کد خبر: ۵۳۳۸۷۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
در نشست خبری پس از دیدار با امارات مطرح کرد؛
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: مقابل امارات پیروز شدیم اما بدشانس بودیم.

به گزارش پایگاه خبری 598، امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از دیدار با امارات، اظهار داشت: بابت مصدومیت محرمی ناراحت شدیم و ان‌شاالله مشکل خاصی نباشد. تا فردا باید صبر کنیم تا تیم پزشکی بررسی کند و ببینیم چه می‌شود.

*خوشحالم چنین انسان‌های بزرگی ایران هستند

وی افزود: همانطور که طارمی گفت از همه تماشاگران تشکر می‌کنیم. هوادارانی که در ایران یا جاهای دیگر دنیا بودند، واقعا انرژی مثبت دادند و دعا کردند. این جای تقدیر و تشکر دارد. واقعا من خوشحالم چون بسیاری از همکاران، مربیان و کارشناسان عزیز به من پیام دادند. واقعا خوشحالم که چنین انسان‌های بزرگی در ایران هستند که هم راهنمایی کردند و هم با تلفن قوت قلب دادند. این برای من خیلی بزرگ بود. برخی هم بازی‌ها را آنالیز کردند و نقطه نظراتشان را گفتند.

*در این بازی بدشانس بودیم

قلعه نویی گفت: بازی خیلی خوبی بود و بچه‌ها عملکرد خیلی خوبی داشتند. همه لذت بردند. به تیم امارات هم تبریک می‌گویم. خیلی خوب بازی کردند ولی ما این بازی خیلی بدشانس بودیم.

*گل قلی زاده به خاطر 5 سانتی متر آفساید شد

سرمربی تیم ملی افزود: گل قلی زاده شاید به خاطر 5 سانتی متر آفساید اعلام شدیا توپ سردار و موقعیت‌های دیگر، درمجموع از فردا باید به فکر بازی آینده باشیم. 8-7 روز فرصت داریم. امیدواریم در مرحله حذفی بازی‌های با کیفیت‌تری را نسبت به این 3 بازی ارائه بدهیم.

*باید مثل بازی با امارات با قدرت و آرامش وارد زمین شویم

قلعه نویی درخصوص اینکه ممکن است در مرحله یک چهارم نهایی ایران در یک فینال زودرس بازی کند، گفت: باید به بازی آینده‌مان فکر کنیم. اگر بخواهیم به بازی مرحله بعد فکر کنیم شاید روی تمرکزمان تاثیر داشته باشد. فعلا به بازی بعدی فکر می‌کنیم. باید ببینیم با چه تیمی بازی داریم. مثل همین بازی با امارات، باید با قدرت و نهایت تفکر و آرامش وارد زمین شویم تا بازهم به یک مرحله بالاتر برویم. سپس درمورد آن بازی صحبت می‌کنیم.

*یکی از مشکلات ما، شاید خودمان باشیم

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: در تکمیل صحبت‌های طارمی؛ یکی از مشکلات ما شاید خودمان باشیم. اگر بازیکنان ما با کیفیت و در شرایط خوبی باشند قدرت تیمی خیلی خوبی چه تاکتیکی و چه تکنیکی داریم. مهم این است که در هربازی مانند بازی با فلسطین یا امارات بهترین عملکرد را داشته باشیم. می‌تواینم مرحله به مرحله بالاتر برویم. اگر این مساله را از نظر ذهنی درست کنیم، اتفاق خیلی خوبی است.

وی افزود: از تاج و مسئولین فدراسیون هم یک تشکر ویژه دارم. واقعا در یک ماه گذشته خیلی تلاش کردند. مشکلات ما را تا حدودی برطرف کردند. در این شرایط سخت اقتصادی و مشکلاتی که بیرون از ایران مانند مساله تحریم وجود دارد، واقعا فدراسیون خیلی تحت فشار بود. هم بازیکنان صبوری کردند و هم فدراسیون تلاش کرد. وزیر ورزش هم در این 3-2 هفته چند بار تماس گرفت و کمک کرد تا آرامش درون تیم ما به وجود بیاید.

قلعه نویی درخصوص اینکه چه برنامه‌ای برای تداوم شرایط خوب تیم ملی دارد، عنوان کرد: اولا باید بازیکنان را از نظر ذهنی برای هر مسابقه آماده کنیم. ضمن اینکه در این تورنمنت‌ها حفظ شرایط بدنی مهم است. از 7-6 ماه پیش و از بازی بورکینافاسو شروع کردیم که چگونه حرکت کنیم بدن‌ها در مراحل بعد بهترین شرایط را داشته باشد.

*یک گروه علمی گذاشتیم تا بدن های بازیکنان شاداب نگه داریم

وی افزود: باید با شرایط ذهنی، ریکاوری و تمرینات مناسب بتوانیم تیم را برای بازی‌های بعدی آماده کنیم. فکر می‌کنم در این 3 مقوله تاحدودی خوب عمل کردیم. بقیه کار به کیفیت بازیکنان بستگی دارد که آن‌ها هم واقعا به خوبی تلاش می‌کنند. برنامه ریزی که چه در بخش مکمل‌ها که بدن‌ها را شاداب نگه دارد، چه دربخش قبل از وارد شدن به تورنمنت و بازی‌های دوستانه، خیلی خوب عمل کردیم. یک گروه علمی را گذاشتیم که 2 گروه مطالعه کنند که چگونه بتوانیم با ریکاوری و بعد از ریکاوری، بتوانی بدن‌ها را شاداب نگه داریم. اسم کشورها را نمی‌آورم. از آن گروه‌های علمی دانشگاهی هم نهایت تشکر را می‌کنیم که به ما خیلی کمک کردند.

*فکر می‌کنم در حال گرفتن جواب هستیم

سرمربی تیم ملی گفت: واقعیت فوتبال زمان ایست که داور سوت را می‌زند و بازیکنان باید بهترین عملکردشان را داشته باشند. یادم است روزهایی که آلمان بودم، لورکوزن باخت. از کریستوف دام سوال کردم، گفت ما کارهایی که باید را انجام دادیم. بقیه کار با بازیکن است چون ما تا لب خط هستیم. واقعا گروه ما کار را به صورت علمی و با مطالعه جلو می‌برند. از چند ماه قبل شروع کردند و فکر می‌کنم در حال گرفتن جواب هستیم.

وی درمورد ارزیابی‌اش از تیم ملی، اظهار داشت: یادم است سال 2007 به اجلاسی در هلسینکی رفتیم. فکر می‌کنم بعد از جام ملت‌های اروپا بود. فیفا و یوفا بعد از جام جهانی یا جام ملت‌ها اجلاس برگزار می‌کنند. من 3 بار در قطر، برلین و هلسینکی شرکت کردم. آنجا دربخش ساختار سازی تیم پیرامون آنالیز خط به خط و نفرات و همچنین ساختار تیمی خیلی صحبت شد.

قلعه نویی افزود: یکی از مدرسین فیفا حرف خوبی زد. گفت شما اگر می‌خواهید تیم خودتان را ارزیابی کنید 2 مقوله وجود دارد. چقدر ایجاد موقعیت کردید و چقدر اجازه دادید روی دروازه‌تان موقعیت ایجاد شود. این اصلی است که به شما کمک می‌کند تیم را ارزیابی کنید، نقاط ضعف و قوت تیم‌تان را برای بازی‌های آینده به دست بیاورید. به نظرم هم در ایجاد موقعیت، هم در مالکیت و هم اینکه اجازه ندادیم روی دروازه خودی زیاد خطر به وجود بیاید، موفق بودیم.

سرمربی تیم ملی گفت: بازهم باید تجزیه تحلیل کنیم. 7-8 روز وقت داریم. هر 3 بازی را ارزیابی می‌کنیم. یقینا نقاط ضعفی داریم که به صفر نمی‌رسد ولی در مراحل حذفی باید به حداقل برسد. اگر بازیکنان ما کیفیت خودشان را داشته باشند خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها