کد خبر: ۵۳۰۷۰۸
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۲۸ مهر ۱۴۰۲
حجت الاسلام صدیقی:
امام جمعه موقت تهران گفت: امروز منفورترین چهره در اذهان بشری حکومت آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری 598،  حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: تقوا توجه به نعمت‌های خداوند است.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که مسلمانان را در جنگ بدر که نقطه عطف پیروزی حق بر باطل است، پیروز کرد. در این جنگ، خداوند با عنایت خود، ایمان را بر اسلحه پیروز کرد و خداوند این موضوع را به عنوان درس به پیروان دین حکایت می‌کند و این نعمت، در زمان کنونی هم شدنی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: قرآن کریم می‌فرماید که خداوند در جنگ بدر شما را در حالی که عده و لوازمی نداشتید، یاری کرد؛ حال به خاطر این نعمت تقوا پیشه کنید. صدیقی تصریح کرد: البته افرادی که خداوند را نمی‌شناسند، نعمات را درک نمی‌کنند اما وارستگان واقعی که خداوند را به خوبی می‌شناسند، هر پیروزی را از خداوند می‌دانند.

وی با اشاره به طوفان‌الاقصی در غزه تصریح کرد: برخی افراد جاهل اعتراض می‌کردند که نیروهای حماس به صهیونیست‌ها حمله کردند، در حالی که این ادعا، نشانه بی‌خبری از قرآن کریم است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: در سوره حج، خداوند می‌فرماید که با ظالمان جهاد کنید. در اسلام هم گفته شده هر جنگی باید به اذن خداوند باشد و اسلام در هر حب و بغضی خود را مأمور خداوند می‌داند و تا دستور خداوند را دریافت نکند، به اقدامی دست نخواهد زد.

وی تاکید کرد: در زمان پیامبر، مسلمانان که ۱۳ سال امنیت جانی و امنیت اقتصادی نداشتند، خداوند امر فرمود که با قاتلان، ظالمان و فاسدان جهاد کنید؛ لذا تا زمانی که ملتی اهل جنگ نباشد، با آن‌ها جنگ می‌کنند و آن‌ها را مورد اذیت قرار می‌دهند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مظلوم باید ظالم را تعقیب کند و سکوت مظلوم، سبب جرأت ظالم می‌شود تاکید کرد: صهیونیست‌ها، مردم فلسطین را بیش از ۷۰ سال در غزه و سایر بخش‌ها در یک زندان محاصره کرده‌اند و دست ظلم و قساوت بر آن‌ها جاری می‌شود؛ اما به رغم همه این قساوت‌ها، نخست‌وزیر احمق صهیونیستی، فلسطینی‌ها را از خانه‌های خود بیرون می‌کند که همه این‌ها مجوزی برای جنگ است.

وی افزود: امروز منفورترین چهره در اذهان بشری حکومت آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

وی افزود: مسجدالاقصی از مشرف ترین بقاع عالم توحید است، ولی دشمن به این مسجد حمله می‌کند و اگر مدافعین فلسطینی دفاع نکنند، صهیونیست‌ها مسجد را آلوده، خراب و اشغال می‌کنند. یکی از مجوزهای جنگ در اسلام برای دفاع از مسجد و مراکز فرهنگی است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه جبهه مقاومت حرکتی دفاعی انجام داد نه تهاجمی، گفت: صهیونیست‌ها ارتشی هستند که دولت هم دارند. آنها به فرزندان خود آموزش نظامی می‌دهند و همه مسلح هستند و مردم عادی در شهرک‌ها نیستند. آنها گرگ‌های دندان تیزی هستند که اگر مهلت ببینند، همه را می درند. حمله به موقع مقاومت، مشروع و مقبول در صحنه بین الملل و وجدان‌های عمومی بوده و بلامانع است.

وی با اشاره به اهمیت این حماسه و حمله جانانه و امیدآفرین حماس، تصریح کرد: با یاری خدا می‌شود هر مانع فولادی را آب کرد. صهیونیست‌ها امکاناتی از جمله دیوار حائل که میلیون‌ها دلار برای ساخت آن خرج کرده بودند که کمتر از دیوار خیبر نبود، وجود برج‌های مراقبت و واحدهای شناسایی، پهپادها گشت زنی، حمایت اطلاعاتی آمریکا و چند کشور غربی، رصد سیم کارت‌های گوشی مردم فلسطین داشتند اما فکر نمی‌کردند هزاران رزمنده برق آسا از این موانع عبور کنند و به مردم عادی کار نداشته باشند و ۵۰۰ پایگاه نظامی را در هم کوبیده و ۱۵۰۰ نظامی را به هلاکت رساندند و با اسرای فراوان به غزه بازگشتند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: روزنامه صهیونیستی نوشت که یک میلیارد دلار که برای دیوار حائل هزینه شده بود در روز نخست جنگ فروریخت و این دیوار به صورت صفحه کاغذی درآمد. این عملیات مایه تحقیر و وهن و ذلت آمریکا، کشورهای غربی شد. در شرایط جنگی، رئیس جمهور پست و حواس پرت آمریکا و نخست وزیر پست انگلیس به سرزمین‌های اشغالی رفته و از این رژیم حمایت می‌کنند، ولی فکر می‌کنند آنها می‌توانند با خدا بجنگند. البته دست خدا وقتی با ماست که در جهاد کوتاهی نکنیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند پیشانی به طراحان و رزمندگان بوسه می زنیم. این ضربه هیچگاه از یاد صهیونیست‌ها نمی‌رود.

صدیقی افزود: در این عملیات افسانه شکست ناپذیری جبهه باطل شکست، اما دشمن نه رزمندگان، بلکه خانه‌های مردم را ویران کرده و کودکان و مادران و پدران را کشتند. فاجعه عظیم است و نسل کشی در غزه رخ داده است. دشمن در اوج قساوت به بیمارستان و مدرسه که پناهگاه مردم بود، موشک زد، ولی آنچنان هیجان و عواطف پاک جهانی علیه آنها به حرکت درآمد که اکنون حکومت آمریکا و غربی‌ها و رژیم صهیونیستی منفورترین چهره و حکومت در افکار عمومی هستند. مردم ما هم آرامش نداشتند و شب و روز اجتماعات عظیمی به راه انداختند و از مردم غزه حمایت کردند. امشب ۵۰ تن مواد دارویی و غذایی به مصر اعزام می‌شود تا با دست مردم غزه برسد.

صدیقی گفت: باید به سازمان‌های بین الملی نفرین فرستاد. چهار قطعنامه را آمریکا با قانون جنگل وتو کرد و اجازه نداد که آب، برق و دارو به مردم غزه برسد. مرگ بر آمریکا.

وی در پایان سخنانش جملاتی به زبان عربی درباره جنگ غزه بیان کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها