کد خبر: ۵۳۱۷۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۹ آبان ۱۴۰۲
صحرائی اعلام کرد
وزیر آموزش و پرورش به اقدام مشترک وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و اقتصاد و دارایی در راستای عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: عدالت آموزشی از برکات شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی  صبح امروز در مراسم آغاز طرح ملی نسیم مهربانی که در اردوگاه دانش‌آموزی شهیدمنتظری شهرستان‌ شهریار برگزار شد با بیان اینکه عدالت، آرمان اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از برکات شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران، عدالت آموزشی است. در این راستا پیش از انقلاب سرانه فضای دانش‌آموزی برای هر دانش‌آموز چیزی حدود ۱.۵ متر مربع بوده است، اما امروز به فضل الهی به بیش از ۵.۲۰ متر مربع رسیده‌ایم و در سند تحول بنیادین، افق‌های بلندتری مورد نظر است.

وی تاکید کرد: پیش از انقلاب کمتر از نیمی از جمعیت دانش‌آموزی ایران به آموزش و پرورش دسترسی داشتند اما الان افتخار این است که امروز بیش از ۵۰۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه طرح ملی نسیم مهربانی کاری مشترک بین وزارت آموزش و وزارت اقتصاد  و دارایی  است، گفت: این کار نمونه دیگری از تمرکز دولت بر عدالت برای اداره امور است و امروز قرار است اموال جمع‌آوری شده به دست محروم‌ترین دانش‌آموزان کشور برسد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تشکر از وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان اموال تملیکی خاطرنشان کرد:  تلاش در مسیر عدالت، امری ستودنی است.

گفتنی است؛ آیین طرح ملی نسیم مهربانی (طرح تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز مدارس و دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته) صبح امروز ۲۹ آبان ۱۴۰۲ در اردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان این وزارتخانه برگزار شد.

در مرحله اول از اجرای این طرح که با همت وزارت آموزش و پرورش و همکاری وزارت اقتصاد، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزار می‌شود، ۲۶ کاروان اقلام مورد نیاز مدارس و دانش‌آموزان به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۶ استان کم‌برخودار کشور ارسال خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها