کد خبر: ۵۳۱۷۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۲۹ آبان ۱۴۰۲
فرمانده سپاه قم خبر داد:
فرمانده سپاه امام علی‌ بن‌ ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: به مناسبت هفته بسیج بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه توسط رده‌های مختلف بسیج در این استان اجرا می‌شود که خدمت‌رسانی به مردم از مهمترین محورهای آن است.

به گزارش پایگاه خبری 598، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بسیج معجزه انقلاب و امام خمینی(ره) بود، عنوان کرد: امروز بسیج پس از دوران دفاع مقدس و با راهبری مقام معظم رهبری به نقطه اوج خود رسیده است و بزرگ‌ترین شبکه چند جانبه فرهنگی، اقتصادی و نظامی دنیا بسیج است که در هر حادثه عظیم ورود کرده است.

سردار موحد با بیان اینکه بسیج به عنوان کلید طلایی انقلاب، توانسته است مشکلات کشور را برطرف کند، تصریح کرد: منطق اصلی بسیج رفع تهدیدها و در واقع تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بسیج خادم و امید ملت است، یادآور شد: ازجمله ویژگی‌های بسیج می‌توان به ایمان، عزم، ولایت مداری، احساس مسئولیت، اعتماد به نفس، مظلومیت، اثرگذاری و... اشاره کرد.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه مقام معظم رهبری سند ائتلاف به‌روز شدن بسیج را به تائید رسانده‌اند، ابراز کرد: در این سند محورهایی ازجمله نقش آفرینی بسیج در عرصه‌های هفت گانه گام دوم انقلاب اسلامی، مردمی‌سازی گفتمان مقاومت، تعالی سازمانی بسیج و ... وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی ما احیای پایگاه بسیج با محوریت مسجد و امام جماعت است، اظهار داشت: خوشبختانه استان قم در این زمینه پیشگام بوده است و در سطح شهر حدود ۲۰۰ محله اسلامی با محوریت امام جماعت مسجد تشکیل شده است.

اجرای بیش از ۲ هزار عنوان برنامه در هفته بسیج/بسیج معجزه انقلاب اسلامی است

سردار موحد با بیان اینکه باید زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مسجد بیش از پیش فراهم شود، مطرح کرد: امروز راه حل مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، تقویت مساجد است.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ایران قوی را ببیند، عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی به دستاوردهای بسیاری رسیده و در این مسیر از فتنه‌های مختلف پیروز خارج شده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با بیان اینکه امروز ابزار مواجهه با دشمن را در تمام عرصه‌ها داریم، خاطرنشان کرد: ایران در حوادث بزرگ‌ دنیا نقش محوری دارد و این موضوع برای دشمن پذیرفتنی نیست.

سردار موحد با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم مژده داده است که عظمت در خدمت اولیای الهی و مومنان است، تصریح کرد: بسیج و بسیجیان مصداق آیات الهی هستند و این موضوع بارها به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امسال اعزام دو هزار و ۱۰۰ دانش آموز دختر به اردوها راهیان نور را داشته‌ایم، بیان کرد: تا پایان آذرماه نیز در قالب کاروان‌های دانش آموزی دو هزار و ۵۰۰ نفر دیگر اعزام خواهند شد.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه اردوهای راهیان پیشرفت را نیز در برنامه‌های خود دنبال خواهیم کرد، ابراز کرد: این اردوها تاثیر بسیاری بر دانش آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاه دارد.

وی با اشاره به اینکه میزبانی مسابقات دفاع شخصی و مسابقات همسران و دختران نیروهای سپاه و بسیج را داشته‌ایم، اظهار کرد: در رشته‌های مختلف در عرصه تیمی و انفرادی اعزام به مسابقات کشوری را داشته‌ایم و کارنامه ورزشی درخشانی را برای استان قم ثبت کرده‌ایم.

سردار موحد اضافه کرد: در این مسابقات موفق به کسب مقام سوم دفاع شخصی آقایان، مقام دوم دفاع شخصی بانوان، مقام دوم فوتسال و مقام نخست کشتی فرهنگی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه چند تیم مقاومت در لیگ کشور را تشکیل دادیم، مطرح کرد: در اردوی تیم ملی جودو ۵ نفر از اعضای بسیج دعوت شدند تا در سطح فراملی نقش‌آفرین باشند.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه کسب مقام دوم رقابت‌های آسیایی جودو را داشته‌ایم، عنوان کرد: امروز بسیج قم ۲۷ هیأت ورزشی فعال دارد که توانسته‌اند نوجوانان و جوانان را جذب کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰ مسابقه در رشته‌های مختلف برای برادران و ۱۰ مسابقه برای خواهران برگزار شده است، خاطرنشان کرد: چهار مکان ورزشی جدید نیز در سال گذشته راه‌اندازی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

سردار موحد با اشاره به اینکه در حوزه‌های اجتماعی دو مرکز خانواده مهر به استان اضافه شده است، تصریح کرد: حدود ۷۰ مرکز مشاوره خانواده مهر در سطح استان فعال است که کارگاه‌های تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق و پیشگیری از اعتیاد را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح هفت بوستان تراز انقلاب اسلامی نیز در دستورکار قرار دارد، یادآور شد: برگزاری کارگاه توانمندسازی شبکه آمرین به معروف در محلات از دیگر برنامه‌های استان است.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه کمپ ترک اعتیاد با پذیرش و درمان بیش از ۳۰۰ نفر در طول سال گذشته فعال بوده است، بیان کرد: در عرصه فرهنگی نیز برپایی ایستگاه فرهنگی در مناسبت‌های مختلف، برگزاری جشنواره تئاتر چلچراغ، برگزاری جشنواره سرود استانی، تولید کاریکاتور، انیمیشن، سرود، نماهنگ و ... را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز اجرای پروژه آبرسانی به بیش از ۲۰ روستا با اعتبار بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان انجام شده است، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار روستا در تمام کشور در قالب این طرح آبرسانی می‌شوند.

سردار موحد ادامه داد: از دیگر اقدامات بسیج می‌توان به احداث شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران، مسکن مددجویان، پروژه اجرای شبکه برق فشار متوسط سه روستا، بهسازی مسیر روستای جنت آباد، تعمیر و مرمت ۳۶ منزل مددجویان، زیرسازی و آسفالت معابر ۶ روستای فاقد دهیاری، احیا و بازسازی ۶ قنات روستایی، توزیع بیش از ۶ هزار بسته معیشتی، برگزاری ۶ هزار نفر روز اردوی جهادی، تعمیر و مرمت ۷۰ منزل محرومین روستایی، تعمیر ۲ مدرسه، ساخت ۲ منزل و پخت ۵۰ هزار پرس غذای گرم در خوی، آزادسازی ۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد، ویزیت رایگان و اهدای دارو برای بیش از ۶ هزار نفر، برگزاری کلاس تقویت دانش آموزان مناطق کم برخوردار، تعمیر لوازم خانگی به ارزش هزار و ۱۰۰ میلیون تومان، اهدای بسته لوازم تحریر به دانش آموزان مناطق محروم به ارزش یک میلیارد تومان و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح جمعه تا جمعه امسال ابلاغ شده است، مطرح کرد: در قالب این طرح هر جمعه یکی از اقشار خدمتی را انجام داده و کالایی تهیه و تقدیم نیازمندان می‌کند.

فرمانده سپاه استان قم از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی یاد کرد و گفت: سهیمه استان قم هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است که تاکنون ۹۳۷ میلیارد ریال آن تخصیص و ۷۰۰ نفر از آن بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ فقره تسهیلات تبصره ۱۶ اعطا شده است، عنوان کرد: همچنین دو نمایشگاه اقتصاد مقاومتی استانی داشته‌ایم.

سردار موحد افزود: در تلاش هستیم نمایشگاه دائمی برای عرضه مستمر محصولاتی که توسط زنان سرپرست خانواده تولید می‌شود، احداث کنیم.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با اشاره به اینکه ۲۰ نمایشگاه مشاغل خرد و خانگی محلی و منطقه‌ای داشتیم، خاطرنشان کرد: همچنین پایش و عارضه‌یابی ۱۵۳ واحد صنعتی و معدنی انجام شده است.

فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه ارتقا و بهره‌وری محصولات کشاورزی به عرصه ۳ هزار هکتار انجام شده است، تصریح کرد: در بحث نهضت ملی مسکن نیز در احداث ۱۹۰۰ واحد به دولت کمک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم کمپ ترک اعتیاد درحال آماده‌سازی است، یادآور شد: قرارداد اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان به تعداد ۵۵ عنوان پروژه به ارزش ۱۳۳ میلیارد تومان منعقد شده است.

سردار موحد با بیان اینکه رزمایش جهادگران فاطمی در نخستین روز هفته بسیج در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) باحضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار می‌شود، ابراز کرد: این گروه به مدت ۱۰ روز خدمات جهادی در روستاهای محروم استان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در هفته بسیج برنامه‌هایی ازجمله افتتاحیه آبرسانی، افتتاحیه بچینگ و تولید بتن، افتتاحیه مرکز فنی و حرفه‌ای بسیج سازندگی، کلنگ‌زنی کارگاه تولید خوراک دام، برگزاری رزمایش اقتدار بسیج در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، سرکشی و دیدار با خانواده‌های شهدا و دیدار منتخبان بسیجیان کل کشور با مقام معظم رهبری انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و ۵۰۰ عنوان برنامه توسط رده‌های مختلف بسیج در استان قم اجرا می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها