کد خبر: ۵۳۵۲۹۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
گزارش مرکز آمار از تورم سال ۱۴۰۲ منتشر شد؛
مرکز آمار از کاهش نرخ تورم در سال ۱۴۰۲ خبر داد به طوری که شاخص تورم نقطه به نقطه و سالانه در اسفندماه با افت فاحش مواجه شد و تورم مواد غذایی هم در کمترین سطح ۴۴ ماه گذشته ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری 598،  نرخ تورم سالانه کشور در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به ۴۰.۷ درصد کاهش یافت و در ادامه روند نزولی در آستانه ورود به کانال ۳۰ درصد قرار گرفت. در اسفندماه ۱۴۰۱ تورم سالانه کشور ۴۵.۸ درصد بود و در اردیبهشت ۱۴۰۲ به ۴۹.۱ درصد افزایش پیدا کرد اما از آن پس به مدت ۱۰ ماه متوالی روند نزولی به خود گرفت و به نظر می‌رسد با ادامه همین روند در ماه‌های نخست سال جدید به کانال ۳۰ درصد بازگردد.

تورم سالانه در آستانه ورود به کانال ۳۰ درصد/ تورم نقطه به نقطه مواد خوراکی یک‌سوم شد

تورم نقطه به نقطه هم در اسفندماه ۱۴۰۲ به ۳۲.۲ درصد رسید که کمترین رقم در ۴۳ ماه اخیر (از مرداد ۱۳۹۹ به بعد) است. تورم نقطه به نقطه در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم به حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده بود.

تورم سالانه در آستانه ورود به کانال ۳۰ درصد/ تورم نقطه به نقطه مواد خوراکی یک‌سوم شد

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۵ درصد کاهش یافته که پایین‌ترین سطح تورم در ۴۴ ماه اخیر است. تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در اسفندماه ۱۴۰۲ نسبت به اسفندماه ۱۴۰۱ که ۷۷.۷ درصد بود، یک‌سوم شده است.

تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در اسفندماه ۱۴۰۲ که بازار شب عید محسوب می‌شود، کمترین رقم از اسفند ۱۳۹۹ به بعد محسوب می‌شود به عبارتی شب عید امسال آرام‌ترین بازار مواد غذایی در ۴ سال گذشته بوده است.

تورم نقطه به نقطه مواد غذایی در ماه‌های پایانی دولت گذشته بالای ۶۰ درصد بود.

تورم سالانه در آستانه ورود به کانال ۳۰ درصد/ تورم نقطه به نقطه مواد خوراکی یک‌سوم شد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها