کد خبر: ۵۳۴۶۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
جشن نیمه شعبان در جمکران؛
دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با اشاره به حضور ملیت‌های مختلف از پنج قاره، گفت: موکب های فرهنگی و خدماتی از کشورهای فرانسه، انگلیس، تایلند، نیجریه، اتحادیه آفریقا، هند، پاکستان، افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس در مسیر بلوار پیامبراعظم(ص) قم برپا می شود.

به گزارش پایگاه خبری ۵۹۸: میثم غفوری در نشست خبری «برگزاری جشن‌های نیمه شعبان‌المعظم در استان قم» که در سالن جلسات فرهنگ‌سرای جوان قم برگزار شد، اظهار کرد: با توجه برنامه ریزی های بهتری که نسبت به سال گذشته صورت گرفته است بیش از ۵۵۰ مجموعه از ۲۹ استان اعلام آمادگی کردند و امیدواریم با مشارکت این مجموعه برنامه ای در شأن نیمه شعبان ارایه دهیم.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی بیان کرد: موکب ها از روز پنج شنبه در بلوار پیامبر اعظم(ص) فعالیت خود را آغاز کرده و از روز جمعه به زائران خدمات ارائه می دهند و تا روز شنبه فعالیت همه موکب‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به حضور ملیت‌های مختلف از پنج قاره، تصریح کرد: موکب های فرهنگی و خدماتی از کشورهای فرانسه، انگلیس، تایلند، نیجریه، اتحادیه آفریقا، هند، پاکستان، افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهیم داشت همچنین بخشی نیز تحت عنوان محور مقاومت حاضر می‌شوند نماد وحدت امت اسلامی را به صحنه بکشند.

غفوری اضافه کرد: برای روز شنبه فراخوانی داده شده است و از ساعت ۱۴ از عمود ۱۴ رژه مردمی شرکت کنندگان در پویش "حریفت منم" برگزار می‌شود تا همبستگی خود را با مظلومان عالم اعلام کنند.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: ستاد اسکان صلواتی از روز پنج شنبه تا روز یکشنبه پذیرای زائران و مسافران خواهد بود و شهروندان قمی که علاقه دارند در این زمینه مشارکت داشته باشند به سایت ۳۱۳ پلاک دات آر آی مراجعه و در آنجا اعلام آمادگی برای اسکان از زائران داشته باشند.

وی گفت: زائران و مسافرانی که قصد اسکان دارند با مراجعه به این سایت فرمی تکمیل کرده و برای اسکان صلواتی پذیرش شوند، مجموعه های مختلف استان در کنار مجموعه های ملی مشارکت وهمکاری بسیار خوبی برای میزبانی از زائران دارند که قابل تقدیر است.

غفوری با اشاره به فعالیت ۸۰ موکب غیر ایرانی و ۱۵۰ موکب خارج از استان در بلوار پیامبر اعظم عنوان کرد: یک سوم فعالیت موکب ها فرهنگی است و ۹۵ درصد موکب‌ها نیز در کنار ارائه خدمات، اقدامات فرهنگی هم خواهند داشت.

آمادگی استان قم برای میزبانی از زائران نیمه شعبان 

مقیمی معاون اجتماعی فرهنگی استانداری قم در این نشست گفت: امسال چهار روز میزبان زائران مسجد جمکران خواهیم بود، تدارکات لازم جهت پذیرایی از زائران از ظهر فردا پنجشنبه تا یکشنبه آینده انجام و از یک هفته جلوتر نصب مواکب مورد نیاز در مسیر زائران مسجد مقدس جمکران آغاز شده‌است.

 اعمال محدودیت های ترافیکی از روز پنج شنبه در بلوار پیامبر اعظم 

مقیمی گفت: از روز پنج شنبه ظهر همه محدودیت های ترافیکی در بلوار پیامبر اعظم اعمال می شود و مسدودسازی پیامبر اعظم انجام و فقط خودروهای امدادی تردد می کنند.

  ارائه خدمات درمانی توسط 8 بیمارستان صحرایی به زائران و مسافران نیمه شعبان  

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با بیان اینکه در حوزه امداد و بهداشت 8 بیمارستان صحرایی اطراف مسجد مقدس جمکران برپا می شود، گفت: بیمارستانی داخل مسجد جمکران اضافه می شود و اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه تامین دارو همکاری خوبی داشته است، در حوزه وسایل و خودروهای امدادی و حمایت از کادر درمان هماهنگی های لازم انجام شده است.

 تهیه 15 هزار پتو توسط هلال احمر و ارتش برای زائران جمکران  

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ستادهای اسکان و پذیرش گفت: 15 هزار پتو از مجموعه هلال احمر و با کمک ارتش از مشهد به شهر قم در حال انتقال است و سپاه نیز همکاری های بسیار خوبی با ما داشته است.

مقیمی تصریح کرد: در زمینه ورزشگاه ها و مساجد نیز10 ورزشگاه برای اسکان فعال می شود و بیش از 70 مسجد نیز سازمان تبلیغات لیست داده و 6 بوستان برای اقامت آماده شده و اردوگاه 15 خرداد توسط آموزش و پرورش آماده سازی شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم بیان کرد: تلاش می شود از نوروز سامانه پیامکی ویژه زائران و مسافرانی که به شهر قم می آیند به صورت دائمی فعال شود و در نیمه شعبان نیز شرایط فراهم و مسافران و زائرانی که به شهر قم سفر می کنند پیامک را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز کمیته فرهنگی با محور معارف فرهنگی واهل بیت(ع) و امامین انقلاب فعالیت خواهند کرد، در مجموعه استانداری با قرارگاه حضور همکاری داشته و مبلغین نیز به صورت چهره به چهره کار تبلیغ مشارکت در انتخابات را انجام می دهند.

 اسکان 80 الی 100 هزار نفر از زائران نیمه شعبان در مدارس و بقاع متبرکه استان 

مقیمی ادامه داد: 600‌ کلاس در آموزش و پرورش، 600 نمازخانه، 10 ورزشگاه، 7 بقعه متبرکه ، بیش از 70 مسجد، 6 بوستان شهری و تخت‌های اقامتی مجموعه‌های رسمی تدارک اسکان بین 80 تا 100 هزار نفر از زائران جشن‌های نیمه شعبان را انجام داده‌اند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم تصریح کرد: قرارگاه هنرمندان مهدوی با کمک مجموعه دستگاه های فرهنگی استان فعالیت خواهد کرد و حضور هنرمندان دراین قرارگاه را خواهیم داشت، در حوزه حمل و نقل راه آهن قطارهایی برای شهرهای اراک و اصفهان تداک دیده و با هماهنگی که استان های مجاور انجام شده از ظرفیت آنها برای جابجایی مسافران استفاده می شود.

 100 تیم نظارتی در حوزه بهداشت فعالیت خواهند کرد 

وی تصریح کرد: واحدهای اقامتی و مجموعه های حمل و نقل اجازه افزایش قیمت را ندارند، گشت های نظارتی انجام و 100 تیم نظارتی در حوزه بهداشت فعالیت خواهند کرد، درحرم مطهر و 72 تن نظارت بر قیمت ماشین ها انجام  و نظارت بر محل های عرضه خوراکی توسط مرکز بهداشت صورت می گیرد.

مقیمی نظارت تیم های بهداشتی ایام نیمه شعبان را مورد توجه قرار داد و گفت: از زائران و مسافران و شهروندان عزیز می خواهیم مه هرگونه ارائه خدمات فرهنگی، نذورات، ارزاق و اقلام را از موکب ها دریافت کنند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم ادامه داد: در محوطه پشت مسجد مقدس جمکران مجموعه 200 چشمه ای سرویس بهداشتی آماده شده و 400 سرویس بهداشتی سیار از شهرداری تهران گرفتیم و برای تکمیل سرویس بهداشتی مسجد جمکران بسیج سازندگی همکاری خواهد کرد.

وی بیان کرد:19 شهرداری از شهرهای مختلف کشور برای کمک به قم در این استان مستقر شده و به عنوان معین شهرداری برخی ماموریت‌ها در برگزاری جشن نیمه شعبان به آن ها واگذار شده‌است که به صورت مستقیم در تامین خودروهای آتش نشانی و ایمنی مشارکت خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها