کد خبر: ۵۳۱۱۷۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۱۳ آبان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، عبدالرحیم انصاری در کانال خود در ایتا درباره سخنان سید حسن نصرالله نوشت:

نتانیاهو برای حمله به غزه دو سناریو در نظر دارد تا این پرونده را بصورت اورژانسی ببندد!

  1. یکسره کردن کار حماس
  2. درگیر کردن آمریکا در جنگ

اولی، توانش را ندارد و دومی، آمریکا از جنگ مستقیم پرهیز میکند [در واقع با طناب نتانیاهو در چاه نمیرود].

نتانیاهو از بلاتکلیفی متنفر است؛ شیشه عمر سیاسی اش زیر سنگ رفته و هیچ چیز جز یک پیروزیِ قطعیِ فوری نمیتواند نجاتش بدهد. وقتی از صبر و استقامت غزه حرف زده میشود یعنی لازم است هر طور شده با فرسایشی شدن جنگ این بلاتکلیفی ادامه یابد!

نظام اسرائیل عملا فرو پاشیده و زندگی در سرزمین های اشغالی معنای خود را از دست داده است؛ تقریبا اکنون هیچ شهر امنی در فلسطین اشغالی وجود ندارد؛ اقتصاد اسرائیل در حال سقوط است و روزانه میلیون ها دلار فقط بابت این شرایط ضرر میکند؛ این زیان ها جدای از هزینه جنگ و خسارات آن است!

حالا سوالی که پیش می آید این است که سخنرانی امروز نصرالله کجای این ماجرا قرار میگیرد؟ سید در ارتباط با آمریکا دو کار انجام داد: اولا آنها را تهدید کرد که سلاح مناسب برای زدن ناوهایشان را در اختیار دارد؛ ثانیا بهانه لازم را به بایدن داد تا مستقیم وارد نبرد نشود!

در واقع گفت ما بنا داریم نبرد را در همین سطح و اندکی شدیدتر در شمال حفظ کنیم؛ یعنی طوری آن را مدیریت میکنیم که نیاز به حضور آمریکا در نبرد حس نشود! (این لطف را کاخ سفید خوب میفهمد) طوری که یک سوم و شاید بیشتر، ارتش اسرائیل را به خود مشغول میکنیم!

از آن طرف اما، ورود رسمی موشکها و پهپادهای عراق و یمن به معرکه را تبریک گفت! همزمان توقف درگیریها را منوط به پذیرفتن آتش بس توسط اسرائیل دانست. او تلویحا گفت این جنگ را تا هرزمان که بخواهیم میتوانیم ادامه دهیم؛ دبیرکل حزب الله سعی کرد بلاتکلیفی و فشار روانی را بر دشمن حفظ کند!

نکته مهمی که کمتر به آن توجه میشود این است که بازی را حماس هفتم اکتبر شروع کرده و اسرائیل هنوز در زمین مقاومت دنبال توپ میدود؛ یعنی تلاویو قادر به تعیین سرنوشت بازی نیست و این همچنان مقاومت است که او را دور زمین میدواند؛ سید حسن امروز به دشمن فهماند که نمیتوانند به توپ برسند!

فرسایشی شدن جنگ یعنی ناکامی نخست وزیر اسرائیل، یعنی شکست دولتش، یعنی افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی، یعنی تلاش آمریکا برای کنار زدن نتانیاهو، یعنی فشار افکار عمومی دنیا بر صهاینه، یعنی منفور شدن آمریکا به واسطه حمایت هایش از اسرائیل!

دبیرکل مقاومت لبنان امروز بعنوان سخنگوی محور مقاومت دو گزینه پیش پای آمریکا گذاشت؛ یا میتوانی وارد جنگ شوی و بعنوان بخشی از آن موشک و پهپاد بخوری، یا اینکه در جایگاه یک میانجیِ ناصح بساط نتانیاهو را جمع کنی. اما در هر صورت برنده مقاومت است؛ چه بجنگی، چه آتش بس را مهیا کنی!

اینها اما همه ماجرا نیست؛ حرف های زیادی برای گفتن باقی مانده که بعدها بسته به واکنش دشمن شنیده خواهد شد؛ اسرائیل پس از پایان این معرکه دیگر اسرائیل سابق نخواهد شد؛ درباره اینکه چه بلایی بر سر رژیم آمده به وقتش میشود مطلب ها نوشت. فعلا در همین حد کافی است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها