کد خبر: ۵۲۹۵۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نحوه فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی از فردا، هجدهم شهریور که ساعت کاری ادارت به حالت اول بر می‌گردد، توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری 598،  پس از سه ماه، از فردا ساعت کاری ادارات به زمان قبل از ۱۵ خرداد بازمی گردد. همزمان با این تغییر، مراسم اربعین حسینی و چند روز تعطیلی هم پایان یافته است و از این رو ترافیک سنگین در ساعات ابتدایی صبح و عصر در خیابان‌های تهران پیش بینی می‌شود. سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این‌باره به همشهری گفت: « پیش‌بینی این است که صبح شنبه با توجه به پایان تعطیلات و بازگشت ساعت‌های کاری به شکل قبلی، با ترافیک در تهران مواجه شویم و به همین دلیل تدابیری اندیشیده شده است.»

طرح ترافیک تغییر می‌کند؟

محسن هرمزی درباره اینکه آیا ساعت طرح ترافیک تهران از امروز تغییر می‌یابد، توضیح داد: « خیر، برای ایجاد تغییر در این ساعت‌ها باید ارزیابی دقیقی صورت گیرد و به صورت رسمی ابلاغ شود که تاکنون چنین تغییری به صورت رسمی اعلام نشده است. بنابراین براساس روال قبلی طرح ترافیک را در تهران اجرا خواهیم کرد؛ البته در ستاد استقبال از مهر برنامه‌ریزی‌هایی برای روزهای پایان شهریور داریم و در این هفته جلساتی برای تبادل نظر برگزار می‌شود.»

چگونگی فعالیت اتوبوسرانی از پانزدهم شهریور

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره نحوه فعالیت اتوبوسرانی گفت:« قرار است نزدیک ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده شود؛ بخشی از این اتوبوس‌ها که برای مراسم اربعین در حال خدمت رسانی بودند از روز شنبه و روزهای بعد اضافه خواهند شد. نزدیک به همین تعداد هم خودرو ون جدید داریم که کار خود را در این هفته آغاز می‌کنند. به برخی خطوط اتوبوسرانی که با تعداد مسافر بیشتری روبه‌رو شوند، اتوبوس‌های جدید اعزام خواهم کرد.» همچنین مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران در این باره گفت: «خطوط بی‌آرتی مانند همیشه به صورت شبانه‌روز فعال هستند و شروع حرکت خطوط دیگر که به ۵ صبح انتقال پیدا کرده بود، به همین شکل ادامه دارد.»

تغییر ساعت شروع به کار تاکسی‌ها

زمان ارائه خدمات تاکسی‌ها پایتخت نیز تغییر کرد؛ محمد علوی‌زاده، معاون نظارت و امور مناطق سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در این باره توضیح داد: « از روز شنبه ۱۸ شهریور فعالیت تاکسی‌های تهران از ساعت ۶ صبح شروع می‌شود.»

تغییر ساعت کار مترو

شرکت بهره برداری متروی تهران نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ساعت کار مترو که در خرداد ماه، از پنج و ۳۰ به چهار و۳۰ تغییر کرده بود از روز شنبه ۱۸ شهریور از ساعت پنج و ۲۰ و در روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و تا ۲۲ ادامه دارد. همچنین هرمزی در این باره گفت: «سرفاصله برخی خطوط مترو در روزهای پیش رو کاهش می‌یابد.»

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این را هم گفت که «بعضی از ادارات شناورسازی ساعت‌های کاری را از ساعت ۷ تا ۹ صبح اجرا خواهند کرد تا به کاهش ترافیک تهران کمک کنند.»

منبع:همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها