کد خبر: ۵۲۶۹۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
الزام قانونی برای اعلام منابع هزینه‌کرد داوطلبان نامزدی در انتخابات‌ها؛ اتفاق میمون و مبارکی در عرصه حکمرانی اسلامی و جمهوریت است که جلوی بسیاری از مفسده‌ها را می‌گیرد و مطلوبیت انتخابات را بالاتر می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری 598، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان طی سخنانی پیرامون اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات گفت: در این جلسه تاکید شد که وزارت کشور سازوکارهای اجرایی‌سازی قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی را فراهم کند.

به گزارش ایلنا، وی افزوده است: این قانون، بهمن‌ماه سال ۹۸ به تصویب رسیده بود و به علت نزدیکی زمان تصویب آن به انتخابات، عملا فرصت اجرا پیدا نکرده بود که در انتخابات پیش رو انتظار این است با فراهم کردن تمهیدات اجرایی، از این دوره شاهد اجرای آن باشیم. بر اساس این قانون، داوطلبان انتخابات موظفند برخی چارچوب‌های قانونی در خصوص منابع و هزینه‌های انتخاباتی را رعایت کرده و این موارد را شفاف کنند.

*الزام قانونی برای اعلام منابع هزینه‌کرد داوطلبان نامزدی در انتخابات‌ها؛ اتفاق میمون و مبارکی در عرصه حکمرانی اسلامی و جمهوریت است که جلوی بسیاری از مفسده‌ها را می‌گیرد و مطلوبیت انتخابات را بالاتر می‌برد.

اجرا شدن این قانون در انتخابات مجلس دوازدهم در سال جاری نوید بسیار بزرگی است و انتظار می‌رود نهادهای متولی خاصّه وزارت کشور نسبت به فراهم‌آوردن هرچه سریعتر سازوکارهای اجرای این قانون اهتمام داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها