کد خبر: ۵۲۷۱۱۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۰۴ تير ۱۴۰۲
یک رسانه سعودی در تحلیلی به دیدار اخیر سفرای تهران و ریاض در بیروت پرداخت و نوشت که این دیدارها در راستای تحقق توسعه پایدار میان دو کشور در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری 598، روزنامه سعودی عکاظ نوشت: اخیرا تعدادی از سفرای کشورهای عربی و اسلامی و در راس آنها مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان در ضیافت شام ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت شرکت کردند. این روزنامه در این باره نوشت: این دیدارها در چهارچوب «سیاست دیپلماسی» عربستان که به دنبال حل تمام اختلافات منطقه و وارد شدن به مرحله سازنده و به‌کار گرفتن تمام امکانات به سوی تحقق توسعه پایدار انجام شد. این روزنامه سعودی همچنین نوشت که این دیدارها در ادامه توافق ایران و عربستان در پکن و بازگشایی سفارت ایران در ریاض و بازگشایی قریب‌الوقوع سفارت ریاض در تهران انجام شد به ویژه اینکه فیصل بن فرحان،
وزیر خارجه سعودی اخیرا به ایران سفر کرد و تاکید کرد که دو کشور در حال حاضر تلاش‌های گسترده‌ای در راستای تداوم اقدامات دیپلماتیک انجام می‌دهند.
به گزارش ایسنا، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در ضیافت شام «ولید البخاری» همتای سعودی خود در بیروت شرکت کرد.
مجتبی امانی در صفحه توئیتر خود با انتشار تصاویری از این مراسم و تشکر از سفیر عربستان به خاطر این دعوت نوشت: امیدواریم فضای آشتی و همگرایی بر روابط بین همه کشورهای منطقه حاکم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها