کد خبر: ۵۳۰۰۵۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۰۸ مهر ۱۴۰۲
همزمان با نخستین روز از هفته وحدت، اجتماع بزرگ ذاکران نبوی با حضور مولودی‌خوانان و دف‌نوازان، جمع زیادی از مردم و مسئولان استان کردستان در میدان آزادی سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، استان کردستان در ماه مبارک مولود (ربیع‌الاول)، سراسر ذکر منقبت و ستایش عظمت و بزرگی حضرت رسول اکرم (ص) در مساجد و تکایا می‌شود.

در این ماه مبارک از هر کوی و برزن در این استان نوای عرفانی دف به گوش می‌رسد و مردم مراسم‌ بزرگ و کوچک مولودی‌خوانی و دف‌نوازی را در ستایش پیامبر گرامی اسلام (ص) در منازل یا مساجد و تکایا برگزار می‌کنند.

در این ایام علاوه‌بر مراسم‌ مختلفی که توسط مردم برگزار می‌شود، دستگاه‌های مختلف به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

اجتماع ذاکران نبوی یکی از برنامه‌هایی است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و همراهی دستگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی شد و این مراسم معنوی همزمان با ۱۲‌ ربیع‌الاول میلاد پیامبر گرامی اسلام به اعتقاد اهل سنت و نخستین روز از هفته وحدت در میدان آزادی سنندج برگزار شد.

این مراسم و تجمع بزرگ و معنوی با حضور جمعی از مسئولان، اقشار مختلف مردم استان و همراهی و مداحی خوانندگان و مولودی‌خوانان و دف‌نوازان سطح استان برگزار شد.

استاندار کردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت، سنندج را دیار عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت و مظهر ارادت به محضر ختمی‌مرتبت پیامبر اکرم توصیف کرد و اجتماع عظیم امروز به بهانه میلاد نگین خلقت، بهترین و برترین مخلوق بشریت، سراسر نور و رحمت را به مردم مؤمن و ایمان‌دار استان تبریک گفت.

اسماعیل زارعی کوشا، هفته وحدت را زمینه‌ساز انسجام امت اسلامی عنوان کرد و گفت: این هفته مبارک مظهر همبستگی ملی و اسلامی و تجلی حضور یکپارچه مسلمین است.

در این مراسم معنوی علاوه‌بر مدیحه‌سرایی، گروه‌های مولودی‌خوان سطح شهر سنندج نیز هر کدام قطعه‌ای در وصف خاتم پیامبران تقدیم کردند.

حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در عام‌الفیل (سال ۵۷۰ میلادی) در ماه ربیع‌الاول دیده به جهان گشود، علمای اهل تشیع ولادت پیامبر اکرم را صبح جمعه ۱۷ ربیع‌الاول و علمای اهل تسنن در روز ۱۲ همان ماه می‌دانند.

۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول از سوی امام خمینی(ره) به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها