کد خبر: ۵۳۱۳۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۱۷ آبان ۱۴۰۲
در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل؛
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل درباره تهدید هسته‌ای اسرائیل گفت که ایران از جامعه جهانی می‌خواهد که اظهارات خطرناک رژیم اسرائیل را محکوم و به این رژیم برای توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای خود فشار وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی برابر با هفتم نوامبر در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت نوشت: مایلم توجه شورای امنیت را به موضوع بسیار نگران‌کننده‌ای جلب نمایم: تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای توسط رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان آسیب پذیر و بی‌گناه در نوار محاصره شده غزه.

ایروانی افزود: مردم بی‌دفاع فلسطین غزه که در معرض تجاوزات نظامی مداوم اسرائیل، کشتارهای وحشیانه، جنایات و مجازات‌های دسته‌جمعی قرار گرفته‌اند، که همگی نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه به حساب می‌آید، اکنون با تهدید هسته‌ای رژیم یاغی اسرائیل روبرو هستند. آنچه نگرانی ما را تشدید کرده، ادعایی است که وزیر میراث اسرائیل در مصاحبه اخیر خود بیان داشته است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: یادآوری این نکته عمیقاً نگران‌کننده است که این دومین‌بار در تنها دو ماه گذشته است که مقامات ارشد رژیم اسرائیل به تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای متوسل می‌شوند. پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهدیدات صریحی در خصوص استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایران را مطرح کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: استفاده یا حتی تهدید محض از سلاح‌های هسته‌ای، صرف نظر از شرایط یا طرف مسئول، نه‌تنها نقض آشکار حقوق بین‌الملل، بلکه همچنین به اصول اساسی مندرج در منشور ملل متحد، به ویژه ماده ۲ (۴) است.

ایروانی ادامه داد: علاوه بر این، آنچه این وضعیت را بیش از پیش نگران‌کننده می‌کند زمانی است که چنین تهدیدهای وحشتناکی از سوی مقامات یک رژیم اشغالگر سرچشمه می‌گیرد، رژیمی که بی‌اعتنایی مداوم به قوانین بین‌المللی بشردوستانه نشان داده و به جنایات شنیع بی‌وقفه خود علیه مردم فلسطین از جمله نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت ادامه می‌دهد، و حتی از گرسنگی دادن به مردم به‌عنوان روشی برای جنگ در نوار محاصره شده غزه استفاده می‌کند. علاوه بر این، امتناع آن‌ها از توجه به فراخوان گسترده جامعه بین‌المللی برای آتش‌بس، موجب حیرت جامعه جهانی شده است.

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می‌خواهد که اظهارات بی‌پروا و خطرناک رژیم اسرائیل را محکوم کرده و برای اطمینان از همکاری کامل رژیم با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایبندی به پادمان‌ها و رویه‌های راستی‌آزمایی، به آن فشار وارد کند تا برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را متوقف کند، و به تمامی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط در مورد سلاح‌های کشتار جمعی ملحق شده و آن‌ها را به‌طور کامل اجرا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها