کد خبر: ۵۳۱۹۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۰۵ آذر ۱۴۰۲
مهدی ترابی در لیگ نوزدهم مجموعا ۱۶۲۲دقیقه برای سرخپوشان به میدان رفت که در این مدت ۸گل به ثمر رساند و ۵پاس گل هم داد

به گزارش پایگاه خبری 598، مهدی ترابی یکی از آن دست ستاره‌های اسم‌ورسم دار لیگ ایران است که در فصل جدید هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند. او همچنان در حسرت زدن گل اول برای سرخپوشان می‌سوزد و در دقایقی هم که به میدان رفته نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد.

به جرئت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایل قهرمانی فصل گذشته پرسپولیس، اوج‌گیری ترابی در هفته‌های پایانی بود اما ورژن فعلی ترابی فرسنگ‌ها با آن نسخه ایده‌آل فاصله دارد و اگر او نتواند شرایط مطلوبش را بازیابی کند، پرسپولیس به‌طور جدی دچار مشکل خواهد شد. مقصود این مطلب اما چیز دیگری است؛ یادآوری بهترین فرم دوران بازی مهدی ترابی که هرگز تکرار نشد و شاید بعد از این هم او دیگر در چنین سطحی ظاهر نشود. منظور، نمایش درخشان او در دوره سرمربیگری گابریل کالدرون در لیگ نوزدهم است؛ روزهایی که ترابی هر هفته کار را برای تیمش در می‌آورد و حتی خیلی‌ها مربی آرژانتینی را متهم کرده بودند که بیش از حد وابسته به این بازیکن است!

آمار و ارقام می‌گوید مهدی ترابی در لیگ نوزدهم مجموعا ۱۶۲۲دقیقه برای سرخپوشان به میدان رفت که در این مدت ۸گل به ثمر رساند و ۵پاس گل هم داد. این یعنی او به طور متوسط هر ۲۰۲دقیقه یک‌بار موفق به گشودن دروازه رقبا می‌شد و هر ۳۲۴دقیقه هم یک پاس گل می‌داد. در دوران سرمربیگری یحیی گل‌محمدی اما مهدی ترابی مجموعا ۹۱۱۰دقیقه به میدان رفته که حاصل آن به ثمر رساندن ۲۶گل و ارسال ۳۳پاس گل بوده است.

در دوران یحیی، ترابی به‌طور میانگین هر ۳۵۰دقیقه یک گل زده و هر ۲۷۶دقیقه یک پاس گل داده است. در حقیقت آمار پاس گل‌های ترابی کمی از زمان کالدرون بهتر شده که شاید ناشی از تغییر پست او و نیز شرایط تاکتیکی پرسپولیس باشد اما در بحث گلزنی، ترابی کالدرون فاصله نجومی با ترابی یحیی داشته است. انتظارها برای گلزنی شماره ۹قرمزها در آن زمان، ۱۴۸دقیقه کوتاه‌تر بود که رقم چشمگیری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها