کد خبر: ۵۳۴۳۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم  همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از رشد 100 درصدی توزیع و مصرف کوهای کشاورزی یارانه ای در کشت پائیزه استان قم در سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، حسین زند ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد : با توجه به اهمیت و اولویت محصولات اساسی کشاورزی همچون گندم در کشت پائیزه و تاثیر و نقش اساسی این محصولات در پایداری امنیت غذایی کشور ، برای محصولات کشت پائیزه سالجاری استان قم بیش از 10 هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه ای ازته ، فسفاته و پتاسه توزیع و مصرف گردید که در مقایسه با کشت پائیزه سال گذشته استان بیش از 100 درصد معادل 5000 تن بویژه در کوهای فسفاته و پتاسه رشد در مصرف داشته ایم .

وی اضافه کرد : برنامه کودهای کشاورزی یارانه ای مصوب ابلاغی استان قم در سالجاری 17702 تن شامل کودهای سه گانه ازته ، فسفاته و پتاسه میباشد که از ابتدای سالجاری تاکنون 100 درصد برنامه مذکور توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم تامین ، تدارک و به استان حمل شده است . برنامه ابلاغی کودهای کشاورزی یارانه ای استان قم در سالجاری شامل 11418 تن کودهای ازته ، 4284 تن کودهای  فسفاته و 2000 تن کودهای  پتاسه میباشد .

آقای زند افزود : از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 17000 تن از کودهای تدارک و حمل شده به استان برای مصرف کشاورزان عزیز و بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از  2000  تن رشد داشته ایم . در همین راستا و در 10 ماهه ابتدای سالجاری  بیش از 11000 تن کودهای ازته و 4000 تن کودهای فسفاته و 2000 تن کودهای پتاسه در بخش کشاورزی استان قم توزیع و مصرف شده است .

وی با اشاره به توزیع و تحویل به موقع کود در استان  افزود : شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم دارای 21 کارگزار توزیع و فروش نهاده های کشاورزی میباشد و مطابق برنامه ریزی های بعمل آمده کلیه محمولات کودی به موقع و در زمان مناسب جهت مصرف بخش کشاورزی استان به انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان و کارگزاران فروش استان  توزیع و حمل شده و در دسترس متقاضیان قرار گرفته است .

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها