کد خبر: ۵۳۴۸۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
تحریمی‌ها بازندگان بزرگ انتخابات ۱۱ اسفند؛
به‌رغم تلاش همه جانبه دشمنان بیرونی و تحریم‌طلبان داخلی برای از رونق انداختن انتخابات، حضور پرشور مردم و جریان‌های سیاسی در انتخابات باطل‌السحر همه توطئه‌های یک‌سال اخیر شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، ۱۱ اسفند هم به تاریخ پیوست و پرونده انتخابات مجلس دوازدهم هم بسته شد. چیزی که باقی ماند اما پیروزی بزرگ ملت ایران و شکست و سرخوردگی دشمنان این ملک و ملت بود.

حضور ۴۱ درصدی مردم در انتخابات رشته‌های یک‌ساله دشمنان را پنبه کرد

آمارها حکایت از مشارکت ۴۱ درصدی مردم در انتخابات دارد، و این یعنی چیزی شبیه میزان مشارکت در دوره قبل. اما اگر به راه درازی که در این فاصله خصوصا در یکسال و نیم اخیر پیموده‌ایم نظر کنیم، تصدیق می‌کنیم چه توفیق بزرگی رقم خورده است؛ وقتی به یاد آوریم دشمنان این کشور از شهریور ۱۴۰۱ همه توش و توان‌شان را به خدمت گرفتند و هرچه در چنته داشتند رو کردند تا مردم را از همراهی نظام باز دارند، وقتی به جنگ ترکیبی پیچیده‌ای که علیه این ملت به راه انداختند توجه کنیم، به فشارهای بی‌امانی که در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بین‌المللی علیه ما اعمال کردند؛ از تشدید تحریم‌های اقتصادی گرفته، تا هم‌قسم شدن همه دشمنان نظام، تا بمباران‌های مجازی و فاجعه‌نمایی مفرط شرایط کشور، تا توسل به تروریسم در داخل و خارج از کشور و نشانه‌ رفتن امنیت جانی و روانی مردم، تا بهره‌گیری از پتانسیل چهره‌ها و سلبریتی‌ها برای دو دسته کردن ملت و رویارو قرار دادن بخشی از جامعه در برابر حاکمیت، و... .

این رشته سر دراز دارد و اگر به شماره آوریم فهرست بلندبالایی می‌شود از حجم هجمه‌هایی که در این یکسال و نیم علیه ملت اعمال شده است.

به این‌ اضافه کنید «راهبرد» طیف‌های از جریانات و شخصیت‌های سیاسی در «تَکرار» رویکرد دشمن در «تحریم انتخابات»؛ از کمپین‌های «رأی بی رأی» گرفته، تا خدشه در انتخابات با کلیدواژه‌های دشمن‌ساخته و دروغ.

حاصل این‌همه جدّ و جهد اما برای دشمن خارجی و اعوان و انصار داخلی‌اش چه بود؟ «تقریبا» که نه، «تحقیقا هیچ»!

انتخابات ۱۱ اسفند با مشارکت ۴۱ درصد از واجدین شرایط برگزار شد، درصدی معادل میزان مشارکت در انتخابات ۹۸؛ این یعنی دشمنان این سرزمین در توافق‌هایی نوشته و نانوشته گرد هم آمدند و تمام ظرفیت‌ها و امکانات‌شان را به میدان آوردند و خودشان را به آب و آتش زدند تا مردم را از همراهی نظام بازدارند و امسال انتخاباتی کم‌رونق با مشارکت ۱۰، ۲۰ درصدی را به نظاره بنشینند و برای هدف‌های دیگر برنامه بچینند، اما آب هم از آب تکان نخورد و نتوانستند چیزی بیش از همان که ۴ سال پیش داشتند دشت کنند! و این یعنی آن‌همه هزینه و تقلا رسما و عملا هیچ دستاوردی نداشته و اوضاع با شرایط قبل هیچ توفیری نکرده و هیچ تغییری حاصل نشده است.

این یعنی دشمنان این ملت همگی با هم و با صرف مبالغ کلان هم نتوانستند نیروی سیاسی منسجمی در مقابل نظام شکل دهند و کنشی تأثیرگذار در جامعه ایران داشته باشند! و این یعنی خسارت محض و آبروریزی تمام‌عیار.

تحریمی‌ها بازندگان بزرگ انتخابات ۱۱ اسفند

انتخابات دیروز با مشارکتی شبیه ۴ سال پیش برگزار شد، و علاوه بر بی‌آبرویی دشمنان که علی‌رغم صرف هزینه‌های گزاف نتوانستند از مشارکت بکاهند، شرمندگی‌اش هم‌چنین برای تحریمی‌هایی ماند که در پروژه آشوب‌های سال گذشته هم سهیم بودند و خیال می‌کردند حنایشان نزد ملت رنگی دارد و اگر نیایند و مردم را به میدان نخوانند مردم هم نخواهند آمد و نظام می‌ماند و انتخاباتی کم‌رونق و پشتوانه‌ای از دست‌رفته.

تحریمی‌هایی که گستاخانه برای نظام شرط و شروط گذاشتند که اگر فلان شود و بهمان نشود ما می‌آییم والا «رأی بی رأی» تا به‌زعم از مشروعیت نظام بکاهند، وقتی هم برخی تشکل‌های میانه‌رو راهشان را از این انسدادطلبان جدا کردند به‌رغم همه شعارهای «تحمل‌ مخالف»شان، رفقای خود را به اخراج از جبهه تهدید کردند.

مردم اما آمدند بی‌توجه به فشارهای دشمنان و شاخ و شانه کشیدن تحریم‌طلبان. مردم آمدند در لبیک به ندای راهبر حکیم‌شان که از آن‌ها خواسته بود با حضور خود دل دوستان را شاد و دشمنان را ناامید کنند.

جریان‌های سیاسی هم آمدند؛ به‌رغم هم‌نوایی بخشی از جبهه اصلاحات با دشمن خارجی، طیف‌هایی از این جریان اما تکلیف خود را در نسبت با نظام روشن کرده و تصمیم گرفتند با همه اختلاف سلیقه‌ها و روش‌ها، خودشان را جایی درون نظام تعریف کنند و مطالبات و گلایه‌هاشان را از طریق ساختارهای قانونی حاکمیت دنبال کنند، نه ذیل شرط و شروط فراقانونی و ساختارشکنانه.

احزاب میانه‌رو اصلاح‌طلب آمدند و با حضور خود در انتخابات نه‌تنها فضا را رقابتی کردند، بلکه هم‌چنین راه خود را از تحریم‌طلبانی که طریقه انسداد سیاسی را دنبال می‌کنند و به راه‌کارهای دیگری برای کنش‌گری سیاسی می‌اندیشند رسما جدا کرده و همراه با مردم شکست سنگینی را به تحریم‌طلبان تحمیل کردند.

دیگر نکته قابل توجه انتخابات دیروز حضور پرشور نسل جدید و رأی‌اولی‌ها در صحنه انتخابات بود. همان نسلی که جامعه هدف دشمن در پروژه اغتشاشات سال گذشته بود و بیشترین تبلیغات و هجمه‌ها معطوف به آن‌ها طراحی شده بود.

دهه هشتادی‌ها پای کار انقلاب

دشمن می‌پنداشت دهه هشتادی‌های این سرزمین مختصاتی شبیه نوجوانان غربی یا به تعبیر خودشان «نسلz» را دارند و به چالشی اساسی فراروی نظام بدل خواهند شد، و به‌ویژه با ابزار فضای مجازی می‌توانند آن‌گونه که می‌خواهند آنان را راهبری و در برابر نظام علم کنند، نوجوانان ما اما با حضور معنادار خود در پای صندوق‌های رأی تمام رشته‌های دشمنان را پنبه کرده و ثابت کردند «حسین فهمیده»‌های جبهه امروز انقلابند و خوب می‌دانند کجا وچگونه حضور خودشان را به رخ بدخواهان بکشند.

انتخابات دیروز بدون هیچ حاشیه و مشکلی برگزار شد و با لحاظ شرایط موجود در هر چهار مؤلفه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب یعنی «مشارکت» و «رقابت» و «سلامت» و «امنیت» نمره درخشانی گرفت و برگ زرین دیگری افزود بر دفتر افتخارات این ملت.

پیام‌ انتخابات برای کارگزاران نظام

انتخابات دیروز اما پیامی هم برای کارگزاران نظام داشت، هم از جانب آن مردم نجیب و صبوری که با وجود همه کاستی‌ها و گلایه‌ها همیشه و در هر شرایطی پای کار انقلابند و با حضور متعهدانه خود در صحنه التزام خویش را به آرمان‌های انقلاب ثابت کرده و ضامن امنیت و قدرت نظام شدند، از این‌رو مسئولیتی مضاعف متوجه کارگزاران به‌ویژه آن منتخبانی کردند که به اعتبار رأی اعتمادی که از ملت گرفته‌اند بر کرسی‌های نمایندگی جلوس خواهند کرد تا فرصت محدود ۴ ساله نمایندگی را به تمرکز بر مسائل اولویت‌دار خصوصا اهتمام به گره‌گشایی از امر معیشت و معضلات اقتصادی مردم بگذرانند، نه پرداختن به موضوعات دست چندم و بی‌اهمیت جنجال‌آفرین.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها