کد خبر: ۵۳۵۵۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: شرط حضور در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آن است که فرد یا در مرحله اول رای نداده باشد یا صرفا در همان حوزه راه یافته به مرحله دوم، شرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، سید محمد تقی شاهچراغی در نشست وبیناری ستاد انتخابات کشور با ستاد انتخابات استان‌های برگزار کننده مرحله دوم، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه برای مشخص شدن نمایندگان ۴۵ کرسی از بین ۹۰ نفر برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از برگزاری امن انتخابات، از حضور آگاهانه مردم قدردانی کرد و افزود: حضور آگاهانه، هوشمندانه و زمان شناسانه مردم در انتخابات با وجود تلاش‌های دشمن برای به حاشیه بردن انتخابات، ستودنی است.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه درباره شیوه برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در هشت حوزه انتخابیه که ۲ کرسی آن به مرحله دوم رسیده است، انتخابات به شکل تمام الکترونیک خواهد بود.

شاهچراغی یادآور شد:«تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» هشت حوزه‌ای هستند که انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: حوزه‌های آبادان و ملایر که در دور نخست، تمام الکترونیک بود، به دلیل حائز اکثریت نشدن آرای نامزدها، در دور دوم نیز به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین خواستار اطلاع رسانی دقیق در مورد افراد واجد شرایط شد که در این مرحله می‌توانند رای بدهند و تصریح کرد: کسانی که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رای داده‌اند یا کسانی در مرحله اول انتخابات در هیچ حوزه و شهرستانی شرکت نکرده باشند، مجاز به شرکت در این دور از انتخابات هستند.

«تبریز، آذرشهر و اسکو» ، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «ورامین» ۲۲ حوزه‌ای است که ۲۱ اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برگزار خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها