کد خبر: ۵۲۷۰۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۰۳ تير ۱۴۰۲
با بالاگرفتن تنش‌ها میان روسیه و فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به این کشور، وی اعلام کرد که کنترل روستوف را به دست می‌گیرد و به سمت مسکو حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، رسانه‌های روسیه گزارش دادند که «یوگنی پریگوژین»، فرمانده ارتش خصوصی واگنر وابسته به روسیه که چند ماهی است به طور مکرر به مقامات ارشد وزارت دفاع این کشور از جمله سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه حمله کرده، تهدید کرده است که کنترل روستوف را به دست خواهد گرفت و اگر وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه را به وی تحویل ندهند، به سمت مسکو حرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، پریگوژین تاکید کرد: ما در مرکز فرماندهی منطقه جنوبی حضور داریم و کنترل تأسیسات نظامی در روستوف از جمله فرودگاه را به دست گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: ما کنترل فرودگاه نظامی در روستوف را به دست گرفته‌ایم تا هواپیماها اقدام به بمباران مواضع ما نکنند. فرماندهان نظامی زمانیکه مطلع شدند ما به مرکز فرماندهی نزدیک شده‌ایم، از همین جا فرار کردند.

رسانه‌های نظامی روسیه خبر دادند که پریگوژین با معاون وزیر دفاع و معاون فرمانده عملیات در ستاد مشترک ارتش روسیه در روستوف دیدار می‌کند.

واسیلی گولوبف، فرماندار روستوف پیشتر اعلام کرده بود: «وضعیت کنونی نیازمند تمرکز حداکثری تمامی نیروها بر حفظ نظم و قانون است».

او گفته نیروهای پلیس و دیگر نهادهای انتظامی و نظامی در حال انجام همه اقدامات ضروری برای حفظ امنیت شهروندان و منطقه هستند. گولوبف از شهروندان روستوف خواست: «لطفا همگی آرامش خود را حفظ کنید و در خانه بمانید».

یوگنی پریگوژین، ساعاتی پیش بدون ارائه شواهدی مدعی شد که نیروهای تحت امر او از چند نقطه وارد خاک روسیه شده‌اند.

در همین حال، خودروهای نظامی روسیه در منطقه روستوف مستفر شده‌اند و تصاویری از استقرار آنها در شهرهای این منطقه مخابره شده است. روستوف در ۱۰۰ کیلومتری مرز روسیه با اوکراین واقع شده است.

برخی تحلیلگران اظهارات پریگوژین را نشانه‌ای از بلندپروازی‌های سیاسی او تعبیر کرده‌اند. او همچنین واکنش روسیه به ضدحملات جاری اوکراین را نیز با ادبیاتی انتقادی زیر سوال برد و مدعی شد: ما دست‌مان را در خون خودمان می‌شوییم. هیچ نیروی ذخیره‌ای در کار نیست. آنچه می‌گویند، فریبکاری بزرگ است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها