کد خبر: ۵۳۲۷۲۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۰۳ دی ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان«علل نياز صهيونيست‌ها به آتش‌بس» این گونه آورده است:

زمزمه‌هاي طلب آتش‌بس در غزه توسط صهيونيست‌ها دلايلي دارد که خودشان براي جلوگيري از ضربه وارد شدن به هيمنه‌شان حاضر نيستند آنها را به زبان بياورند. علاوه بر اينکه صهيونيست‌ها سخني از ضعف‌هاي مشهودشان به ميان نمي‌آورند، همزمان با واسطه‌تراشي براي برقراري آتش‌بس به تبليغات دروغين خود مبني بر اينکه به جنگ ادامه خواهند داد و تا نابود ساختن کامل حماس کوتاه نخواهند آمد نيز دامن مي‌زنند. اين، بخش انفکاک ‌ناپذير خوي نژادپرستي است که صهيونيست‌ها بيشترين ميزان آن را دارند و در طول تاريخ سياهشان از آن همواره استفاده کرده‌اند. عليرغم اين ژست ظاهري، آنچه واقعيت دارد و خود صهيونيست‌ها نيز از آن خبر دارند چيز ديگري است.
-‌ با گذشت دو ماه و نيم از تهاجم وحشيانه ارتش رژيم صهيونيستي به غزه و ارتکاب زشت‌ترين و دلخراش‌ترين جنايات، هنوز صهيونيست‌ها به هيچيک از اهداف اعلام شده خود دست نيافته‌اند. حماس، همچنان قدرتمندانه مي‌جنگد، ارتش رژيم صهيونيستي هر روز ده‌ها تانک و خودروي نظامي از دست مي‌دهد، سربازان و افسران اسرائيلي هدف سلاح‌هاي نيروهاي گردان‌هاي قسام قرار مي‌گيرند و همانطور که حماس گفته بود غزه به گورستان صهيونيست‌ها تبديل شده است.
-‌ برخلاف خواست و تبليغات نتانياهو، بايدن و لابي صهيونيستي که اعلام کرده بودند حداکثر ظرف دو ماه به تمام اهداف خود مي‌رسند و به عمر حماس پايان مي‌دهند، طبق اطلاعاتي که حتي منابع غربي مي‌دهند بعد از دو ماه و نيم جنايت صهيونيست‌ها و نسل‌کشي فلسطيني‌ها توسط ارتش اسرائيل، اکنون حماس محبوب‌تر و قدرتمندتر از هميشه است. اين واقعيت را رسانه‌هاي وابسته به رژيم نژادپرست صهيونيستي هم اعتراف کرده‌اند.
-‌ با اينکه تعداد شهداي غزه به مرز ۲۱ هزار نفر نزديک مي‌شود، خانه‌هاي مردم غزه با بمباران‌هاي ارتش خونخوار رژيم صهيونيستي ويران شده و قحطي و فقدان امکانات درماني و نيازهاي اوليه زندگي در غزه بيداد مي‌کند، مردم مثل روز اول جنگ با روحيه‌اي قوي در برابر دشمن مقاومت مي‌کنند. اين روحيه مقاوم، ضربه بزرگي به صهيونيست‌ها وارد ساخته است.
-‌ تأثير شگرف مقاومت مردم غزه در برابر جنايات سنگين صهيونيست‌ها، تأثيرات مهمي بر مردم جهان گذاشته است. اين روزها اخبار زيادي از گرايش مردم در کشورهاي مختلف به اسلام به خاطر تأثير گرفتن از مقاومت مردم مسلمان غزه در رسانه‌ها منتشر مي‌شوند که از يک پيروزي بزرگ براي ملت فلسطين و شکست خوارکننده‌اي براي رژيم نژادپرست صهيونيستي خبر مي‌دهند.
-‌ استمرار تظاهرات در ۵ قاره جهان در حمايت از مردم فلسطين و اعلام انزجار و نفرت از رژيم صهيونيستي، پديده مهمي است که فشار افکار عمومي بر صهيونيست‌ها را لحظه به لحظه افزايش مي‌دهد. اين، يک اجماع جهاني عليه رژيم اشغالگر و جنايتکار صهيونيستي است که عرصه را بر سران اين رژيم تنگ کرده و دولتمردان آمريکائي را که با صهيونيست‌ها همدست هستند دچار تنگنا کرده است. امروز رئيس ‌جمهور آمريکا و سران رژيم صهيونيستي منفورترين افراد نزد افکار عمومي مردم جهان هستند.
-‌ فعال شدن شاخه‌هاي مختلف جبهه مقاومت از عراق و سوريه و لبنان گرفته تا يمن، اهرم فشار مهمي است که رژيم صهيونيستي را دچار سرگيجه کرده است. کاري که رزمندگان يمني عليه اسرائيل انجام مي‌دهند، در عمل بخش عمده‌اي از رگ‌هاي حياتي صهيونيست‌ها را قطع مي‌کند. تلاش آمريکا براي ايجاد ائتلاف جهت مقابله با رزمندگان يمني هرچند به جائي نخواهد رسيد ولي نشان‌دهنده اهميت کاري است که مردم باغيرت يمن در حمايت از مردم غزه و آرمان فلسطين انجام مي‌دهند. سران بي‌غيرت کشورهاي عربي اگر يک قطره از خون مردم يمن را در رگ‌هاي خود داشتند امروز رژيم صهيونيستي با اين گستاخي مشغول کشتار زنان، کودکان و ساير غيرنظاميان فلسطيني و تخريب مدارس، مساجد، بيمارستان‌ها و خانه‌هاي اين مردم مظلوم نبود.
-‌ شکست روحيه نظاميان اسرائيلي نيز عامل مهمي است که رژيم صهيونيستي را نيازمند آتش‌بس ساخته است.
قطعاً پيروزي نهائي با رزمندگان مقاومت است و رژيم صهيونيستي با وضعيت دشواري که اکنون دارد، براي برقراري آتش‌بس تلاش مي‌کند. در چنين شرايطي حماس هم آتش‌بس را خواهد پذيرفت البته با برتري کامل. حماس مي‌تواند اين‌بار خواستار آتش‌بس پايدار باشد و دشمن را وادار به خودداري از ادامه شرارت نمايد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها