کد خبر: ۵۳۰۵۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۲۳ مهر ۱۴۰۲
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تمام اعضای هیات مدیره پرسپولیس با نامه استعفای گل‌محمدی مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس بعد از جلسه هیات مدیره این باشگاه درباره موضوع استعفای گل‌محمدی از هدایت پرسپولیس گفت: امروز پیرامون نامه ارسالی آقای گل‌محمدی و مصاحبه روز گذشته ایشان صحبت شد. هیات مدیره متفق‌القول با نامه فسخ قرارداد آقای گل‌محمدی مخالفت کردند.

گل‌محمدی همچنان به عنوان سرمربی کار می‌کند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: ما با استعفای آقای گل‌محمدی مخالفت کردیم و این نظر کل هیات مدیره بود. آقای گل‌محمدی همچنان به عنوان سرمربی کار خود را ادامه می‌دهند و مستحکم خواهند بود. یکی از درخواست‌های مهم او که درخواست به حق بازیکنان تیم هم هست، دیرکرد آپشن‌های تیم است.

او افزود: به جز آپشن‌های قهرمانی، اکثر بازیکنان آپشن‌های دیگری داشتند که محقق نشده بود. هیات مدیره بر آن شد تا هر چه زودتر منابع مالی را مشخص کند.

درویش اعلام کرد: ما از همان روز پنج‌شنبه از سازمان خصوصی سازی درخواست کردیم تا یک جلسه فوق‌العاده بگذارند تا با موافقت آن‌ها ما بتوانیم از منابع خود استفاده کرده و مقداری از این آپشن‌ها را بدهیم.

او درباره ناراحتی گل‌محمدی از عدم توجه باشگاه و درویش به ناراحتی بازیکنان و کادرفنی نیز گفت:  او چندین بار با من صحبت کرد اما ما باید به منابع مالی دسترسی پیدا می‌کردیم که درخواست‌ها را تامین کنیم. صرف نظر از تماس گرفتن که ما فقط بگوییم چشم، درخواست او عملی نمی‌شود. من گفتم درخواست شما به حق است اما به او گفتم که فعلا به منابع مالی دسترسی نداریم. نه تنها ایشان بلکه روز جمعه هم با بازیکنان جلسه داشتیم تا درباره این معضل اقتصادی تیم با آن‌ها صحبت کنیم. این مشکل باید به شکلی برطرف شود.

معدن که نداریم؛ از کجا پول بیاوریم؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: یک تیم با این پتانسیل باید حتما  از مجاری دیگر معضلات اقتصادی‌اش برطرف شود. به نظر شما آیا تیمی در جهان وجود دارد که فقط بتواند با تبلیغات روی پیراهن هزینه‌های خود را تامین کند؟ ما پخش تلویزیونی را نداریم و از تبلیغات دور زمین هم چیزی به ما نمی‌رسد. چندین بازی بدون تماشگر بود و معدن و صنعت هم نداریم. از چه منبعی پول دربیاوریم؟ در پی این هستیم تا از طریق راه‌های مختلف مشکلات را برطرف کنیم.

درویش ادامه داد: این‌ها همه شایعه‌ است و می‌خواهند دشمنی کنند. بسیاری از این تیم‌ها که مخالف ما هستند به دنبال این هستند که حاشیه‌های خودشان را پوشش بدهند. مربی بزرگی مثل گل محمدی دنبال تمدید قرارداد است؟ مگر می‌شود در ابتدای لیگ یک مربی به دنبال تمدید قرارداد باشد؟ برخی‌ها بر نمی‌تابند پرسپولیس در آرامش باشد و حاشیه در پرسپولیس باعث می‌شود تیم‌های دیگر فراموش شوند. همه تیم‌ها به دنبال گل محمدی هستند.

درویش درباره مشکلات مالی پرسپولیس بیان کرد: برای درآمد زایی اینقدر سریع نمی‌شود به نتیجه رسید. یک درخت هم باید دو، سه سال آبیاری و رسیدگی شود تا به میوه برسد. برای درآمدهای پایدار باید به دنبال راه‌های مختلف برویم. مسئولان باید فکرش را کنند. فرق ما با تیم‌های دیگر این است که وقتی یک تیم این همه هوادار دارد، مسئولان کشور باید درآمدهای پایدار برای آن تیم درنظر بگیرد. برای استقلال هم همینطور است. این نوع درآمدی که داریم، پایدار نیست و باید درآمد درست داشته باشیم. یک کارگروه هم تشکیل دادیم تا این کار عملی شود اما به زمان نیاز داریم و حداقل ۶ ماه تا یک سال زمان بر است.

توانایی پرداخت پول ناهار بازیکنان را نداریم

او درباره بحث ناهار ندادن به بازیکنان گفت: ما توانایی این را نداریم که پول ناهار را به بازیکنان بدهیم. چگونه وقت تعیین می‌کنند تا آپشن‌ها را پرداخت کنیم؟ وضع اقتصادی در باشگاه خیلی خراب است چون ما وارث بدهی‌های گذشته هستیم. حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از گذشته بدهی دادیم و از حساب‌هایمان خالی کردند. اگر آن پول‌ها از حساب‌های ما خالی نمی‌شد، دیگر مشکل پرداختی به بازیکنان را نداشتیم. کل آپشن‌ها شاید ۶۰،۷۰ تومان باشد و جلسات اورژانسی با سازمان خصوصی سازی خواهیم داشت تا بتوانیم پول لازم را فراهم کنیم. امیدوار هستیم تا پیش از جام باشگاه‌های آسیا و پس از بازی با پیکان این کار انجام شود.

درویش در واکنش به اینکه گل‌محمدی از بی‌توجهی باشگاه به اخطار او بی‌توجه بوده است گفت: بعد از ارسال نوتیس اول او به دفترم آمد. منظور او این است که چرا عملیاتی نشده است. شب قبل از بازی با گل‌گهر با هم حرف زدیم. او به من گفت من فردا هم نامه می‌دهم. به او گفتم نامه هم بدهی، به این معنی است که ما باید طلبمان را بدهیم. وقتی پول باشد پرداخت می‌کنیم. وقتی این پول‌ها نبوده که آپشن قراردادها را بدهیم، ما چه کار می‌کردیم؟ باید صبر می‌کردیم و مجالی می‌دانند تا این بدهکاری‌های مربوط به گذشته را پرداخت کنیم.

او درباره اینکه آیا قرار بود گل‌محمدی یا نماینده او در جلسه باشند اظهار کرد: نه قرار نبود حضور داشته باشد. تیم صبح تمرین داشت. او گفت پیرامون این درخواست‌ها اگر به نتایجی رسیدید به ما اعلام کنید.

گل‌محمدی مال پرسپولیس است

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که اگر گل‌محمدی اصرار به جدایی داشته باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد گفت: دست خودش نیست که! گل‌محمدی مال پرسپولیس است و اینجا می‌ماند.

درویش در پاسخ به گفته گل‌محمدی مبنی بر اینکه اگر پول نداشتند چرا قرارداد بستند گفت: ما فکر می‌کردیم مانند تیم رقیبمان می‌توانیم از سپرده‌هایمان برداریم. قول داده بودیم پول بدهیم. یک پولی هم در حسابمان داشتیم که ناخودآگاه درباره بدهکاری‌های هفت، هشت سال قبل حکم گرفتند و این پول را برداشتند.

وی درباره ناراحتی گل‌محمدی گفت: قرار بود این پول اول فصل پرداخت شود. یک سری از بازیکنان به او مراجعه می‌کنند و او هم نتوانسته مشکل بازیکنان را حل کند و بیشتر از این ناراحت است که نتوانسته مشکلات بازیکنان را حل کند. دنبال این است که بستری آماده شود و منابع مالی را تامین کنیم.

درویش در پاسخ به این سوال که سازمان بازرسی گفته یا باید آپشن بدهند یا پاداش، گفت: می‌خواهم از فرصت استفاده کنم و بگویم با پیشنهادی که به هیات مدیره دادیم، اعضای هیات مدیره موافقت کردند که جرایم مطالبات گذشته تقبل شود. درباره سوال شما باید بگویم که یک نامه بود که وقتی آپشن وجود دارد، نباید بابت برد پاداشی بدهیم. بازیکنان روی آن مشکلی ندارند.

درویش درباره اینکه گل‌محمدی گفته قرارداد ایرانسل با پرسپولیس به اندازه قرارداد سه سال قبل اسپانسر این باشگاه است، گفت: گل‌محمدی در جریان نیست و این‌ها حرف‌های فضای مجازی است. اولا سه سال قبل شرکت اسپانسر برای کل فضاهای تبلیغاتی پول داده بود. لباس، دور زمین و بلیت فروشی را گرفته بود. درآمد ما الان نسبت به سه سال قبل خیلی بیشتر است و رقم را نمی‌گویم. ضمن اینکه که شرکتی که اسپانسر ما شده بود، با ۷۰ میلیارد بدهی قراردادش را فسخ کرد. سال بعد مدیری گفت ۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد آوردم. ما که آمدیم، اگر اشتباه نکنم، ۱۵ میلیارد تومان گرفتیم. گفتن اینکه از این فضا استفاده می‌کنم تا عملیاتی کردن آن، فاصله دارد. الان هم جامعه مشکلات مالی دارد و امیدوارم با رونق گرفتن بازار اقتصادی، بازار اسپانسری هم بهتر می‌شود.

دشمنان آرامش پرسپولیس را برنمی‌تابند

وی درباره اینکه گفتند پرسپولیس با دو، سه مربی خارجی و آلمانی هم مذاکره کرده است گفت: کسانی که دشمنی دارند، آرامش پرسپولیس را بر نمی‌تابند. از این جهت یک ترفند رسانه‌ای است که بعضی از رقبا برای اینکه صدایشان شنیده نشود، برای تیم‌های دیگر شایعه درست می‌کنند.

نهاد امنیتی چه‌کار به گل‌محمدی دارد؟

او در واکنش به اینکه آیا از سوی نهادی فشاری برای کنار گذاشتن گل‌محمدی است؟ اظهار کرد: آیا نهادی می‌تواند این کار را کند؟ نهاد امنیتی در کار امنیتی دخالت می‌کند. بعید می‌دانم نهاد امنیتی در کارشناسی فوتبال دخالت کند.

کریم باقری تمایلی به ادامه کار نداشت

درویش در واکنش به اینکه می‌گویند ممکن است گل‌محمدی مانند کریم باقری کنار گذاشته شود؟ اظهار کرد: باقری خودش تمایلی به ادامه کار داشت و کما اینکه الان هم جایی نیستند و خودشان تمایلی به ادامه کار نداشتند. اگر اینجا مشکلی بود جای دیگری می‌رفتند. خودشان در کار اقتصادی هستند. این حرف‌ها به درد فضای مجازی و فالوور می‌خورد.

درویش خاطرنشان کرد: بازیکن و مربی با درآمدی که برای خودشان متصور بودند، هزینه هایی را تراشیده‌اند. حالا تعهدات زیادی برای آن‌ها به وجود آمده و نتوانستند انجام بدهند. همین آقای گل محمدی چند روز پیش به من می‌گفت اصلا یک کاری کنیم، پولی که می‌خواهم را در حسابی بگذاریم، چند نفر از اطرافیان ما که نتوانستیم به آن‌ها پول بدهیم را شما با آن‌ها تسویه حساب کنید. متاسفانه مشکلات اقتصادی جامعه فراگیر است و کسی که درآمدش کم است به اندازه همان درآمد مشکلات دارد. کسی هم که درآمدش بهتر است، عملیاتی نشدن قراردادش مشکلات دیگری را به دنبال دارد.

دروش درمورد اینکه آپشن‌‎هایی که درباره آن‌ها صحبت می‌کند میلیاردی هستند، گفت: هر قدری که درآمد دارند چند درصد هم آپشن دارند. اگر قرارداد بازیکنان محقق شود، بله، اوضاع‌شان خوب است ولی هنوز که محقق نشده است.

هیچ پولی در حساب پرسپولیس نیست

«در حساب باشگاه پرسپولیس چقدر پول وجود دارد؟» مدیرعامل پرسپولیس در این مورد گفت: هیچی! اصلا! عرض کردم که قراری با سازمان خصوصی سازی خواستیم که یک مقدار از آن‌ها منبع بگیریم و با دو، سه اسپانسر جدید هم صحبت کردیم که بتوانیم این موانع را پشت سر بگذاریم. یک قرارداد هم با شرکت ایرانسل داریم که جای تشکر دارد و قرارداد آن‌ها زمانی است که به یک هفته مشخص برسیم، پول را پرداخت می‌کنند. امیدواریم که کمیته مصارف هم یک نتایج خوبی از جلساتش بیرون بیاید، ضمن اینکه بانک شهر هم به ما لطف داشته است.

درویش درباره اینکه گل‌محمدی گفته بود پرسپولیس باید از برندش استفاده کند، گفت: حرف تا عملیات خیلی فاصله دارد. خیلی‌ها در ذهن خود می‌گفتند، ما یک کمیته اقتصادی داریم که همگی از نخبگان ایران هستند. روزی که آمدیم طرح‌های خیلی خوبی در ذهن داشتیم و وقتی وارد کار شدیم دیدیم نمی‌توانیم. دور زمین که تبلیغاتش را به ما نمی‌دهند. از پخش رادیو و تلویزیون هم که چیزی عاید ما نمی‌شود. بلیت‌فروشی هم که نداریم. می‌ماند یک پرسپولیس و پیراهن. فضای دیگری نداریم، یک فضای اجتماعی می‌ماند.

او ادامه داد: آقای گل محمدی که کار اقتصادی نکرده بنده خدا. بله می‌شود از برند بهتر استفاده کرد ولی هنوز جایی در ایران این اتفاق نیفتاده است. فکر نمی‌کنم در ایران باشگاهی مانند ایران از پیراهنش استفاده کرده باشد. شرکت‌ها را کنار بگذارید ولی هیچ باشگاه دیگری پیدا نمی‌کنید که مثلا از یک پیراهن 200 میلیارد تومان درآمد داشته باشد. اگر فضاهای دیگری را در اختیار داشته باشیم، یقینا درآمدزایی بیشتری خواهیم داشت. الان یکسری کارهایی انجام می دهیم که درآمدهایی داشته باشیم. امیدوارم مسئولان و سران نظام فکر یک درآمد پایداری برای تیم های استقلال و پرسپولیس داشته باشند. این دو باشگاه وابسته به جای دیگری نیستند و یک ریال هزینه دولتی هم در آن‌ها انجام نمی‌شود. در حال حاضر تیم های دیگر خصوصی هستند اما از صددرصد بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند. ولی پرسپولیس که صد در صد دولتی بود، یک درصد بودجه دولتی برای آن ممنوع است. دوم اینکه پرسپولیس و استقلال که روی هم شاید 40 یا 50 میلیون نفر هوادار دارند، مسئولان امر یک نقش مسئولیت اجتماعی در قبال آن‌ها دارند. وقتی پرسپولیس قهرمان می‌شود، 30 میلیون نفر شاد می‌شوند و نشاط اجتماعی در جامعه تزریق می‌کند،‌ بابت این نشاط چه چیزی گیر ما می‌آید؟ برای تیمی که اینطور به جامعه نشاط می‌دهد چه هزینه‌ای می‌شود؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها