کد خبر: ۵۲۶۸۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به روند تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی گفت: تا پایان تیر ماه برای ارسال نمرات امتحانات نهایی به سازمان سنجش فرصت داریم.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در تاریخ 25 خرداد به اتمام رسید؛ نمرات امتحانات نهایی امسال در پذیرش کنکو سهم 40 درصدی دارد.

هم‌اکنون با اتمام امتحانات نهایی دانش‌آموزان کار تصحیح برگه‌های امتحانات در حال انجام است، تصحیح اوراق امتحانات نهایی خرداد 1402 به صورت الکترونیک است و در فضای مجازی اخباری درباره روند کُند تصحیح اوراق امتحانات نهایی منتشر می‌شود. برگه‌های امتحانات نهایی دو بار به صورت کامل توسط دو مصحح تصحیح می‌شوند و همین موضوع می‌تواند منجر به طولانی شدن فرآیند تصحیح شود.

بر اساس این گزارش، تصحیح الکترونیک برگه‌های امتحانات نهایی بدین صورت است که مصحح با رمز وارد سامانه می‌شود و درخواست برگه امتحانی را وارد می‌کند پس از آن یک برگه در صفحه بارگذاری می‌شود در سمت راست صفحه هم بارم هر سوال و قسمت‌های آن آمده است که پس از خواندن برگه‌های پاسخنامه مصحح نمره هر سوال را داده و به ترتیب آن را ثبت می‌کند.

در تصحیح الکترونیک شمارش نمرات به عهده سیستم است در حالی که در روش دستی چندین بار باید شمارش صورت می‌گرفت و احتمال خطا در جمع نمرات افزایش می‌یافت.

ارسال نمرات امتحانات نهایی به سازمان سنجش تا پایان تیر

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره تصحیح اوراق امتحانات نهایی به تسنیم گفت: کار تصحیح اوراق در حال انجام است و تا پایان تیر ماه برای ارسال نمرات امتحانات نهایی به سازمان سنجش فرصت داریم.

وی افزود: اگر بین تصحیح فرد اول و دوم یک نمره اختلاف وجود داشته باشد، برگه برای تصحیح به فرد سوم ارائه می‌شود و اگر بین نمرات مصحح اول، دوم و سوم سه نمره اختلاف وجود داشته باشد، برگه برای بازبینی ارسال می‌شود و در بازبینی اگر نظر هیچ یک از مصححان تأیید نشد، برگه امتحان نهایی مجدد برای تصحیح ارسال می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: تصحیح اوراق امتحانات نهایی خرداد امسال به صورت الکترونیک است و برخی افراد به تازگی با این سبک آشنا شده‌اند بنابراین آشنایی آنها با این شیوه تصحیح قدری زمان‌بر است.

زارعی معتقد است که در مجموع از فرآیند تصحیح اوراق امتحانات نهایی چندان عقب نیستند البته در برخی استان‌ها کار کُند پیش می‌رود و ممکن است اینترنت حوزه تصحیح ناپایدار باشد که به استان‌ها اعلام شده است، روند را تسریع بخشند.

دانش‌آموزان نیز بعد از اعلام نتایج اولیه امتحانات نهایی، فرصت اعتراض دارند که پس از آن مجدد برگه آنها بررسی و نتیجه قطعی اعلام می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها