کد خبر: ۵۳۳۶۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۲۶ دی ۱۴۰۲
بازیکن تیم ملی فوتبال فلسطین از شرایط تیم ملی این کشور و بازیکنانش که تحت تاثیر جنگ غزه هستند، می‌گوید.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از "ورزش‌سه"، محمد صالح، بازیکن تیم فوتبال فلسطین پس از شکست سنگین مقابل ایران با نتیجه 4 بر یک با چشمانی پر از اشک، از بچه‌های غزه به‌خاطر ناکامی در آرامش آنها در بازی با ایران عذرخواهی کرد. برای آنها جام ملت‌ها با جنگی که در کشورشان آغاز شده همزمان است. کشور اشغال‌گر بیش از 100 روز است که نوار غزه را اشغال کرده است.

صالح آهی می‌کشد، چهره‌اش به وضوح متاثر می‌شود: «به بچه‌ها می‌گوییم... برای شکست متاسفیم».

صالح در ادامه از شرایط سختی می‌گوید که خودش و دیگر بازیکنان در اردوی تیم دارند: «بیش از دو روز است که با خانواده‌ام ارتباطی ندارم، خانه‌ام، در محله ریمال در غزه بمباران شد و خانواده‌ام به خانه عمه‌ام و سپس به خانه‌ یکی از دوستانم فرار کردند. در حال حاضر هم در یک چادر در یک زمین باز زندگی می‌کنند. خدا کمکشان کند.»

او با اشاره به شرایط سخت کشورش ادامه می‌دهد: «ما برای آنها فوتبال بازی می‌کنیم... برای غزه... برای هدف خودمان.»

صالح خاطرات خود از فوتبال در نوار غزه را به یاد می‌آورد و می‌گوید: «من در خاک غزه بزرگ شده‌ام و در ساحل آن فوتبال بازی می‌کنم. در ورزشگاه یرموک نیز بازی کرده‌ام که ارتش اشغالگر آن را به اردوگاه خانواده‌های خانواده و دوستان ما تبدیل کرده است.»

این بازیکن 30 ساله ادامه می‌دهد: "دوستان من توسط اشغالگران غاصب اسرائیل در اردوگاه غزه بازداشت هستند، اما ما پیروز خواهیم شد و تسلیم نمی‌شویم. این هدف ماست. ما با شهدا هستیم و از خانواده‌های خود حمایت می‌کنیم.»

1978884

صالح که چند روز مانده به شروع مسابقات عمو، عمه و فرزندان‌شان را از دست داده است، می‌گوید: «دلم برای خانواده‌ام تنگ شده است.»

او می‌گوید در لحظه پخش سرود فلسطین در استادیوم احساساتی شده است: «من هر لحظه‌ای را که در غزه زندگی کرده‎‌ام، دوباره زنده می‌کنم! سی ثانیه یا یک دقیقه کافی است تا اتفاقاتی را که در زندگی‌ام در غزه رخ داده دوباره زنده کنم  و ببینم.»

هواداران ایرانی که به‌صورت گسترده در ورزشگاه حاضر شده بودند، در این دیدار که با یک دقیقه سکوت برای روح شهدای فلسطینی آغاز شد، شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند. جنگی که آغاز شده صد روز است که در غزه ادامه دارد. تماشاگران در استادیوم شعار «فلسطین را آزاد کن» سر دادند و برخی از آنها به گریه افتادند.

جبرئیل رجوب، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در خصوص تأثیر جنگ بر بازیکنان به روزنامه الشرق قطر گفته است: «مطمئناً جنگ روی بازیکنان و به‌طور کلی همه افراد تأثیر می‌گذارد، زیرا بازیکنانی هستند که خانواده‌هایشان در زمانی که در این کشور بودند به شهادت رسیده‌اند. اما ما مبارزیم و این روحیه فلسطینی مملو از میهن پرستی و فداکاری‌های مردم ماست.»

وی می‌افزاید: «این تیم اصیل‌ترین نماد هویت ملی ما برای همه فلسطینی‌ها است.»

صالح ستایشی که ایرانی‌ها در ورزشگاه از فلسطین داشتند را ستایش می‌کند: «ما از همه آزادگان جهان تشکر می‌کنیم. فلسطین به همه نیاز دارد. هر انسان آزاده باید از آرمان فلسطین حمایت کند.»

صالح البته با امیدواری از آینده و دیدار دوم برابر امارات حرف می‌زند: «انشاالله پیروزی مقابل امارات کلید راهیابی به دور بعد خواهد بود. ما برای برد بازی می‌کنیم و آن را به شهدا تقدیم می‌کنیم. مقابل ایران با اشتباه بازی را شروع کردیم، ولی حالا چیزی جز پیروزی نمی‌خواهیم و انشاءالله صعود می‌کنیم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها