کد خبر: ۵۲۸۴۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
منابع امنیتی سوریه اعلام کردند آمریکا با تهییج و آموزش عناصر به جا مانده از تروریست‌های داعش سعی در بهم زدن اوضاع این کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، در حمله شامگاه دوشنبه گروه تروریستی داعش به یک کاروان تانکرهای حامل نفت سوریه در حومه شرقی حماة، سه تن از اعضای این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی شدند.

براساس گزارش اسپوتنیک، منبع امنیتی بلندپایه سوریه گفت: کاروان تانکرهای حامل نفت در حال انتقال نفت از یکی از میادین نفتی در حومه جنوبی رقه به سمت پالایشگاه حمص در مرکز سوریه بود که در جاده سلمیة- الرقه در حومه شرقی حماة هدف حمله گروهی از عناصر داعش قرار گرفت.

این منبع امنیتی افزود: یگان‌های ارتش سوریه حمله تروریست‌های داعش در منطقه المجبل در شمال شرق شهر سلیمه را دفع کرده و با آنان درگیر شدند. منبع امنیتی تاکید کرد در این حمله تروریستی دست کم چهار تانکر حامل نفت که در حال حرکت به سمت پالایشگاه حمص بودند، منفجر و دو راننده و همراهان آنان به شهادت رسیدند.

به گفته این منبع امنیتی، در پی تشدید درگیری‌ها میان یگان‌های امنیتی سوریه با عناصر تروریست داعش، نیروهای پشتیبانی ارتش وارد منطقه درگیری شدند و تلاش تروریست‌ها برای مسدود کردن مسیر تردد تانکرها را ناکام گذاشتند. در این درگیری دست کم سه تن از تروریست‌های داعش کشته و دو نفر هم زخمی شدند و بقیه تروریست‌ها به بیابان‌های شرق حماة فرار کردند.

این منبع در ادامه گفت: عناصر مسلح وابسته به گروه داعش از جانب نظامیان ارتش اشغالگر آمریکا حمایت گسترده می‌شوند که منطقه التنف و بیابان‌های اطراف آن در شرقی‌ترین مناطق استان حمص را تحت کنترل دارند. منبع امنیتی بلند پایه سوری خاطر نشان کرد نظامیان اشغالگرآمریکایی اخیرا با تحریک عناصر داعش در برخی از زندان‌های تحت کنترل نیروهای کرد در شمال سوریه، آنان را به اردوگاه‌های آموزش در پایگاه غیر قانونی التنف منتقل کردند.

این منبع افزود: نظامیان آمریکایی پس از جذب و آموزش عناصر تروریست داعش، تجهیزات نظامی و لجستیکی در اختیار آنان قرار دادند و این تروریست‌ها را از مسیرهای فرعی به مناطق و روستاهای اطراف رقه و حماة منتقل کردند. این در حالی است که جنگنده‌های ارتش روسیه طی روزهای گذشته با اجرای یک رشته حملات هوایی، مواضع و محل استقرار عناصر داعش را در مناطق بیابانی بین حماة و رقه هدف قرار دادند وتعدادی از این مراکز و تجهیزات نظامی آنان را منهدم کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها