کد خبر: ۵۳۲۳۱۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۱۸ آذر ۱۴۰۲
نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره برخی شایعات خاطرنشان کرد: این هفته مراجعه جالبی به اینجانب شد؛ یک خانم با من تماس گرفت و اظهار کرد می‌خواهم در طبقه دوم فلان پاساژ مغازه بخرم به من گفتند کل این طبقه مال شماست و حالا برای خرید به شما مراجعه کرده‌ام در جواب عرض کردم شماره ملی خودم را در اختیار شما قرار می‌دهم تا با مراجعه به ثبت اسناد استکشاف و استفسار کنید اگر یک منزل یا یک مغازه در کل ایران به نام حقیر بود حتماً آن را به نام شما خواهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد اظهار داشت: از دولت سیزدهم تشکر دارم که پس از خطبه هفته قبل در موضوع استخدام‌های سفارشی سریعاً از ریاست جمهوری تماس گرفته و موضوع را پیگیری کردند؛ پیگیری و توجه دولت به مطالبات ائمه جمعه که در خطبه‌ها مطرح می‌کنند جای تحسین دارد تا حال چنین نبوده است بعضی از وزراء نیز پیغام فرستادند که ما مدت‌هاست دیگر به سفارشات استخدامی نمایندگان اعتناء نمی‌کنیم. اینجانب فورا از مدیر این وزیر استفسار کردم دیدم راست می گوید.

وی ادامه داد: بهترین اقدام را سازمان بازرسی استان انجام داد که طی نامه‌ای به یک اداره که در آنجا بیشترین استخدام سفارشی صورت گرفته با استناد به قوانین مقررات کشور پذیرش هرگونه سفارش استخدامی را ممنوع و خلاف قانون اعلام کردند با این اقدام تمام مدیران بهترین مستمسک را در برابر وزیر خاطی دارند و بعد از آن دیگر بهانه‌ای ندارند و از این به بعد اگر در برابر سفارش غیرقانونی خاضع باشند مرتکب جنایت می‌شوند سازمان بازرسی استان باید این دستورالعمل را به تمام مدیران استان بفرستد دیروز در محضر رئیس قوه قضاییه از سازمان بازرسی کشور خواستیم این دستورالعمل را به کل مدیران در تمام استان‌ها ارسال و خیانت را از اساس برطرف سازند.این خدمت بزرگ برای مدیران کشور است و آنها را از غضب خداوند خلاص می کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به سفر دیروز ریاست قوه قضاییه به استان تصریح کرد: حضور ریاست قوه قضاییه در استان فرصت مغتنم برای اشراف بر امور از نزدیک و رفع نواقص احتمالی و استماع مطالبات از زبان مسئولین استانی است؛ از زمان ایشان تحولات ارزشمند در دستگاه قضایی صورت گرفته است. ریاست قوه قضاییه جلسات خوبی با دانشجویان، صنعتگران و مدیران داشتند و به تمام شهرها نماینده فرستادند و مخصوصاً در این سفر مشکل ۵۰ ساله عشایر حل شد بیش از ۴۰ روستای عشایری در محدوده کشت صنعت فاقد سند مالکیت بودند و بارها به ما مراجعه می کردند و ما بارها این گرفتاری را به دستگاه قضایی گزارش کرده بودیم بحمدالله تحویل سند از این هفته شروع شد. ما نیز از این فرصت بزرگ استفاده کرده و مطالبات استانی و کشوری از دستگاه قضا را در شورای اداری به استحضار ایشان رساندیم.

 

پاسخ به برخی شایعات

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره برخی شایعات خاطرنشان کرد: این هفته مراجعه جالبی به اینجانب شد؛ یک خانم با من تماس گرفت و اظهار کرد می‌خواهم در طبقه دوم فلان پاساژ مغازه بخرم به من گفتند کل این طبقه مال شماست و حالا برای خرید به شما مراجعه کرده‌ام در جواب عرض کردم شماره ملی خودم را در اختیار شما قرار می‌دهم تا با مراجعه به ثبت اسناد استکشاف و استفسار کنید اگر یک منزل یا یک مغازه در کل ایران به نام حقیر بود حتماً آن را به نام شما خواهم کرد.

ایشان اضافه کرد: طرح این موضوع برای خیرخواهی به ملت عزیز است؛ دشمنان غدّار این کشور از طرق مختلف وارد نامرئی شده و با شایعات و حرف‌های بی‌اساس هم به کشور صدمه می‌زنند و هم دین و ایمان مردم را مورد غارت و تاراج قرار می‌دهند. بارها این گونه تهمت‌ها توسط پلیس فتا پیگیری شده و سر ریسمان به آلبانی و به منافقین رسیده است. بارها و بارها به پسر اینجانب نسبت‌های بسیار سنگین متوجه کرده اند در حالی که اینجانب اصلاً اولاد ذکور ندارم! این تهمت‌ها مخصوصاً در موسم انتخابات تشدید می شود و حسنات به شدت در نامه اعمال افراد جا بجا می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی گفت: من یقین دارم خیلی‌ها در اثر حرف‌های شخصی، تهمت، افتراء و غیبت با پشیمانی از دنیا می‌روند و طبق روایات هر کس با پشیمانی از دنیا برود تا آخر پشیمان خواهد ماند چون دفتر بسته می‌شود و بعد از مرگ هیچ چیز قابل تغییر نیست همچنان که خداوند فرمود:”مَا یُبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَیَّ”(دیگر وعده عذاب من مبدّل نخواهد شد).

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به رویدادهای اخیر در غزه تصریح کرد: آنچه در غزه می‌گذرد تماماً حیرت آور است هم اقدام حماس حیرت آور است هم آثار آن حیرت آور است هم ضعف و شکست اسرائیل حیرت آور است هم عکس‌العمل آمریکا و اروپا حیرت آور است هم تخاذل دولت‌های اسلامی حیرت آور است و هم مقاومت، ایستادگی و ایثار ملت فلسطین حیرت آور است هم سکوت جامعه بین المللی و نهادهای بین المللی حیرت آور است و حالا اسرائیل در اثر حمایت آمریکا اروپا تصمیم به قتل عام فلسطینی‌ها گرفته است در مرحله اول قصد کوچاندن داشت و به شدت بمباران کرد تا شاید کوچ اجباری را بپذیرند وقتی از أین مسئله مایوس شد تصمیم به قتل عام گرفت و این بدترین جنایت قرن و موجب روسیاهی بشریت معاصر است

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: اسرائیل اعلام کرد از اول جنگ تا حال بیش از ۲۰ هزار حمله به غزه کرده ایم این را با افتخار می‌گوید ولی نمی‌داند که این جمله ذلت است چون با ۲۰ هزار حمله به یک ملت بی‌ سلاح و به یک محدوده کوچک به نام غزه نمی‌تواند پیروز شود ثانیاً این جمله حکایت دارد که عمداً به دنبال قتل عام فلسطینی ها است تا به خیال خود برای همیشه از خطر آنها مصون شود.

وی گفت: آمریکا برای خلاص کردن اسرائیل از محاکمه احتمالی آینده در محکمه بین المللی مدام تکرار می‌کند که اسرائیل در کشتن بی‌گناهان عمد ندارد! متخصصین می‌دانند که طبق ماده ۶ اساسنامه دیوان بین المللی کیفری وجود سوءنیت، شرط احراز جنایت نسل کشی است چنین قصدی را خود اسرائیل بارها اعلام کرده ولی وزیر خارجه آمریکا در یک اظهار نظری که اهانت به شعور تمام جهانیان است این هفته اعلام کرد که ما تلاش کردیم ولی هیچ دلیلی پیدا نکردیم که اسرائیل در کشتن بی‌گناهان و مردم عادی قصد عمد دارد!؛ اسرائیل کل غزه را شخم زده ولی این یهودی که وزیر خارجه آمریکا شده و بارها گفته که به صهیونیست و به یهودی بودن خودم افتخار می‌کنم اعلام می‌کند عمدی در کار نیست! طبق نظر او اصلاً در عالم جنایت عمد وجود ندارد!

وی اضافه کرد: وقتی اسرائیل مدارس، بیمارستان‌ها، کلیساها، مساجد، اورژانس و آمبولانس و ۸۰ روزنامه نگار و بیش از ۱۷ هزار انسان بی گناه را شهید می کند از آن معلوم می‌شود که جنایت او کاملاً عمدی است و انکار آن توسط آمریکا برای تحقیر مسلمان ها و استهزاء به مسلمان‌هاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یک ماه پیش نیز پنتاگون رسماً اعلام کرد که اسرائیل تا حال عمداً هیچ شهروند عادی را نکشته است! معلوم می‌شود که این جنایتکاران در این مسئله تبانی دارند. یک جنایت بزرگ بلینکن این است که از ضعف عقل و پیری و فرتوت بودن بایدن استفاده کرده و تمام حرف‌های خود و حرف‌های اسرائیل را با زبان بایدن به جهانیان اعلام می کند. اینکه بایدن می‌گوید حماس به زنان اسرائیلی تجاوز کرده یا قبلاً گفت حماس سر اطفال اسرائیلی را بریده و سپس دروغ آن برملا شد و یا می‌گوید زیر بیمارستان‌ها محل فرماندهی حماس است و باید بیمارستان ها بمباران شوند همه این‌ها حرف بلینکن یهودی و نتانیاهو است که از زبان بایدن گفته می‌شود. جای تاسف است که رئیس جمهور آمریکا بلندگوی یک عده اشرار شده است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: غصه بزرگ ما این است که هر کشوری می‌توان به اسرائیل کمک کند ولی راه‌ها برای مسلمان‌ها جهت کمک به فلسطین بسته است. امروز فلسطین مظلوم فقط با اسرائیل نمی‌جنگد، هواپیماهای انگلستان و آمریکا هر روز روی غزه دور می‌زنند این را خود این دو کشور تصریح کرده اند و می‌گویند ما به دنبال پیدا کردن گروگان‌ها هستیم! در حالی که این هواپیماها کارشان شناسایی تجمعات انسان‌های بی‌دفاع و گزارش به اسرائیل است تا در آن امکنه نسل کشی و کشتار جمعی نماید دولت ظالم بریتانیا نیروی زمینی خود را نیز این هفته وارد کرانه غربی کرد یعنی فلسطین در یک جنگ جهانی وارد شده و با غیرت و شجاعت تمام مقاومت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی با تاکید بر اینکه تمام این جنایات قبل از آمریکا و اروپا به پای دو طائفه از مسلمان‌ها نوشته می‌شود گفت: اول دولت‌های اسلامی و عربی که فقط تماشا می‌کنند نه سفارت‌ها را بستند و نه لوله‌های نفت را حتی تجارت با اسرائیل را نیز تحریم نکردند و بلکه بالعکس از اسرائیل حمایت نیز کردند انصارالله یمن اجازه تردد به کشتی‌های اسرائیلی از باب المندب نمی‌دهد و کشتی‌های صهیونیستی را توقیف می‌کند این ممانعت یک فاجعه بزرگ اقتصادی و یک کابوس برای اسرائیل است این هفته امارات فوراً راه خشکی جایگزین برای اسرائیل درست کرد یعنی از بندر دبی از راه عربستان و اردن جاده برای حیفا درست می کند راه دریایی دو هفته طول می‌کشد در حالی که این راه خشکی دو روز طول می‌کشد و مقصر دوم ملت‌های این دولت‌های حامی اسرائیل هستند که به دولت‌های خود اعتراض نمی‌کنند این ملت‌ها مثل دولت‌های خود قطعاً مشمول غضب خداوندی هستند و قطعاً عبادات آنها(نماز، روزه، حج و…) هدر است چون خداوند فرموده:”وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ”(و همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را پرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید).و فرموده : فمن یکفر بالطاغوت و یوم بالله

وی ادامه داد: غزه یک امتحان وحشتناک الهی برای مسلمان‌هاست با این حادثه خداوند حجت را تمام می‌کند”وَلِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَمْحَقَ الْکَافِرِینَ”(و تا آنکه اهل ایمان را (از هر عیب) پاک کند و کافران را نابود گرداند.) تمحیص گذاشتن طلای ناخالص بر کوره آتش است تا ناخالصی ها برطرف و طلای خالص خود را نشان دهد با این حساب فردا چگونه در برابر خداوند خواهیم گفت مسلمان هستیم قطعاً سر خداوند کلاه نمی رود همچنان که فرموده”أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا یَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِینَ جَاهَدُوا مِنْکُمْ وَیَعْلَمَ الصَّابِرِین”(آیا گمان می‌کنید به بهشت داخل خواهید شد حال آنکه هنوز خدا از شما آنان را که (در راه دین) جهاد کرده و (در سختی‌ها) مقاومت کنند معلوم نگردانیده است؟!)

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: هر کشور اسلامی که از فلسطین دفاع می‌کند در واقع از امنیت خودش دفاع می‌کند چون این رژیم منحوس با پشتیبانی حامیان اصلی آن اگر پا بگیرد روزی به سراغ دیگر کشورهای اسلامی خواهد آمد جنایت‌های شنیع اسرائیل در غزه ثابت کرد که این رژیم منحوس به خون مسلمان‌ها و کودکان و زنان ما تشنه است الان فرصت خوبی برای ریشه کن کردن این جرثومه جنایت است و الّا روزی به سراغ ساکتین و بی‌تفاوت‌ها خواهد آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها