کد خبر: ۵۳۳۱۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۶ دی ۱۴۰۲
کارنامه حزب‌الله از زبان سید حسن نصرالله؛
دبیرکل حزب‌الله لبنان حمله تروریستی کرمان را به محضر رهبر انقلاب، ملت ایران و خانواده شهدا تسلیت گفت و با اشاره به کارنامه حزب‌الله در جنگ غزه اعلام کرد: «مقاومت اسلامی در مدت ۳ ماه بیش از ۶۷۰ عملیات انجام داده است و ۴۸ نقطه مرزی را چندین بار هدف حمله قرار داده است.» او با اشاره به وحشت سربازان صهیونیستی که مثل موش فرار می‌کنند گفت که تلفات صهیونیست‌ها 3 برابر آمار اعلامی است.

به گزارش پایگاه خبری 598، سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیروز به مناسبت هفتمین روز درگذشت حاج «محمد یاغی» ملقب به «ابوسلیم» معاون اجرائی حزب‌الله در حسینیه مقام «سیده خوله» (سلام الله علیها) در بعلبک برگزار ‌شد. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنرانی خود حمله تروریستی کرمان را به امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و خانواده شهدای تسلیت گفت و اعلام کرد، بار دیگر تاکید می‌کنیم که خون شهدا هرگز هدر نخواهد رفت. دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین در سخنان خود شهادت «طالب السعیدی» از فرماندهان حشد شعبی عراق را که در حملات مستقیم آمریکایی‌ها به شهادت رسید به مردم عراق، گروهها و جناح‌های مختلف مقاومت در عراق، نیروهای الحشد‌الشعبی و جنبش نُجَباء تبریک و تسلیت گفت. سید حسن نصرالله ادامه داد: «شهید صدر الهام‌بخش نخست ابوسلیم بود و زمانی که به حوزه علمیه بعلبک رفت با مردمان منطقه بقاع ارتباط خوبی در سطح سازمانی و مردمی برقرار کرد.»

طی سه ماه بیش از 670 عملیات
به گزارش تسنیم، دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیات مقاومت لبنان علیه صهیونیست در جنوب لبنان اعلام کرد: از 8 اکتبر تاکنون تا شعاع بیش از 100 کیلومتری با دشمن صهیونیست در جنوب وارد جنگ شده‌ایم. نصرالله افزود: «مقاومت اسلامی در مدت 3 ماه بیش از 670 عملیات انجام داده است و 48 نقطه مرزی را چندین بار هدف حمله قرار داده است. مقاومت اسلامی همچنین 494 حمله انجام داده است که در خلال آن 50 نقطه مرزی بیش از یک بار هدف قرار گرفتند. دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود تصریح کرد مقاومت اسلامی بسیاری از تجهیزات فنی و مخابراتی در مرزها را هدف حمله قرار داده و آنها را به طور کامل منهدم کرده است.»

فرار صهیونیست‌ها و سانسور آمار کشتگان
نصرالله تاکید کرد: «نظامیان اسرائیلی از بیم پیشروی رزمندگان مقاومت از مراکز استقرار خود مثل موش به سمت مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین ‌گریختند.» دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر انهدام تعداد زیادی خودرو‌های نظامی و‌ تانکها در طول مرز خاطر نشان کرد که این عملیات برای دشمن بسیار «طاقت فرسا» بوده است‌، دشمنی که بر خسارات سنگین خود سرپوش می‌گذارد. دشمن نه به تعداد کشته‌ها و نه به تعداد زخمی‌های خود رسما اعتراف نمی‌کند و سیاست سرپوش گذاشتن و سانسور بخشی از سیاست‌های این رژیم است و آمار تلفات آنان 3 برابر آن چیزی است که اعلام می‌کنند.

مهاجرت معکوس
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد آنچه در جبهه شمالی اتفاق می‌افتد، تحقیر واقعی ارتش دشمن صهیونیست است. این در حالی است که تنها در 8 بیمارستان در شمال اسرائیل‌، آمار مجروحان بیش از دو هزار نفر است. نصرالله افزود: «مقاومت اسلامی ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین را با وجود اینکه آنها اشغالگر هستند، هدف قرار نداده است ضمن آنکه مهاجران اسرائیلی فشار سنگینی به دولت اشغالگر وارد کرده‌اند.» دبیرکل حزب‌الله افزود: «ما از ابتدا گفته‌ایم که هدف جبهه مقاومت در جنوب فشار آوردن به دشمن صهیونیست برای توقف تجاوز به غزه و کاستن از باری بوده است که روی دوش مقاومت غزه قرار دارد.»

انتقام العاروری را خواهیم گرفت
سید حسن نصر الله تاکید کرد شهادت شیخ صالح العاروری و برادرانش در حومه جنوبی قطعاً بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود و تصمیم درباره نحوه پاسخ به این اقدام در دست میدان است. دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد اگر در قبال ترور و شهادت العاروری سکوت کنیم، لبنان دیگر بدون حفاظ خواهد بود و بنابراین ما ناگزیر به پاسخ خواهیم بود.

آمریکا نگران «گسترش جنگ»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود به تجاوز اخیر آمریکا علیه مواضع حشد شعبی در عراق اشاره کرد و گفت: هم اکنون فرصت بسیار مناسبی پیش روی عراقیها و لبنانی‌ها برای پایان دادن به اشغالگری و حضور اشغالگران فراهم شده است. نصرالله گفت: آمریکا نمی‌خواهد جنگ را گسترش دهد زیرا هم اکنون در جبهه اوکراین مشغول است و خود را برای شکست استراتژیک در برابر روسیه آماده می‌کند.

فرصت تاریخی برای اخراج اشغالگران آمریکایی
سید حسن نصر الله گفت: امروز فرصتی بسیار مناسب برای رهایی از شر حضور نیروهای آمریکایی در عراق و خلاص شدن از شر روایت‌های جعلی و نادرست آمریکا در زمینه مبارزه با داعش فراهم شده است. امروز فرصتی تاریخی برای عراقیها به‌وجود آمده است تا اشغالگرانی را که خون مردم منطقه را می‌ریزند؛ طرد کنند. دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود تصریح کرد، نیروهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش در سوریه حمایت می‌کنند و افزون بر حمایتهای گوناگون اعضای آن را نیز از زندان‌ها آزاد می‌کنند. نصرالله تاکید کرد برخی تلاش می‌کنند دستاوردهای محور مقاومت را دست کم گیرند. در این میان کسانی هستند که از ابتدای تجاوز به غزه تاکنون هیچ چیزی نگفته‌اند و موضعی نگرفته‌اند.

یمن آمریکایی‌ها را رسوا کرد
دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد نظام‌هایی که در قبال تجاوزات اسرائیل سکوت کردند از آنچه یمنی‌ها در دریای سرخ انجام می‌دهند؛ شگفت‌زده شده‌اند. موضعگیری‌های شجاعانه انصار‌الله باعث شد بسیاری از طیف‌ها و گروههای یمنی در موضع خود در قبال انصارالله تجدید نظر کنند. سید حسن نصرالله گفت برخی کشورهای اروپایی با پیوستن به ائتلافی که ایالات متحده آمریکا در دریای سرخ تشکیل داده، مخالفت کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها