کد خبر: ۵۳۴۳۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
مقاله روزنامه قطری
فدراسیون فوتبال قطر با اخراج کی روش و انتخاب مارکز لوپز قطعا مهمترین تصمیم تاریخ فوتبال قطر را پیش از شروع جام ملت های آسیا گرفت و سربلند هم خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ورزش سه، زمانی که پیش از دیدار ایران-قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2023 قطر، آمار و ارقام قطری‌ها را مرور می‌کردیم، با برتری مطلق ایران روبرو می‌شدیم که همه آن‌ها میراث‌های باقی مانده از کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران و قطر بود.

آخرین باری که قطر در جام ملت های آسیا از گلزنی ناکام مانده بود، دیدار ایران و قطر در مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2015 با حضور کی‌روش بود، همچنین آخرین شکست قطر در تمامی تورنمنت‌ها مربوط به دیدار چهارجانبه تورنمنت اردن با حضور کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی قطر بود که این تیم با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد!


قطر در 10 سال اخیر مقابل ایران، به شکست عادت کرده بود و حتی از تساوی گرفتن هم باز مانده بود و از طرفی دیگر این تیم تنها یک بار آن هم در مقدماتی جام جهانی 1998 موفق به شکست ایران در یک دیدار رسمی شده بود. حال قطر برای دومین دوره متوالی در مرحله پایانی جام ملت های آسیا حضور پیدا می‌کند و ثبت 13 بازی شکست ناپذیری، دستاورد جدیدی برای فوتبال قطر ثبت شده است.


مارکز لوپز اسپانیایی در ماموریت خود با عنایی‌ها موفق شد به مانند دیگر هموطنش در این تیم درخشان ظاهر شود. پس از جدایی کارلوس کی‌روش، خوش بین ترین طرفدار فوتبال قطر هم این تیم را در جمع هشت تیم برتر آسیا نمی‌دید اما تن تن، وجهه فوتبال قطر را ترمیم کرد تا بازیکنان این تیم خلاقیت خود را نشان دهد.

حال لوپز قطر را باید در لوسیل مقابل اردن هدایت کند که این فرصتی است که پس از اخراج کی روش به دست آورد و شاید اگر مرد پرتغالی در این تیم حضور داشت، قطر خیلی زودتر حذف می‌شد اما مارکز نشان داد که در چالش های بزرگ می‌توان او را یک چهره شاخص عنوان کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها