کد خبر: ۵۲۸۰۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۲۸ تير ۱۴۰۲
رویترز گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا معافیت تحریمی ۱۲۰ روزه‌ای را امضا کرده که برای نخستین‌بار به عراق اجازه می‌دهد پول برق خریداری‌شده از ایران را از طریق یک بانک غیرعراقی پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، فارس نوشت: یک مقام آمریکایی مدعی شده وزیر امور خارجه این کشور مجوزی ۱۲۰ روزه برای پرداخت بهای برق عراق به ایران صادر کرده است.

یک مقام آمریکایی  به خبرگزاری رویترز گفت آنتونی بلینکین، وزیر خارجه آمریکا معافیت جدیدی برای ۱۲۰ روز امضا کرده که به عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری‌شده از ایران را بپردازد.

مطابق این گزارش، به عراق اجازه داده شده هزینه برق را از طریق یک بانک غیرعراقی با ایران تسویه کند. رویترز نوشته این نخستین بار است که اجازه داده می‌شود چنین پول‌هایی وارد حساب‌هایی در بانکهای غیرعراقی شود.

مقام آمریکایی گفته بانکهای غیرعراقی هنوز برای آزادسازی وجوه ایران به اجازه آمریکا نیاز خواهند داشت و انجام این کار تنها برای مقاصد انسان‌دوستانه امکان‌پذیر خواهد بود.

مقام آمریکایی که اشاره به نام او نشده مدعی شده ایالات متحده امیدوار است این معافیت فشارهای ایران بر روی عراق برای دسترسی به پول را کاهش دهد. پیش از این، این پول‌ها فقط می‌توانست به حساب‌های محدودی در عراق واریز شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها