کد خبر: ۵۳۰۱۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۱۲ مهر ۱۴۰۲
مسئول ستاد برگزاری کنفرانس هفته وحدت در گفتگو با سراج۲۴:
مسئول ستاد برگزاری کنفرانس هفته وحدت گفت: هدف از برگزاری چنین کنفرانسی نشان دادن، قدرت، عزت، اقتدار، هویت و ارزشهای اسلام، قران، پیغمبر و امت مسلمان است و در مقابل هنجارشکنان و هتک حرمت کنندگان و جسارت کنندگان به قران قدرت بازدارندگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در گفتگو با سراج24، پیرامون هفته وحدت و تقویت وحدت بین مسلمانان اظهار داشت: هفته وحدت یادگار امام خمینی(ره) است که در آغاز انقلاب، روزهای بین دوازدهم و هفدهم ربیع الاول را به دلیل ایجاد و تقویت وحدت و انسجام بین شیعه و اهل تسنن هفته وحدت نامگذاری کردند. 

وی افزود: از آن زمان به بعد جشن ها و همایش های مربوط به این هفته هرسال با شکوهتر و گسترده تر و حتی در سطح جهانی در حال شکل گیری و برگزاری است، امسال نیز سی و هفتمین کنفرانس هفته وحدت را مراجع تقلید با بیش از 40 کشور برگزار می کنند و تعداد زیادی از اندیشمندان و علمای جهان در آن حضور دارند و با ارائه مقالات و سخنرانی در فضای حقیقی و مجازی به چالش های مربوط به اتحاد مسلمانان می پردازند که امیدواریم نتایج و دستاوردهای مطلوبی به دنبال داشته باشد. 

مسئول ستاد برگزاری کنفرانس هفته وحدت عنوان داشت: هدف از برگزاری چنین کنفرانسی نشان دادن، قدرت، عزت، اقتدار، هویت و ارزشهای اسلام، قران، پیغمبر و امت مسلمان است و در مقابل هنجارشکنان و هتک حرمت کنندگان و جسارت کنندگان به قران قدرت بازدارندگی دارد. 

اختری بیان داشت: اعضای کنفرانس و مراجع تقلید با ارائه و پیگیری نتایج این کنفرانس که در قطعنامه پایانی به آنها اشاره خواهد شد، در کشورهای خود به ترویج راه های تقویت و تحکیم وحدت بین مسلمانان خواهند پرداخت و سبب انجام همکاری، همدرد ی و تمیاری بین مسلیمن می شوند که در تحکیم وحدت نقش بسزایی دارد. 

وی با اشاره به اینکه شعار کنفرانس امسال «امت رسول الله» است تصریح کرد: علما و اندیشمندان در روز هفده ربیع الاول با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت و پیرامون وحدت و شعار کنفرانس امسال از رهنمودهای درس آموز  ایشان در کشورهای خود استفاده خواهند کرد که مسئولیت سنگینی را برای آنان نیز به همراه دارد.

مسئول ستاد برگزاری کنفرانس هفته وحدت خاطرنشان کرد: امسال ستاد برگزاری هفته وحدت در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطقی که شیعه و اهل تسنن هر دو ساکن هستند، برنامه های بسیار خوب و موثری با همکاری وزارتخانه های مختلف، استانداریها و دستگاه های تبلیغی، دینی و فرهنگی مختلف در جهت تحکیم و تقویت اتحاد بین مسلمانان اجرا می کند که از جمله آنها برنامه های خاص کودکان و نوجوانان، برنامه های ویژه بانوان در مساجد و اماکن دینی سراسر کشور و برنامه میدان ولیعصر (عج) تهران است. 

وی ادامه داد:  برنامه تکریم و تشویق خیرین شیعه و سنی که در برگزاری همایش ها و برنامه های هفته وحدت همکاری کردند نیز برگزار می شود و هدف از برگزاری این برنامه ها نه تنها اتحاد بین شیعان و اهالی تسنن است بلکه تقویت انسجام و یکپارچگی بین عموم مردم، دانشجویان، اصناف، جوانان، خانواده ها، حوزه و...  است تا یک پیوند اجتماعی ایجاد و فرهنگ بنیادی دینی گسترش پیدا کند. 

اختری اضافه کرد: یکی از ارکان مهم در جهت ترویج وحدت، فضای مجازی است که دست اندرکاران این فضا باید با یکپارچه سازی پیام رسان ها در زمینه شناساندن، اسلام، قران، پیغمبر، ائمه و اهداف آنان وحدت را شکل دهند و به عنوان یک بلندگو و یک صدای متحد عمل کرده و به عنوان یک پیام رسان بسیار قوی در امر شناساندن اسلام و فرهنگ دینی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به وسیله فضای مجازی در مقابل رسانه های مزدور و اجنبی مقابله کنیم، تشریح کرد: باید با امپریالیسم آمریکا مقابله و فرهنگ اصیل اسلامی را در بین مردم نهادینه کرد همچنین باید از فضای مجازی به عنوان یک پایگاه مستحکم برای مقابله با دشمن از طریق شیوه های تبلیغی درست بهره مند شویم چرا که این امر یک مسئولیت و واجب شرعی است که موجب جلوگیری از فساد اجتماعی، رذایل اخلاقی، ترویج فرهنگ برهنگی و کشف حجاب می شود که اینها نشأت گرفته از فرهنگ از راه رسیده و فرهنگی دور از فرهنگ غنی اسلامی است. 

اختری گفت: با یک بیانیه دادن و محکوم کردن بی حرمتی به ارزش های اسلام از جمله قران، نمی توان با هتک حرمت کنندگان مقابله کرد و باید وزارتخانه های مختلف در امور دیپلماتیک، اقتصاد، ارتباطات و... با آنان تجدید نظر کرده و فصای مجازی نیز به صورت فعال به این موضوع بپردازد و در تبلیغ معارف اسلامی و بیان عشق و ارادت مردم به قران، اسلام و پیامبر و ائمه تلاش مضاعف داشته باشند چراکه رویکرد اصلی این کنفرانس وحدت بین مسلمین است و باید وحدت در بخش های مختلف ایحاد و تقویت شود.

 
منبع: سراج24
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها