کد خبر: ۵۳۴۰۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
خانه تکانی ذهن از آن کارهایی است که اگر هر از چند گاهی آن را انجام دهیم، احساس سرزندگی و شادابی بسیاری خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، معمولاً بهمن‌ماه فصل خانه‌تکانی‌ها شروع می‌شود. بعضی خانه‌تکانی‌ها زمان بیشتری می‌خواهند و بعضی کمتر. علاوه بر خانه و وسایل آن، ذهن ما هم نیازمند خانه‌تکانی است. برای تحقق این هدف، این مسیر پیشنهادی را می‌توانید طی کنید.

۱. دکمه لغو دنبال‌کردن! را بزنید

صفحه‌های مجازی و آدم‌های حقیقی را که در شما انگیزه ایجاد نمی‌کنند، اختیار عمل را از شما می‌گیرند و قدرت بخش نیستند، دنبال نکنید. آن‌ها الگوی مناسبی برایتان نیستند.

۶ راه برای خانه‌تکانی ذهن

۲. دایره ارتباطاتتان را بیش از حد گسترده نکنید

باید مراقب باشید گستردگی ارتباطات به شلختگی روابط منجر نشود. روابط بیش از حد قاطی، نشانه مناسبی برای سلامت روابط نیستند. حد و مرزهایتان را مشخص کنید و از ارزش‌هایتان کوتاه نیایید. ناخودآگاه با رعایت این نکات بسیاری از روابطتان تعدیل می‌شود.

۳. در لحظه زندگی کنید

گذشته را که نمی‌توانید تغییر دهید؛ اما همواره در حال شکل‌دهی لحظه حال هستید. لحظه حال را طراحی کنید. در زمین اینجا و اکنون زندگی کنید و تمرکزتان را از گذشته و آینده به حال بیاورید.

۴. سبک تغذیه خود را اصلاح کنید

آنچه در طول روز می‌خورید، تا یک هفته بررسی و یادداشت کنید. ببینید کدام غذاهایتان مغذی است و کدام هوس‌گونه و فست‌فودی. میزان قند و شکر و چربی دریافتی‌تان را برآورد کنید. به‌جای رژیم‌گرفتن، سبک تغذیه خود را اصلاح کنید تا در طولانی‌مدت تأثیراتش را ببینید.

۶ راه برای خانه‌تکانی ذهن

۵. با خودتان وقت بگذرانید

در اتاقی بدون نور مثل شب هنگام خواب یا وقتی پرده‌ها کشیده و چراغ‌ها خاموش است، به تنفس خودتان گوش دهید و اگر صدای طبیعت از بیرون به گوشتان می‌رسد، به آن گوش دهید. حتی می‌توانید صداهای طبیعت را پخش کنید و از شنیدن نوای پرندگان یا ریزش قطرات باران لذت ببرید.

۶. به سفر بروید

از صداها و مناظر طبیعت لذت ببرید. به دل کوه و دشت بزنید و به هرچه اضطراب و نگرانی زندگی پراسترس شهری است، پشت کنید. غوطه‌ورشدن در طبیعت بکر و ساکت منتظرتان است.

قدم بردارید

به گزارش وب گاه تبیان، این‌ها قدم‌هایی مؤثر است تا بتوانید زندگی رؤیایی خود را رقم بزنید. به‌شرطی که فقط حرفش را نزنید. بلند شوید و این قدم‌ها را برای رشد شخصی خودتان بردارید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها