کد خبر: ۵۳۳۶۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۸ دی ۱۴۰۲
دبیرکل سازمان ملل امروز در نشست «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس، تصریح کرد: جهان در غزه نظاره‌گر است‌ و کاری نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه در جریان سخنرانی خود در نشست «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس سوئیس، در سخنانی رژیم صهیونیستی را به نادیده گرفتن قوانین بین المللی متهم و اذعان کرد که اشغالگران قدس کنوانسیون‌های ژنو را زیر پا می‌گذارند و حتی منشور سازمان ملل را نقض می‌کنند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در خصوص تحولات جاری در نوار غزه افزود: در حالی که غیرنظامیان به ویژه زنان، کودکان، کشته یا زخمی می‌شوند و در پی بمباران‌ها مجبور به ترک خانه‌های خود شده و از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه محروم می‌مانند، جهان نظاره گر است و هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

«آنتونیو گوترش» همچنین درخواست لفظی و منفعلانه خود را مبنی بر «وقفه فوری نبرد‌ها برای ارائه کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه» بار دیگر مطرح کرد.

وی در ادامه در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس اضافه کرد: اصلاحات شورای امنیت سازمان ملل و یک دستورکار جدید پیشنهادی می‌تواند به حل مناقشات و درگیری‌ها و جلوگیری از آن‌ها کمک کند.

گوترش افزود: برداشتن گام‌هایی در این مسیر می‌تواند به کشور‌های در حال توسعه اجازه دهد تا در عرصه جهانی صدایی داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها