کد خبر: ۵۳۴۵۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
توصیه‌های انتخاباتی رهبر انقلاب؛
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: برای دلسوزان نظام و شخص اینجانب، در درجه‌ اول این مهم است که انتخابات، انتخابات پررونق و پرشوری شود و آحاد عظیم مردم شرکت در انتخابات را وظیفه‌ خودشان بدانند.

به گزارش پایگاه خبری ۵۹۸: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در ادوار مختلف برگزاری انتخابات، حضور پرشور و نشاط در انتخابات را «عمل صالح» توصیف کرده و بر انجام این عمل صالح «با شوق» و «به وقت» تاکید داشته‌اند.

گزیده بیانات ایشان را در موضوع انتخابات در ادامه بخوانید.

*بسیاری از کارها هست که زمان آن در یک برهه‌ی خاص است؛ انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از این قبیل است. امروز اگر ما ایرانیها اقدام به انتخاب کردیم، امکانی را برای خود و کشورمان به وجود آورده‌ایم. اگر منِ ایرانی امروز این عمل صالح را انجام ندهم، این‌طور نیست که فردا یا پنج روز دیگر یا ده روز دیگر بشود این را انجام داد؛ نه، تا چهار سال دیگر این عمل صالح قابل انجام دادن نیست.

*در هر نوبت از انتخابات، بوق‌های تبلیغاتی دشمنان پیشاپیش مشغول سم‌پاشی و آلوده کردن و زهرآگین نمودن فضا می‌شوند تا شاید بتوانند به انتخابات لطمه‌ای بزنند.

*شما و همه‌ ملت عزیز ایران بدانید دشمن چشم دوخته است که انتخاباتِ بی‌رونقی شود. برای آنها این مهم است. در درجه‌ی اول، دشمن مایل است که انتخابات بی‌رونق شود - البته در درجه‌ی دوم ممکن است کسی را بر کسی ترجیح دهند؛ اما آن درجه‌ی بعدی است؛ نقطه‌ی مقابل آن، برای دلسوزان نظام و شخص این‌جانب، در درجه‌ اول این مهم است که انتخابات، انتخابات پر رونق و پر شوری شود و آحاد عظیم مردم، شرکت در انتخابات را وظیفه‌ خودشان بدانند.

*همه مراقب باشند - هم مردم، هم مسؤولان، هم عناصر سیاسی - که بهانه‌ها موجب چرکین شدن دل‌های مردم از یکدیگر نشود. انتخابات برگزار شود، رقابتهای انتخاباتی در جای خود صورت گیرد، مردم آزادانه رأی خود را در صندوق‌ها بریزند؛ در حالی که هیچ‌گونه نقار و نفرت و جدایی هم وجود نداشته باشد. این ممکن است. عده‌ای تصور می‌کنند که انتخابات بدون کدورت و نفرت و بدگویی به یکدیگر امکان برگزاری ندارد! این‌طور نیست؛ می‌توان انتخابات سالم و پر شوری برگزار کرد.

*همه باید تلاش کنند که این انتخابات، پر شور برگزار شود. این انتخابات، نشان‌دهنده‌ واقعیِ حضور مردم در صحنه‌ سیاسی کشور باشد. هر انتخاباتی که پر شور شود، کشور را بیمه می‌کند.

*امروز هم صرف نظر از این‌که چه کسی از صندوق رأی بیرون خواهد آمد، چه کسی انتخاب خواهد شد و چه کسانی مسؤولیت را بر دوش خواهند گرفت - این در درجه‌ دوم است - باید همه در انتخابات شرکت کنند. من در انتخابات ریاست جمهوری هم همین را به مردم گفتم. این‌که چه کسی انتخاب شود، مسأله‌ اول نیست؛ مسأله‌ دوم است. مسأله‌ اول این است که مردم، همه در انتخابات شرکت کنند؛ پر شور شرکت کنند، آگاهانه شرکت کنند، فکر کنند، تحقیق کنند و آن کسی را که می‌خواهند، انتخاب کنند. انتخابات، خودش مهم است. حضور مردم در انتخابات مهم است.

*انتخابات‌ها را مهم بشمرید؛ در انتخابات‌ها شرکت کنید؛ انتخابات‌ها را رها نگذارید؛ انتخابات مهم است. بنده بارها گفته‌ام و به مردم عزیزمان عرض کرده‌ام - هم در این انتخابات که در اسفند بود، هم قبل از آن در انتخابات‌های مجلس و انتخاباتهای ریاست‌جمهوری- که در انتخابات‌ها شرکت کنید؛ شرکت در انتخابات تعیین‌کننده است. بعضی توجه نمی‌کنند. وقتی شما پای صندوق رأی نیامدید، این احساسات را، این میل را، این کشش را، این هویت را منتقل نکردید به صندوق رأی، کار مشکل خواهد شد؛ در انتخابات شرکت کنید.

*اهمیت نوبت دومِ انتخابات کمتر از نوبت اول نیست؛ همچنان‌که ما آنجا عرض کردیم که لازم است همه شرکت کنند، اینجا هم لازم است همه شرکت کنند.

*تکلیف شرعی و وظیفه عمومی بنده همواره در درجه‌ اول در انتخابات سعیم بر این است که به مردم عرض کنم حضور شما در این انتخابات مهم است. این، تصدیق و تأیید و مستحکم کردن نظام جمهوری اسلامی است. مسئله فقط یک مسئله‌ی سیاسی و فردی و اخلاقیِ محض نیست؛ یک مسئله‌ی همه‌جانبه است.

*انتخابات با سرنوشت مردم سر و کار دارد؛ به خصوص انتخابات ریاست جمهوری که سپردن قوه‌ی اجرائیه‌ی کشور به دست یک نفر و یک مجموعه است که کشور را برای مدت چند سال اداره کنند؛ اینقدر انتخابات اهمیت دارد.

*در حقیقت انتخابات و حضور مردم در صحنه‌ انتخابِ رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و یا سایر انتخاب‌هایی که می‌کنند، هم حق مردم است، هم تکلیفی بر دوش آنهاست. در نظام اسلامی، مردم تعیین‌کننده‌اند. این هم از اسلام سرچشمه میگیرد.

*ملت عزیز، مواظب و مراقب باشید، راه خدا را گم نکنید. کشور ما افتخارش این بوده است که توانسته در طول مدت کمی، نهادهای قانونی را به‌وجود آورد و مجلس شورای اسلامی تشکیل دهد. چهار دوره‌ی این مجلس به حمدالله با خوبی و اقتدارِ تمام مشغول بوده و قانون گذاشته و وظایف خود را انجام داده است. حال هم انتخابات مجلس در پیش است و مردم باید شرکت کنند. وظیفه و تکلیف شرعی است.

*امروز اصل انتخابات  مطرح است. شرکت در انتخابات یک وظیفه‌ی عمومی برای آحاد ملت ایران است. شما برای این‌که دریابید چرا این مشارکت وظیفه است، دو راه دارید: یکی این‌که بدانید رأی شما به کسی که توفیق پیدا خواهد کرد از طرف شما منتخب شود، در روحیه، در عملکردها، در توانایی‌ها، در حیثیت جهانی و در قدرت فعالیت داخلی، چقدر اثرگذارند.  

*بدانید که حضور شما پای صندوق رای، بسیار تعیین کننده است. شما کسی را که تشخیص می‌دهید برای تصدی بالاترین مقام اجرایی کشور و در رأس قوه مجریه یا در مجلس شورای اسلامی مناسب است، انتخاب می‌کنید. این، همان حضور مردمی است که هنر بزرگ انقلاب اسلامی بوده است و در این کشور، تا قبل از انقلاب اسلامی، در طول تاریخ و در طول قرنها، سابقه نداشته است.

*این، یک راه. راه دوم این است که ببینید دشمنان از دو، سه ماه قبل - بلکه بیشتر - تاکنون، هر کدام که بلندگویی و بوقی در دست دارند، شروع به تبلیغات کرده‌اند تا شاید بتوانند کاری کنند که انتخابات ریاست جمهوری خلوت باشد. هر کدام در هر گوشه دنیا قد علم کرده‌اند. یک عده با پول آمریکا رادیو راه می‌اندازند؛ یک عده با پول عراق؛ یک عده با پول دیگری و دیگری. همین گروهکهای ضد انقلاب؛ همین دشمنان حقیر که رادیوهایی از قبیل رادیوهای کشورهای گوناگونْ منعکس کننده افکار آنهاست - علاوه بر وسایلی که خودشان دارند - به میدان آمده‌اند و شلتاق می‌کنند تا شاید بتوانند ملت ایران را تحت تأثیر قرار دهند و اگر برای‌شان ممکن شود، هرچه بتوانند از آرای ریاست جمهوری و حضور شرکت کنندگان در انتخابات بکاهند.

منابع:

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها