کد خبر: ۵۲۸۶۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
اداره تحقیقات فدرال آمریکا یک مرد اهل یوتا که مظنون به تهدید بایدن پیش از سفر وی به این ایالت بود را به ضرب گلوله کشت.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) یک مرد اهل یوتا که مظنون به تهدید جو بایدن پیش از سفر برنامه‌ریزی شده وی به این ایالت در روز چهارشنبه بود را به ضرب گلوله کشت. 

بر اساس اسناد اتهامی که به رویت وبگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» رسید، «کریگ دلیو رابرتسون» مظنون به تهدید شخصیت‌های عمومی از جمله رئیس‌جمهور آمریکا و «آلوین براگ» دادستان منطقه منهتن بود. 

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد این اتفاق زمانی رخ داد که ماموران ویژه سعی کردند حکم بازداشت و بازرسی را در اقامتگاهی در «پروو» از شهرهای ایالت یوتا ارائه و اجرا کنند. 

طبق اعلام اف‌بی‌آی، این حادثه بر اساس سیاست این آژانس تحت بررسی است و آن‌ها جزئیات بیشتری در اختیار ندارند. کاخ سفید سوالات در خصوص این تیراندازی مرگبار را به اف‌بی‌آی ارجاع داد و دفتر دادستانی هم گفت اطلاعات بیشتری در حال حاضر منتشر نخواهد کرد. 

بایدن قرار است بعدازظهر امروز به عنوان بخشی از تور ایالتی خود که سه ایالت در جنوب غربی ایالات متحده را شامل می‌‌شود و در اولین بازدید از یوتا وارد این ایالت شود. او قرار است در این ایالت در یک مرکز پزشکی سخنرانی و همچنین در مراسم جمع‌آوری کمک مالی در پارک سیتی شرکت کند. 

رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا به‌رغم گاف‌های کلامی و رفتاری بی‌شمار و در حالی که اکثر قریب به اتفاق آمریکایی‌ها مخالف نامزدی او برای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ بودند، رسماً اعلام نامزدی کرده است. او با این حال همچنان بزرگ‌ترین امید دموکرات‌ها در انتخابات آتی مقابل جمهوری‌خواهان و دونالد ترامپ پیشروترین نامزد آن‌هاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها