کد خبر: ۵۳۰۰۶۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۰۸ مهر ۱۴۰۲
پس از ماه‌ها تلاش گروهک‌های تجزیه‌طلب و منافقین که به بهانه حوادث ۸ مهر سال گذشته در زاهدان کوشیدند با تحریک مردم بلوچ در نماز جمعه این هفته زاهدان، اقدام به اغتشاش و ناامنی کنند، این تیر هم به سنگ خورد و کسی با آشوب‌طلبان ضد امنیت ملی همراهی و همکاری نکرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، پس از ماه‌ها تلاش گروهک‌های تجزیه‌طلب و منافقین که به بهانه حوادث ۸ مهر سال گذشته در زاهدان کوشیدند با تحریک مردم بلوچ در نماز جمعه این هفته زاهدان، اقدام به اغتشاش و ناامنی کنند، این تیر هم به سنگ خورد و کسی با آشوب‌طلبان ضد امنیت ملی همراهی و همکاری نکرد.

رسانه‌های همسو با آشوب طلبان با طرح ادعا‌های غیرواقعی و انتشار اخبار کذب در تلاش بودند احساسات مردم سیستان و بلوچستان، و به ویژه مردم بلوچ، را به بهانه حوادث ۸ مهر برانگیزند و اوضاع را علیه آن‌ها نشان دهند و بگویند نظام اسلامی کاری برای شما نخواهد کرد تا با این حربه بتوانند با حضور برخی عوامل نفوذی خود، شهر را ناامن و اقدام به تخریب اموال عمومی و درگیری در شهر کنند، اما اوضاع آن گونه که آن‌ها می‌خواستند پیش نرفت. نیرو‌های امنیتی از صبح دیروز جمعه به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری و اغتشاش در سطح شهر، در آماده‌باش کامل بودند و با حضور در برخی معابر و خیابان‌های شهر به ویژه خیابان خیام که منتهی به مسجد مکی می‌شود، تحرکات افراد نفوذی و معاند را تحت نظر گرفته تا مانع هرگونه خرابکاری از سوی این افراد شوند.

‌پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت زاهدان، عده‌ای قلیل اقدام به تجمع و سنگ‌اندازی به سمت نیرو‌های امنیتی کردند که مأموران امنیتی نیز با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور صحنه را مدیریت کردند و این عده نیز بعد از دقایقی پراکنده شدند. با این حال، اما رسانه‌های «تجزیه‌طلب، معاند و منافقان» در فضای رسانه‌ای، وضعیت شهر را جنگی و همراه با درگیری نشان داده و بعضاً با انتشار فیلم‌های قدیمی می‌خواهند به مخاطب این‌گونه القا کنند وضعیت شهر ناامن است و نیرو‌های امنیتی در حال سرکوب نمازگز‌اران هستند، اما واقعیت امر حکایت از آرامش کامل در شهر بدون هرگونه تجمع یا ناامنی است.

در همین زمینه سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور به فارس گفت: بعد از شکست پروژه معاندین و ضد انقلاب در ۲۵ شهریور امسال که ضدانقلاب تلاش زیادی به خرج داد تا مجدداً آشوب و اغتشاشات را در کشور شعله‌ور کند، ولی با بی‌اعتنایی محض مواجه شدند. وی با بیان اینکه ناامیدی بر معاندین و ضدانقلاب چیره شده است، تصریح کرد: آن‌ها تلاش کردند با فراخوان سراسری و با استفاده از همه ظرفیت‌هایشان برای شرکت در نماز جمعه این هفته زاهدان و ایجاد اغتشاش و درگیری بعد از اتمام خطبه‌های نماز جمعه و تکرار سناریوی حوادث سال گذشته و کشته‌سازی، مجدداً ناامنی و آشوب را در این استان رقم بزنند و آن را به سایر شهر‌های کشور نیز توسعه دهند و به اغتشاش‌گران تنفس مصنوعی بدهند. میراحمدی تصریح کرد:، اما مردم زاهدان در قبال این فراخوان‌ها هوشیار بودند و بعد از اتمام نماز جمعه به جز ۳۰، ۴۰ نفر اراذل و اوباش که شعار‌هایی سر دادند با بی‌اعتنایی سایرین مواجه و از ترس به داخل مسجد برگشتند تا از برخورد و دستگیری نیرو‌های امنیتی و انتظامی در امان باشند. بقیه نمازگزاران با آرامش و بدون هرگونه اقدامی و بی‌اعتنایی کامل محل را ترک کردند و این هم شکست دومی بود که ضد انقلاب بعد از ۲۵ شهریور با آن مواجه شد. بنگاه‌های دروغ پرکنی اینترنشنال و بی‌بی سی درحال انتشار اخبار کذبی هستند که دروغ محض است و شهر در شرایط کامل عادی و آرام است.

منبع: روزنامه جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها