچه تروریست‌ها را هدف قرار داده است؛ اما پیامی بلند و با برد بالا برای دشمنان و مزدوران وابسته به آن‌ها در سراسر منطقه دارد.

۲- استراتژی صهیونیست‌ها تجمیع تروریست‌ها در بیرون و انتقال آن‌ها به درون راهبردی شکست‌خورده است؛ همکاری‌های پنهان اطلاعاتی، امنیتی، تسلیحاتی و طرح‌های مشترک سیاسی جهت مقابله با هژمونی جمهوری اسلامی ایران با افزایش فشار از درون (اغتشاش) و بیرون (ترور) رو به بن‌بست است.

۳- جمهوری اسلامی ایران بدون تعارف‌های دیپلماتیک با تروریست‌ها و عوامل مخل امنیت ملی برخورد کرده و خارج از مرزهایش ضربه پیش‌دستانه می‌زند. ضربه به مقر تروریست‌ها نشان داد دشمن نمی‌تواند راهبردهای ضد امنیتی را از بیرون به درون بکشد، این روزها مانیتورینگ تنها به سمت داخل نیست.

پاک‌سازی لانه تروریست‌ها و گروهک‌ها در ارتفاعات کردستان/ پیام‌های رزمایش سپاه در منطقه کوسالان چه بود؟ + تصاویر و نقشه

ایران در برخورد با تروریست‌ها با همسایگان تعارف ندارد!

ورود تروریست‌ها به خاک ایران از مبادی منطقه اقلیم کردستان نشان از آن دارد که همچنان مسئولان اقلیم در تأمین امنیت به‌خوبی وظایف همسایگی را انجام نداده و به‌عنوان یک نیروی مخل رفتار می‌کنند. اوایل خرداد الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در رأس هیئتی امنیتی برای بررسی اقدامات مربوط به اجرای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و عراق در خصوص امنیت مرزها وارد سلیمانیه در کردستان عراق شد و سپس دو روز بعد، طی سفری به تهران با علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد.

الاعرجی در دیدار با احمدیان بر پایبندی اقلیم کردستان به توافق امضاشده با ایران تأکید کرد و اظهار داشت که امنیت عراق را امنیت ایران و امنیت ایران را امنیت عراق می‌داند. بااین‌وجود، به نظر می‌رسد که مهلت تعیین‌شده ایران برای اقلیم، رو به اتمام است و در دیدار اخیر احمدیان و الاعرجی بر این موضوع تأکید شده باشد.

گروه‌های تروریستی حزب دموکرات کردستان(حدکا)، حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)، گروهک کومله و حزب آزادی کردستان (پاک) جزء اصلی‌ترین گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی هستند که در مرزهای شرقی اقلیم کردستان عراق با تمرکز بر ضربه زدن به امنیت ملی ایران فعالیت می‌کنند.

پاک‌سازی لانه تروریست‌ها و گروهک‌ها در ارتفاعات کردستان/ پیام‌های رزمایش سپاه در منطقه کوسالان چه بود؟ + تصاویر و نقشه

پاک‌سازی لانه تروریست‌ها و گروهک‌ها در ارتفاعات کردستان/ پیام‌های رزمایش سپاه در منطقه کوسالان چه بود؟ + تصاویر و نقشه

دور جدید از عملیات پاک‌سازی تروریست‌ها در سروآباد نشان از آن دارد که صبر ایران در جلوگیری از ورود تروریست‌ها به داخل کشور لبریز شده و درصورتی‌که منطقه اقلیم کردستان ناتوان از اجرای تعهدات خود باشد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر عملیات راهبردی در کوی سنجق در منطقه جنوب سلیمانیه و ارتفاعات سیدکان را این بار در حجمی بالاتر در برابر پروژه تروریستی دشمن تکرار خواهد کرد، پیام عملیات ضربتی در سروآباد مخاطبانی خاص دارد!

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها