کد خبر: ۵۳۱۸۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۰۴ آذر ۱۴۰۲
سخنگوی شورای نگهبان درباره نظر احتمالی شورای نگهبان به این مصوبه، بیان کرد: هنوز این مصوبه در شورای نگهبان بررسی نشده و به محض بررسی اعلام نظر خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه اخیراً مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، مصوبه‌ای درباره افزایش سن بازنشستگی داشت، نظر شورای نگهبان درباره این مصوبه چیست، گفت: این موضوع در روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و هنوز در شورای نگهبان مورد بررسی قرار نگرفته است. ما برای بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه با توجه به حجم زیادی که برنامه دارد و بتوانیم در زمان قانونی اعلام نظر کنیم، ۱۵ جلسه غیررسمی برگزار کردیم‌.

وی درباره نظر احتمالی شورای نگهبان به این مصوبه، بیان کرد: هنوز این مصوبه در شورای نگهبان بررسی نشده و به محض بررسی اعلام نظر خواهیم کرد. این مصوبه موافقان و مخالفانی دارد و الان نمی‌توانم نظر احتمالی شورای نگهبان را هم اعلام کنم.

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس تأیید شد

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس که در مجلس تصویب شده بود، در شورای نگهبان بررسی شد و مغایر با قانون اساسی و شرع شناخته نشد.

طحان نظیف گفت: در این اصلاح به انتهای بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس عبارت ارجاع و پیگیری تقاضاهای مردم به دستگاه‌های اجرایی و مراجع قانونی و همچنین پیگیری امور حوزه انتخابیه از شمول این حکم مستثنی است. این حکم از زمان تصویب لازم الاجرا است، اضافه می‌شود.

۳۲۸ نفر در آزمون کتبی انتخابات مجلس خبرگان شرکت کردند

طحان نظیف درباره آزمون کتبی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: هفته گذشته آزمون کتبی خبرگان رهبری برگزار شد و از ۳۲۸ نفر که به آزمون کتبی دعوت شده بودند، اکثریت حضور داشتند و فکر می‌کنم ۶۹ نفر هم غایب بودند.

وی ادامه داد: افرادی که حضور پیدا کردند، از شیعه و سنی بودند و آن‌هایی که نیاز نداشتند، طبیعتاً حضور پیدا نکردند.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: در یک یا دو هفته آینده آن کسانی که در ادوار گذشته در آزمون کتبی قبول شده‌اند، برای مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد و کسانی که در هفته گذشته در آزمون کتبی حضور داشتند، در فرایند تصحیح اوراق قرار دارند و تا یک ماه آینده به مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها