کد خبر: ۵۳۰۱۵۹
زمان انتشار: ۰۸:۲۸     ۱۲ مهر ۱۴۰۲
امید فرخ‌زاد، پزشک ایرانی و استاد دانشگاه هاروارد در حاشیه جشنواره جایزه مصطفی (ص) از مشاهداتش از وضعیت ایران در حوزه نانوفناوری و پزشکی گفت.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس؛ امید فرخ‌زاد، پزشک ایرانی و استاد دانشگاه هاروارد، به عنوان تنها برگزیده ایرانی جایزه علمی مصطفی (ص) در دوره پنجم بود. وی در حاشیه برگزاری جشنواره جایزه مصطفی (ع) در اصفهان، از پیشرفت‌های ایران در حوزه نانو و پزشکی گفت.

فرخ‌زاد دانشمند و کارآفرین ایرانی در زمینه توسعه نانوداروهاست و مدیر و رئیس هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت سییر (SEER)، همچنین بنیان‌گذار شرکت‌های بیند (BIND) و شرکت تارودا تراپدیکس (Tarveda Therapeutics) است. او متولد سال 1347 در تهران است و مدرک کارشناسی خود را در زمینه زیست‌شناسی در سال 1991 از دانشگاه ماساچوست در بوستون آمریکا و مدرک پزشکی را از مدرسه پزشکی بوستون دریافت کرده است و علاوه بر این زمینه‌های علمی، در زمینه مدیریت و کارآفرینی نیز دستی بر آتش دارد.

این دانشمند ایرانی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌و‌کار از مدرسه مدیریت اسلوآن موسسه فناوری ماساچوست آمریکا (ام‌آی‌‌تی) در سال 2017 است و نام وی برای کاربرد مواد هدفمند مشخص به منظور رساندن داروهای شیمی‌درمانی با کمک نانوذرات به سلول‌های سرطانی در بین دانشمندان جهان شناخته شده است.

عنوان تحقیق فرخ‌زاد که برگزیده پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) شده، «توسعه نانوذره‌ها برای درمان بیماری‌ها به ویژه سرطان» است. این تحقیقات بر توسعه فناوری‌های نانوذره درمانی متمرکز بوده و وی پیشگام توسعه و آزمایش ترکیبی کاملا کارامد از نانوذرات چندکاربردی برای کاربردهای درمانی و پزشکی بوده است‌.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها