کد خبر: ۵۲۹۶۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: حضور در مجمع سالانه سازمان ملل برای بیان دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری 598؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ساعات پایانی روز یکشنبه (۲۶ شهریور) قبل از عزیمت به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تعامل با کشورهای جهان، سازمان‌های منطقه ای، فرامنطقه‌ای و بین المللی یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان ملل است و همواره انتظار ایران از سازمان ملل این بوده و هست که نقش تعیین کننده‌ای در توسعه جهانی، امنیت جهانی، صلح جهانی و عدالت در جهان ایفا کند. از سازمان ملل متحد به عنوان جایگاهی که کشورهای جهان در آنجا عضویت دارند انتظار  است که بتواند در حوزه های امنیتی و توسعه ای در جهان به ویژه صلح جهانی ایفای نقش کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: تصمیمات سازمان ملل به دور از هرگونه تبعیض، بی‌عدالتی و بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ شکل بگیرد آنچه که اقتضای حق و عدالت است در جهان شکل گیرد که این امر انتظار همه ملت‌ها و دولت‌هاست. طبیعتا حضور جمهوری اسلامی ایران در مجمع سالانه سازمان ملل برای بیان دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی گفت: در تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران آنچه که فکر می کنیم لازم است بیان می‌شود؛ سازمان ملل و مجمع عمومی جایگاه مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران است. طبیعتا با نگاهی که به جهان داریم، جهان عاری از فقر، سلاح‌های هسته ای و کشتار جمعی، بی عدالتی و تبعیض، جهانی که به کرامت انسان و ظرفیت های بسیاری که در جای‌جای دنیا وجود دارد جهت جلوگیری از آفات و بلاهایی که جهان را تهدید می کند توجه کند چه آفات طبیعی و چه آنچه که به دست قدرت‌های بزرگ و با سلطه‌طلبی در حال انجام است؛ ظلمی که به طبیعت و انسان ها می‌شود.

وی افزود: آنچه از مواضع ما که قدرت رسانه‌ای دشمن اجازه نمی دهد در جهان شنیده شود و همچنین مواضع به حق ایران تبیین شود. طبیعتا بنده به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و نماینده نظام مقدس جمهوری اسلامی زبان گویای مردم برای بیان حقایقی که باید تبیین شود برای دولت ها و ملت ها خواهم بود.

رئیسی تصریح کرد: اقدام دیگری که در این سفر حتما انجام خواهد شد روابط دوجانبه است؛ حضور روسای کشورها (که برای حضور در نشست مجمع عمومی می‌آیند) فرصتی برای دیداردوجانبه ایجاد می کند.

وی افزود: با کشورهایی که می توانیم تعامل و روابط داشته باشیم نشست هایی خواهیم داشت و درحد امکان با روسای کشورها در این سفر دیدارهایی خواهیم داشت و به میزانی که اقتضا کند از این فرصت استفاده خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: نشستی با اصحاب رسانه برای تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت و به سوالات احتمالی که در ذهن خبرنگاران در حوزه‌های مختلف وجود دارد پاسخ داده خواهد شد.

وی افزود: نشستی هم با سیاستمداران خواهیم داشت، طبیعتا به هر کشوری که سفر کنیم با ایرانیان مقیم آن کشورهم حتما جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا از نظرات و مشکلات هموطنانمان که خارج از کشور هستند بیشتر آگاه شویم و ارتباط آنها با ایران حفظ شود و ما هم بتوانیم سخن آنها را بشنویم.

رئیسی تصریح کرد: امیدوارم این سفر بتواند در جهت انجام ماموریتی که امروز ملت ایران برعهده ما گذاشته است موثر باشد و بتوانیم به دیدگاه های مقام معظم رهبری که همواره برای دولت و کشور گره‌گشاست عمل کنیم و نظرات و دیدگاه‌های ایران را تبیین کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها