کد خبر: ۵۳۱۳۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۱۷ آبان ۱۴۰۲
کره شمالی از لغو ممنوعیت قانونی تبلیغات ضد پیونگ یانگ توسط فعالان حقیقی در کره جنوبی انتقاد و تاکید کرد چنین فعالیت‌هایی جنگ روانی به راه می‌اندازد.

به گزارش پایگاه خبری 598، بیانیه ای که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد اولین اظهارنظر این رسانه دولتی درباره تصمیمی است که دادگاه قانون اساسی کره جنوبی در ماه سپتامبر ( مرداد/ شهریور ) برای باطل کردن قانونی در سال ۲۰۲۰ که تبلیغات ضد پیونگ یانگ را ممنوع می کرد.

بر پایه این گزارش، تصمیم دولت کره جنوبی برپایه نگرانی ها درباره محدودیت فزاینده آزادی بیان و در پاسخ به پرونده شکایت از سوی فعالان کره شمالی در کره جنوبی اتخاذ شده است.

این تصمیمریال پارک سانگ هاک را که هدف همیشگی دولت کره شمالی به مدت سالهاست و خشم این کشور را در پخش اعلامیه در مرز دو کره با بالن های بزرگ برانگیخته است، شامل می‌شود.

پارک و دیگر فراریان از کره شمالی سالهاست در مرز دو کره از بالن های بزرگ هلیومی برای پخش اعلامیه علیه رهبری کیم جونگ اون و اقدامات او در زمینه هسته ای و مسائل حقوق بشری استفاده می کنند.

این اعلامیه ها معمولا با اسکناس های دلار و یو اس بی هایی حاوی اخبار جهان بسته بندی می شوند.

کره شمالی درباره هرگونه تلاش از خارج که ریاست کیم جونگ اون را زیر سوال ببرد حساس است و تحرکات آمریکا و رزمایش‌های مشترک با کره‌جنوبی را تهدیدی علیه خود در نظر می‌گیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه برای دیدار با مقامات کره جنوبی به سئول سفر خواهد کرد.

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی دیروز سه‌شنبه اعلام کرد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن توافق کردند که با تشکیل یک گروه مشورتی سطح بالا با فعالیت‌های سایبری کره شمالی مقابله کنند. آمریکا و متحدانش مدعی هستند که کره شمالی با استفاده از منابع مالی که از طریق عملیات و حملات سایبری به‌دست می‌آورد برنامه تسلیحاتی خود را تأمین مالی می‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها