کد خبر: ۵۳۴۴۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
استاد اخلاق حوزه بررسی کرد:
حجت الاسلام والمسلمین فقهیی تصریح کرد: شرکت در انتخابات را وقتی با عقل خودمان می سنجیم متوجه می شویم که کار لازمی است و این یک حق است که باید از آن استفاده کنیم، از طرفی نیز یک تکلیف است. اگر با یک رأی بتوانیم تغییری در سرنوشت کشور ایجاد کنیم تکلیف ماست که در انتخابات شرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد فقیهی عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه پیرامون اهمیت شرکت در انتخابات گفت: قرآن کریم می فرماید که روز قیامت عده ای می گویند "وَ قالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما کُنَّا فی‏ أَصْحابِ السَّعیرِ" اگر حرف گوش می کردیم یا عقل را بکار می گرفتیم از جهنمی ها نبودیم؛ ما در زندگی خودمان نیز یا باید عقل خودمان درست باشد یا اینکه از انبیاء، اولیاء و بزرگان حرف گوش کنیم

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: شرکت در انتخابات را وقتی با عقل خودمان می سنجیم متوجه می شویم که کار لازمی است و این یک حق است که باید از آن استفاده کنیم، از طرفی نیز یک تکلیف است. اگر با یک رأی بتوانیم تغییری در سرنوشت کشور ایجاد کنیم تکلیف ماست که در انتخابات شرکت کنیم.

وی اظهار کرد: اگر انسان اهل حرف گوش کردن باشد بهترین فردی که می شود از ایشان حرف شنید مقام معظم رهبری است که چقدر ایشان توصیه و سفارش به شرکت در انتخابات می کنند؛ ایشان مصالح دین، دنیا و آخرت را در نظر می گیرند و تاکید می کنند که شرکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه به ضرورت انتخاب اصلح نیز اشاره و تاکید کرد: در اینکه به چه کسانی رأی بدهیم و چه ویژگی هایی باید داشته باشد، یک تکلیف دیگری به عهده انسان می آید، مهم این است که انسان در انتخاب فرد بین خود و خدا حجت داشته باشد؛ هوا، هوس، دوستی و رفاقت ملاک نیست بلکه باید بررسی و تحقیق شود.

استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: اگر انسان خودش فرد اصلح را تشخیص داد که به نظر خودش عمل می کند و اگر نتوانست تشخیص دهد به نظرات بزرگان و کسانی که به آنان اطمینان دارد گوش دهد و فرد اصلح را انتخاب کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها