کد خبر: ۵۲۹۶۸۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
روز 25 شهریورصوتی از سرکرده کوموله منتشر شد که می‌گوید: « جمهوری اسلامی از مخالفانش عاقل‌تر بود.» «مسعود بهنود» عضو BBC نیز در یک صوتی خصوصی، فهم رضا پهلوی را به اندازه گاو می‌داند. صوت دو مجری زن BBC و منوتو نیز پیش‌تر منتشر شده بود که نظراتی مغایر با نظرات اعلامی خود دارند.

به گزارش پایگاه خبری 598؛ مجموعه صوتی از «مسعود بهنود» همکار کهنه‌کار BBC فارسی افشا شده که حاوی نکات شنیدنی از نظرات این فرد درباره اپوزیسیون و جمهوری اسلامی ایران است.

عضو BBC فارسی ضمن مقایسه وضعیت ایران با کشورهای غربی خطاب به جمعی از ایرانی‌ها می‌گوید: «خواهش می‌کنم به این حرفی که می‌زنم، فکر کنید. ببینید مرفه‌ترین کشور دنیا که بریتانیا هست و قدرتمندترین کشور جهان که آمریکا هست، همه‌شان مثل خر تو گل گیر کردند. این رو داشته باشید.»

بهنود در ادامه صوت می‌گوید: «یک لحظه به خودتون فکر کنید. چطور است که کشور کوچکی مثل ایران که توانسته چهل و چند سال دنیا رو دست بندازه؟ خیلی سوال خوبیه دیگه. [دلیل این است که] اون [منظور آمریکا و انگلیس] وضعش خراب‌تر از این حرفاست. »

همکار کهنه‌کار BBC فارسی در پایان این بخش از صوت گفت: «از من بپذیرید. همسن‌های شما در ایران جزو خوشبخت‌ترین هم سن و سالاتون هستند. خوشبخت‌ترین کسانی که در سن شما هستند. هم سن و سال‌های شما در آمریکا به اندازه شما خوشبخت نیستند.»

صوت دیگری از بهنود پیرامون پسر محمدرضا پهلوی وجود دارد. کارشناس شبکه BBC فارسی درباره رضا می‌گوید: «من رضا از نظر شخصی بسیار دوست دارم، ولی حرف منو قبول کنید، به اندازه گاو نمی‌فهمه! به اندازه یک گاو مهربون هم نمی‌فهمه. بیچاره آن ملت بدبختی که بگوید او همه امید ماست. چقدر باید یک ملتی یا مجموعه‌ای خر باشند.

روز ۱۵ شهریور نیز صوتی از «سیما ثابت» مجری اصلی شبکه تروریستی ایران اینترنشنال منتشر شد. این فرد در این صوت می‌گوید: «یک گروه زیادی از اساتید دانشگاه در لندن موافقند که حکومت اسلامی در ایران باید بماند، یعنی الان بهترین گزینه برای کشور همین [جمهوری اسلامیه]. هیچ اتفاقی نباید برای این حکومت بیافتد. منم یکی از اونام. سال‌های سال است که عمیقاً به این قضیه معتقدم. هرچقدر هم که اتفاقات منطقه جلو میره، این قضیه بیشتر ثابت میشه.»

موازی با موارد مذکور، صوتی از «مهتدی» سرکرده گروه تروریستی کوموله منتشر شد. او در این صوت پیرامون رجوع تجزیه طلبان به او می‌گوید: « عرب نزد من آمدند. حزب تضامن اهواز در تورنتو نزد من آمدند. گفتند جایی برای ما هم باز کنید. بلوچ‌ نزد من آمدند و گفتم تو نه تنها رهبر حزب خودت بلکه تو را به عنوان رهبر خودمان هم قبول داریم. با تو هستیم. با تو می‌آییم.»

مهتدی در این صوت این موضوع را فرصت تاریخی عنوان کرده بود که می‌توانست به عنوان یک آلترناتیو (جایگزین) در ایران باشد. او در ادامه پیرامون به هم خوردن بازی از سوی جمهوری اسلامی می‌گوید: «شدت تفرقه به خصوص از طرف جمهوری اسلامی خیلی قوی‌تر بود. جمهوری اسلامی از مخالفان خودش عاقل‌تر بود، دوراندیش‌تر بود.»

«رعنا رحیم پور» مجری شهیر و سابق شبکه BBC فارسی در مکالمه شخصی به یکی از نزدیکان خود در اثنای اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ گفت: «مثل این است که در یک فیلم اکشنی هستی و اصلا نمی‌دانی قرار است چه اتفاقی رخ دهد. چه کسی قرار است رهبر باشد؟ اصلاً پایان آن معلوم نیست.یکی از چیزهای نگران کننده‌ای که شنیدم، این بود که روسای ایران اینترشنال دستور دادند که فقط با روسای احزاب [تجزیه طلب] کرد، لر، عرب و ... در ایران مصاحبه کنند. الان باید بهمی نکته من چی هست.»

رحیم پور در ادامه این صوت می‌گوید: «کشورهای منطقه که ایران دموکراتیک نمی‌خواهند. دنبال آینده ایران که نیستند. آن‌ها یک ایران تکه پاره و تضعیف شده می‌خواهند ... یک شب من پنیک [وحشت‌زده] شدم. گفتم اگر همینطور ادامه پیدا کند، [ایران] به سمت جنگ داخلی می‌رود.»

گویا این فایل صوتی منجر به حذف رعنا رحیم پور از شبکه BBC فارسی شد.

مهر ۱۴۰۱ نیز فایل صوتی از «س.سیدنیا» مجری منوتو منتشر شد. این مجری می‌گوید که چگونه مصی علی‌نژاد با اعتراضات تجارت می‌کند.

مجری منوتو می‌گوید که مصی صورت‌حساب ۱۰هزار پوندی به‌خاطر انتشار کلیپ پویا بختیاری برای کیوان [مدیرعامل من‌وتو] فرستاد. بعد این بود که کیوان، مصی را بلاک کرد. این فرد در پایان می‌گوید: دیدم [مصی] نوشته که من تا آخرین نفس می‌ایستم و صدای این مادران ... خفه شو بابا!»

تفاوت نظرات اعلامی افراد در رسانه‌های خارج نشین و معارضین با نظرات شخصی که در قالب فایل صوتی منتشر می‌شود، مشهود است. آنچه بیش از همه نمایانگر است، عدم وجود آلترناتیو برای نظام مستقر است.

روبروی نظام چیزی به نام اپوزیسیون وطنی وجود ندارد. اسامی نظیر مصی، مهتدی و پهلوی صرفاً مهره‌ای در اختیار اراده دیگران هستند. حال این مهره می‌خواهد یک سلبریتی دست چندم باشد یا یک سازمان امنیتی- تروریستی به نام کوموله و مجاهدین خلق. بلوک غرب جبهه‌ای گسترده علیه نظام شکل داده‌ که فقط بخشی از آن در اختیار معارضین خارج نشین است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها