کد خبر: ۵۳۳۴۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۰ دی ۱۴۰۲
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در رابطه با موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی که از قول او در برخی رسانه‌ها مطرح شد، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی که از قول او در برخی رسانه‌ها مطرح شد، گفت: این موضوع جدیدی نبود و نمی‌دانم چرا انقدر منتشر شد. بعد از اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند «ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم نه برابری جنسیتی»، من توضیح دادم که ما شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم.

او ادامه داد: بیشتر اوقات ممکن است برابری به ضرر زنان باشد. زنان به دلیل شرایط و مسئولیت‌های چندگانه‌ای که دارند باید شغل منعطف و امتیازاتی برایشان در نظر گرفته شود تا بتوانند به مسئولیت‌های خانواده هم رسیدگی کنند.

خزعلی گفت: در رابطه با دومین کنگره بانوان تاثیرگذار باید بگویم که این دوره خیلی با دوره قبل تفاوت دارد. این دوره تخصصی‌تر شده و در هشت کارگروه ثبت‌نام صورت می‌گیرد که ثبت‌نام‌های خوبی نزدیک به ۴۰ هزار ثبت‌نام صورت گرفته و الان داوری‌ها در حال انجام است که موثرترین زنان از محیط‌های کوچک و محلات تا شهرها شناسایی شوند و آن ها که تاثیرگذارند را معرفی کنیم. ناگفته نماند که این موضوع ادامه‌دار است و فقط مختص روز زن نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها