کد خبر: ۵۲۸۹۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به درپیش بودن اربعین، گفت: مرز خسروی شبانه روز آماده پذیرش زائران اربعین است.

به گزارش پایگاه خبری 598،  علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز خسروی برای دومین سال میزبان زوار امام حسین (ع) و اربعین است از مدت‌ها پیش موضوع ارتقا زیرساخت‌های مرزی در دستور کار قرار گرفت زیرا مرزهای جمهوری اسلامی آبروی کشور هستند.

وی افزود: بر همین اساس ستاد اربعین استان کرمانشاه تمهیدات لازم را در حوزه‌های اسکان، تغذیه، امنیت، حمل و نقل و شبانه روزی شدن فعالیت مرز را آغاز کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مرز خسروی سال گذشته به صورت ۱۰ ساعته فعال بود که امسال با رایزنی وزارت امور خارجه، وزارت کشور و استانداری کرمانشاه ۲۴ ساعته شد که بر همین مبنا پیش بینی می‌شود ۱.۵ میلیون زائر از این مرز تردد کنند.

شعبانی با بیان اینکه کارهای عمرانی مراحل پایانی خود را طی می‌کند و مرز خسروی آماده میزبانی از زوار است، گفت: فردا یکشنبه به طور رسمی با افتتاحیه و آغاز عملیات اربعین در در خدمت زوار خواهیم بود.

وی ادامه داد: ایجاد سرویس‌های بهداشتی، سایبان‌های مرزی، احداث جاده برکت، عملیات روکش و آسفالت ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های استان، ایجاد و افزایش گیت‌های گذرنامه در مرزهای خسروی و منذریه از جمله اقدامات صورت گرفته است.

معاون استاندار کرمانشاه عنوان کرد: مواکب نیز در مرز خسروی برای پذیرایی از زوار مستقر شده‌اند و یک موکب بزرگ از شستا نیز به زائرین خدمت رسانی می‌کند.

شعبانی گفت: فرمانداری‌های سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و دالاهو به عنوان فرماندار معین قصرشیرین این شهرستان را در برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین کمک خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها