کد خبر: ۵۳۲۹۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۱ دی ۱۴۰۲
افزایش ژست‌های رادیکال از سوی روحانی میان اصلاح‌طلبان خریدار چندانی نیز ندارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مشرق: حسن روحانی به بهانه حضور در انتخابات و در پوشش لزوم مشارکت در انتخابات در حال بیان رادیکال‌ترین نقدهای سیاسی است.

بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد روحانی گرچه بر ضرورت حضور در انتخابات و مخالفت با تحریم انتخابات سخن به میان می آورد اما در پوشش کنش انتخاباتی در حال بیان و ترویج دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان ساختاری می‌باشد.

رئیس‌جمهور سابق با گرفتن ژست رادیکال می کوشد ضمن تشکیل جبهه مشترک با اصلاح‌طلبان از نحله‌های مختلف خود را به عنوان لیدر این جبهه تعریف و خود را در قامت چهره‌ای همچون هاشمی رفسنجانی اجتماعی سازی نماید.

در همین رابطه تاکید روحانی مبنی بر اصلاح به عنوان تنها راه ممکن، انتقاد از برخی سیاست‌ها و رویه ها، تاکید بر تخریب شدن صندوق های رای محورهایی است که نشان می دهد که روحانی به نام انتخابات به کام رادیکال‌ها مشغول کار است.

البته نکته جالب آن‌ است که افزایش ژست‌های رادیکال از سوی روحانی میان اصلاح‌طلبان خریدار چندانی نیز ندارد.

اصلاح‌طلبان ساختاری با بیان اینکه حسن روحانی و نزدیکان او به معدود حلقه‌های سیاسی تبدیل شده‌اند که از انتخابات و درباره انتخابات و مقوله رای دادن صحبت می‌کنند و در جهت نوعی گفتمان‌سازی در این زمینه گام برمی‌دارند، تصریح می کنند، وضعیت چنان نیست که بتوان تصور کرد چنین گفتارهایی تأثیری ملموس و تعیین‌کننده داشته باشد.

به باور این افراد، گفتارهای روحانی و نیروهای همفکر با او از منظر نقد و به چالش کشیدن گفتمان «دوری از انتخابات» واجد اهمیت است و می‌تواند زمینه گفت‌وگوهای جدی و بازنگری و بازخوانی در تجربه و فرهنگ سیاسی جامعه ایران را فراهم سازد. اهمیت این بازنگری و بازخوانی بیشتر از آن روست که طبق یک روند طبیعی، عموماً این گفتمان سیاسی حامی انتخابات و برکشیده از صندوق‌های رای بوده است که کارنامه و دستاورد آن محل نقد و گفت‌وگو قرار می‌گیرد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها