کد خبر: ۵۳۴۷۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: حساب شرکت در انتخابات تنها حساب رأی به یک فرد نیست؛ قطعاً مشارکت بالا در ارتقای امنیت، قدرت ملی و تجلی شوکت و عظمت نظام اسلامی و ایران سربلند اثربخش خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، در ادامه درس‌هایی از نهج‌البلاغه، به فرازهایی از خطبه ها و حکمت های امیرالمومنین علی علیه السلام در رابطه با وجود مقدس امام زمان(عج) اشاره نمود و اظهار داشت: خطبه های ۱۳۸، ۱۵۰، ۱۸۲، ۱۸۷، ۱۹۰ و حکمت های ۱۴۷ و ۲۰۹ نهج البلاغه در رابطه با تصریحات امیرالمومنین علی علیه السلام در رابطه با امام زمان(عج) است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: در ذیل برخی از این خطبه ها، همچون خطبه ۱۵۰ نهج البلاغه، نویسندگانی از اهل سنت، چون ابن ابی‌الحدید در شرحی بر نهج‌البلاغه، تصریح می کند که این خطبه در وصف وجود مقدس حضرت مهدی(عج) است.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه و بیان نورانی امیرالمومنین(ع) به جناب کمیل، اظهار داشت: امام علی علیه السلام می فرمایند «اللَّهُمَّ بَلَی لَا تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ قَائِمٍ لِلَّهِ بِحُجَّةٍ إِمَّا ظَاهِراً مَشْهُوراً وَ إِمَّا خَائِفاً مَغْمُوراً»؛ زمین هیچگاه از حجت قائم خداوندی خالی نمی ماند؛ این حجت الهی خواه آشکار و مشهور و یا پنهان از دیده‌ها باشد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به تشریح خطبه ۱۵۰ نهج البلاغه پرداخت و ضمن اشاره به فراز «أَلَا وَ إِنَّ مَنْ أَدْرَکَهَا مِنَّا یَسْرِی فِیهَا بِسِرَاجٍ مُنِیرٍ وَ یَحْذُو فِیهَا عَلَی مِثَالِ الصَّالِحِینَ » اظهار داشت: ابن ابی الحدید در تفسیر این کلام امیرالمومنین علی علیه السلام و ذیل این خطبه می نویسد؛ منظور امیرمومنان مهدی آل محمد(صلی الله علیه و آله) است.

وی در ادامه به ثمرات امام غائب اشاره و با بیان این که امام(عج) عامل حفظ و نزول بینات و حجت های الهی است و در دوران غیبت نیز اشراف و تصرفات دارند، خاطرنشان کرد: «بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَی وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ…»؛ قائم‌ منتظر مهدی(عج) آن امیدبخشی است که به بقایش دنیا باقی است و از برکتش بندگان روزی یافته‌اند و به وجودش زمین و آسمان استوار گشته، خداوند به وسیله ایشان زمین را از عدل‌ و داد پر می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی با تأکید بر این که امام زمان(عج) در عصر غیبت ناظر بر احوالات شیعیانش است، یادآور شد: صاحب الزمان(عج) در نامه به شیخ مفید می فرمایند: ما شما را فراموش و رها نکرده ایم، اگر شما را فراموش کرده بودیم، دشمنان شما را از بین برده بودند. این که در گذرگاه های مختلف تاریخی، شیعه توانسته در برابر دشمنان خون آشام که امروز در جریان تکفیری و داعش ظهور یافته استوار و محفوظ بماند، غیر از عنایات الهی و تفضلات صاحب الزمان(عج) نیست.

وی در ادامه ضمن اشاره به روایاتی در رابطه با ویژگی‌های امام زمان(عج)، نور وجود ایشان در دوران غیبت را همچون خورشید پشت ابر، پر خیر و برکت توصیف نمود و اذعان داشت: همانطور که انسان با پرواز و عبور از تلاطم ابرهای سهمگین می‌تواند گرمای خورشید را درک کند؛ برای درک و بهره‌مندی هرچه بیشتر وجود نازنین صاحب الزمان(عج) نیز باید پنجره‌های دل و قلبمان را به سوی خورشید امام زمان(عج) پرواز دهیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه تبیین فرازهای دیگری از حکمت ۱۴۷ نهج البلاغه، به علم لدنی ائمه اطهار علیهم السلام اشاره نمود و یادآور شد: علم، حقیقت و بصیرت به امام زمان(عج) روی آورده، ایشان با روح یقین در آمیخته و آنچه را ناز پروردگان سخت گرفته‌اند، آسان و به آنچه نادانان از آن وحشت کرده‌اند مأنوس شده‌ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت حضور ملت پای صندوق های رأی و خلق مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار داشت: فارغ از تمام دغدغه‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، شرکت در انتخابات سپر امنیت کشور است و حساب شرکت در انتخابات تنها حساب رأی به یک فرد نیست؛ مسئله حفظ نظام است؛ چرا که اگر حضور مردم کم باشد، طمع دشمنان را به دنبال خواهد داشت و مشارکت بالا نیز قطعا در ارتقاء امنیت، قدرت ملی و تجلی شوکت و عظمت نظام اسلامی و ایران سربلند اثربخش خواهد بود.

منبع: فارس قم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها